Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po co komu KDP?
DamianT napisał(a):No fajnie... ale to są obliczenia według tego, co jest na tym obrazku... a ja widziałem już inne liczby na ten temat...
W takim razie po co podajesz nam link do fałszywych/nieaktualnych danych?

Cytat:Porównaj sobie to z Hiszpanią i ilu tam jest potencjalnych klientów, a ile będzie u nas...
Sądzę, że przy cenie 80zł za bilet nie będzie problemu z zapełnieniem składów. Problem może być wręcz odwrotny, a mianowicie utrzymanie wysokiego standardu przy nadmiernym popycie.

ET40 napisał(a):Tet, co prawda Twoje obliczenia są uproszczone (nie obraź się), jednak w pewnym stopniu stanowią argument za budową i uruchomieniem KDP.
Oczywiście jestem tego świadomy, że są bardzo uproszczone. Moim zamiarem było tylko zwrócenie uwagi na to, że Damian serwuje nam dane co do których odnosi się jako "propaganda" bez chociażby powierzchownej ich analizy. I to jest właśnie propaganda, propaganda porażki, że "się nie da", "nie będzie działać" i w ogóle lepiej byłoby gdybyśmy nigdy nie wyszli z jaskiń.
Ja z kolei uważam, że w KDP drzemie ogromny potencjał i pomimo tego, iż możnaby te pieniądze wykorzystać inaczej to klamka najwyraźniej zapadła więc staram się skoncentrować na potencjalnych korzyściach a nie na snuciu scenariuszy "co by było gdyby".

Co do funduszy UE, było już nie raz ale przypomnę, że nie jest to tak, że mamy X pieniędzy w kasie unijnej i wydajemy według własnego widzimisie. Unia daje na KDP a jeśli nie budujemy KDP to nie daje i kropka. Jak powiedział JONIN_EZT, nie możemy tych pieniędzy przerzucić na inną inwestycję. Pozostaje jeszcze kwestia tego, że w przyszłym funduszu unijnym prawdopodonie dostaniemy mniej środków więc może to być ostatnia szansa na tak kosztowną inwestycję. Za 3 lata możemy dostać dotacje na remont istniejących linii ale na KDP może już tych pieniędzy nie być, kwestia priorytetów...
Odpowiedz

Tet napisał(a):W takim razie po co podajesz nam link do fałszywych/nieaktualnych danych?

Pokazuję to, co ja nazywam propagandą, a Ty to tak ładnie skomentowałeś.

Tet napisał(a):Sądzę, że przy cenie 80zł za bilet nie będzie problemu z zapełnieniem składów. Problem może być wręcz odwrotny, a mianowicie utrzymanie wysokiego standardu przy nadmiernym popycie.

Naprawdę chciałbym, żeby ceny biletów tak wyglądały. Jeśli faktycznie tak będzie, to damy radę, ale ja nie umiem sobie wyobrazić tego, że za tak krótki i komfortowy przejazd zapłacimy mniej niż za dzisiejsze przejazdy Expresami po CMK...

[ Dodano: 2011-09-19, 10:06 ]
I jeszcze pytanie do znawców tematu.

Jak kształtują się ceny za przejazd mniej więcej tej samej odległości i tej samej jakości, co u nas jest planowana KDP w innych krajach (powiedzmy Francja, Hiszpania)?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Nie chcą KDP w Wojnowicach

W Wojnowicach (gmina Czernica) pod Wrocławiem, mieszkańcy miejscowości nie chcą KDP. Linia ma przebiegać przez centrum miejscowości. Oznacza to konieczność wyburzenia domów oraz odcięcie mieszkańców od niedalekiego lasu.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/27360/Nie_ ... wicach.htm
Odpowiedz

Ciekawe czy im się uda?
Odpowiedz

W±tpiê, w ten sposób to my nigdy nic nie zbudujemy, bo ka¿dy Pipidówek powie, ¿e bêdzie im za g³o¶no. A jak ka¿dy z mieszkañców pu¶ci sobie muzykê na full albo wyjedzie na pole swoim niespe³niaj±cym ¿adnych norm traktorem to wtedy jest spoko i nikomu nie przeszkadza.
Odpowiedz

Szkoda, że u Niemców nie było z tym problemu, bo tam co nowe linie to niestety o pogranicze miasteczek się ociera. Zresztą są zabiegi bardziej kosztowne jak wybudowanie tego odcinka w przekopie + ekrany akustyczne wyspecjalizowane do KDP.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

Zakończył się I etap tworzenia studium wykonalności budowy linii kolei dużych prędkości w Polsce. Już wkrótce mamy dowiedzieć się, skąd wziąć pieniądze na ewentualną realizację ten inwestycji. - W przyszłym roku będziemy mieć wszystkie dane na temat tego, jak budować KDP i skąd wziąć na to finansowanie - mówi prezes PKP PLK, Zbigniew Szafrański. Szacunkowe koszty budowy kolei dużych prędkości w Polsce to ok. 20 mld zł.

źródło: Rynek Kolejowy

Dodatkowo na stronie PKP PLK pojawił się ciekawy filmik prezentujący przebieg trasy KDP. Film umieszczony został na stronie zacytowanej w źródle, jednak dodam tutaj sam film:

Odpowiedz

KDP największą konkurencją dla lotnisk i autostrad?

(Rynek Kolejowy)

Jeżeli bilety na podróż KDP będą względnie tanie (standard nie musi być wysoki) to rzeczywiście drogi mogą zostać odciążone, ale co do autostrad to taki pewien bym nie był. Mogę się mylić, ale w krajach zachodnich popyt na podróże kolejami dużych prędkości jest ogromny, ale ruch na autostradach też jest duży. W Polsce jednak nadal transport publiczny dla wielu osób jest jedynym dostępnym, więc przede wszystkim KDP musi odpowiadać potrzebom osób, które z różnych przyczyn nie mogą sobie pozwolić na samochód. A więc tanie bilety i dobre skomunikowania z pociągami konwencjonalnymi to podstawa. W drugiej kolejności niskie ceny, wysoka częstotliwość kursowania i dobre skomunikowania przyciągną tych, którzy posiadają samochody, ale wygodniej i taniej będzie im poruszać się pociągiem. Kwestia bezpieczeństwa jest również nie bez znaczenia. A klient biznesowy usiądzie sobie wygodnie w 1 klasie Smile
Grupa 1 i 2 raczej nie lata samolotami na trasach krajowych, chociaż w dobie licznych promocji oferowanych przez przewoźników lotniczych samoloty napełniają się coraz bardziej. Jestem pewien, że linia Y połączona z CMK może być przyczyną opustoszenia samolotów, które - przypominam - generują dużo zanieczyszczeń.
Swego czasu byłem bardzo sceptyczny wobec planów KDP. Jednak, kiedy zobaczyłem, jak funkcjonuje to na zachodzie - jestem pewien, że to właśnie tędy prowadzi właściwa droga. Ale tak, jak przeciętny Francuz może sobie pozwolić na jazdę TGV, przeciętny Niemiec na jazdę ICE, tak przeciętny Polak powinien znaleźć w KDP ofertę dla siebie. Jak już wcześniej napisałem - standard naprawdę nie musi być wysoki. Najważniejsze są niskie ceny biletów, duża częstotliwość kursów i skomunikowania.

Koszt budowy linii Y szacuje się na 20 miliardów złotych. Oczywiście zakup taboru i utrzymanie całej infrastruktury też swoje pochłoną. Jednak czy to w skali całego budżetu tak dużo? Nie sądzę.

Jedno musi zostać dopilnowane - żeby przez wielką inwestycję w KDP nie ucierpiały linie lokalne. Bez prawidłowo funkcjonujących linii lokalnych KDP nie okażą się sukcesem.
Odpowiedz

Linia kolei dużych prędkości w Polsce ma zostać oddana do eksploatacji w 2020 r. Umożliwi ona szybkie przemieszczanie się pomiędzy Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Możliwe będzie jednak zjeżdżanie składów KDP z dedykowanej dla nich linii i wjazd na konwencjonalną infrastrukturę kolejową.

Źródło: Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl/27710/Skla ... Ygreka.htm
Odpowiedz

Obronili wieś przed koleją, ale broni nie składają

Mieszkańcy Wojnowic wygrali batalię z PKP o to, by przez wieś nie przechodziły tory kolei dużych prędkości. Pociągi będą omijać domy. Wciąż jednak pozostaną blisko, dlatego komitet protestacyjny nadal zamierza prowadzić pertraktacje, by je odsunąć.

źródło:
www.wroclaw.gazeta.pl
Odpowiedz

Cytat:Nasze dziecko, 20-miesiêczna córka, akurat w tej czê¶ci dzia³ki ma hu¶tawkê. Nie chcê, by jej pierwszym s³owem by³o "ziu".
Ja tam bym siê cieszy³ :-P ale szanowny tatu¶ na pewno woli ju¿ od ma³ego wsadzaæ dziecko za kierownicê swojego auta...
Odpowiedz

Auta jak auta... lepsze to niż traktor i na pole. Ogólnie jedna wielka przesada. Jeśli nie będzie spójności narodu, to w życiu nic nie zbudują.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Bez pieniędzy z UE na polskie KDP

Polski rząd zapowiada, że kolej dużych prędkości powstanie w naszym kraju do 2030 r. Koszty budowy KDP szacowane są na 20 mld zł. Wygląda na to, że trzeba je będzie pokryć z budżetu lub pieniędzy prywatnych.

Rynek Kolejowy

Przy okazji także:

KE przyjęła koncepcję bazowej sieci transportowej UE

Komisja przyjęła dzisiaj wniosek dotyczący przekształcenia niespójnej obecnie struktury dróg, linii kolejowych, portów lotniczych i kanałów w Europie w jednolitą sieć transportową (TEN-T).

[Obrazek: 590d08a44c34e0883ce80581c13e21d0.jpg]

Celem Komisji Europejskiej jest usunięcie wąskich gardeł, modernizację infrastruktury i usprawnienie transgranicznej działalności przewozowej na potrzeby pasażerów i przedsiębiorstw w całej UE. Przyczyni się ona do poprawy połączeń między różnymi rodzajami transportu oraz do realizacji unijnych celów związanych ze zmianą klimatu poprzez zmniejszenie emisji CO2 z sektora transportu.

źródło: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

20mld Smile Skąd oni wezmą taką sumę pieniędzy? Z czego zrezygnują?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Z niczego, będą nieustanie przesuwać termin budowy, w międzyczasie marnując spore sumy na projekty, analizy ryzyka, koncepcje, studia wykonalności itp.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.