Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linia 213 Reda - Hel
#1
Czy na tę linię wpuszczono by parowóz? Tak mnie to ciekawi. Chodzi mi głównie o bezpieczeństwo pożarowe. Jest brane pod uwagę czy nie.
Nie wiem też jaki parowóz by sobie tam poradził. Chodzi o parę dość ostrych łuków.
Odpowiedz

#2
Skoro przed wojną już zamówiono wagony spalinowe na tą linię to wątpię, by teraz ktoś się pokusił o wpuszczenie parowozu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
fred77 napisał(a):Czy na tę linię wpuszczono by parowóz? Tak mnie to ciekawi. Chodzi mi głównie o bezpieczeństwo pożarowe. Jest brane pod uwagę czy nie.
Nie wiem też jaki parowóz by sobie tam poradził. Chodzi o parę dość ostrych łuków.

Na linii Chabówka - Nowy sącz są bardzo ostre łuki a parowozy jeżdżą co roku. Parowozy nie mają skrętnych wózków ale mają przesuwające się w poprzek osie i tak się wpisują w zakręty. Na krętych liniach popularne były też parowozy kuse, tendrzaki bez tendra. Gożej pewnie z tym bezpieczeńswem pożarowym.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#4
Łuki, podjazdy.
Ewentualnie nacisk na tor trzeba by sprawdzić.
Odpowiedz

#5
Podjazdy na trasie Reda-Hel???
Odpowiedz

#6
Różnica poziomów jest od (mniej więcej) -2 metrów n.p.m do +40 metrów n.p.m więc jakieś podjazdy są :-). Ja bym się raczej zastanawiał czy te parowozy potrafią pływać :-), tam gdzie jest 2m p.p.m.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#7
sm31-131 napisał(a):czy te parowozy potrafią pływać :-), tam gdzie jest 2m p.p.m.
Na tym odcinku nabiera sie wodę bez zatrzymywania. :-D
Odpowiedz

#8
Kulam się ze śmiechu :-).
A swoją drogą, tak mnie teraz naszło co do tej linii - tam już przed wojną jeździły spalinowe - w czasie wojny Niemcy też jeździli tam spaliną nawet na wąskim torze. Ja bym tam parowozu nie puszczał bo nie wiadomo co jeszcze w ziemi jest zakopane z czasów wojny. Chociaż mogłaby to być naprawdę ciekawa trasa - tam jest naprawdę ładnie. A z tego co kojarzę tam jest dosyć mocno wykarczowane przy samych torach(przynajmniej tak mi się wydaje) więc według mnie trasa nie różniłaby się od innych odcinków leśnych. Należy też pamiętać o tym że parowozy były tak konstruowane żeby ryzyko pożaru minimalizować, a straż i tak musi być pod ręką bo inaczej wody nie nabiorą.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#9
sm31-131 napisał(a):A z tego co kojarzę tam jest dosyć mocno wykarczowane przy samych torach(przynajmniej tak mi się wydaje) więc według mnie trasa nie różniłaby się od innych odcinków leśnych. Należy też pamiętać o tym że parowozy były tak konstruowane żeby ryzyko pożaru minimalizować, a straż i tak musi być pod ręką bo inaczej wody nie nabiorą.
Jedna iskra i półwysep idzie z dymem, zwłaszcza gdy sucho Tongue. Nie sprawdzałem, ale na linii helskiej ponoć jest dość konkretny podjazd pod Swarzewo, nie ma się co sugerować tym, że blisko morza.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
Przed Swarzewem jest różnica prawie 40 metrów (od -4 do 34 metrów) rozłożona na trasie od końca Pucka do końca Swarzewa więc mało to to nie jest ale faktycznie bardziej bym się bał o pożar w tym rejonie.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#11
Jak się dawniej zapobiegało pożarom powodowanym przez parowozy?
Odpowiedz

#12
Siatki wylapujace iskry w parowozie i pasy przeciwpozarowe w terenie. Pasy powinny byc do dzis, ale wszyscy wiedza jak jest
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
kazio napisał(a):Podjazdy na trasie Reda-Hel???

Owszem. W zasadzie jeden. Reda - Mrzezino. I na tym odcinku niektóre słabsze maszyny mogą mieć problemy. Kilkanaście promili.
Dają radę na Chabówka - Nowy Sącz - fakt. Ale wszystko zależy od mocy parowozu (lokomotywy) i składu oraz warunków.
Odpowiedz

#14
przewoz napisał(a):
kazio napisał(a):Kilkanaście promili..
W wydychanym powietrzu?? ;-D
miedzy Reda Rekowo a Mrzeziniem jest 5 km poziomo i niecałe 40 metrów pionowo, co daje max. 8 promili.
Odpowiedz

#15
Na 5km. Na krótszym dystansie jest więcej. Na przykład na podjeździe pod semafor w Mrzezinie jest średnio 13 promil, od drugiej strony 16 (na 1000m).
Gdzieś tam mam opis trasy, to może pogrzebię. Stare stonki wciągały się tam nie raz i nie dwa 10-15km/h z pociągami 5-7 wagonowymi.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacja linii Reda - Hel Leśny Dziadek 21 10 353 31.07.2013, 15:26
Ostatni post: Matz32

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.