Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.11.2015
Reputacja:
0
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Przekopałem zasoby lecz dalej nie bardzo mam wiedzę na ten temat. Ale do rzeczy. Zainteresowało mnie ogłoszenie w PKP Cargo o naborze na stanowisko "Odprawiacza pociągów". Czy mogli byście Koledzy przybliżyć mi troszkę to stanowisko? Chodzi mi o rzeczywisty wygląd pracy na tym stanowisku. Dzięki...
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Spisywanie pociągu, wypełnianie karty próby hamulca itp. Generalnie odprawa zajmuje się częścią handlową kolei.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.11.2015
Reputacja:
0
A jak to wygląda zarobkowo? Ile może trwać kurs? I np. w Warszawie na jakich bocznicach się to robi?
Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Co robi Odprawiacz pociągów ?
Wykonuje zadania związane z odprawą pociągów pod względem handlowym, tj. sprawdzaniem dokumentów przewozowych, ustalaniem taryf i należności, zgodnie z przepisami o odprawie przesyłek towarowych, oraz związane z gospodarką wagonami towarowymi.
Zadania jakie wykonuje Odprawiacz pociągów ?
• kompletowanie listów przewozowych i innych dokumentów towarzyszących wagonowi lub przesyłce, stosownie do składu wagonów określonego w wykazie wagonowym;
• przygotowywanie pakietów (worków) z dokumentami przewozowymi;
• przechowywanie i segregowanie dokumentów przewozowych odpowiednio do uruchamianych pociągów towarowych (mieszanych) lub wagonów włączanych do pociągu ;
• sporządzanie wykazów zdawczych, dotyczących grup wagonów przeznaczonych na poszczególne punkty ładunkowe stacji i przyległych szlaków;
• sprawdzanie składu przybyłych wagonów pod względem dokumentacji przewozowej, ustalanie taryf przewozowych i należności oraz konfrontowanie otrzymanych dokumentów przewozowych z wykazem wagonów w składzie;
• przekazywanie listów przewozowych wagonów loco do kasy towarowej lub wagonów skierowanych do innych stacji lub na inny posterunek odprawy pociągów;
• prowadzenie książki wagonów przetrzymywanych na stacji i zgłaszanie dyżurnemu ruchu przesyłek (wagonów) przetrzymanych ponad czas określony przepisami lub regulaminem stacji;
• zabezpieczanie i plombowanie drzwi wagonów ładownych, w których ujawniono brak lub uszkodzenie plomb;
• prowadzenie dokumentacji, dbałość o prawidłowy obrót dokumentów przewozowych.
Kwestia zarobków jest mniej transparentna i zależna od konkretnego pracodawcy.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.11.2015
Reputacja:
0
Dzięki za opis stanowiska. Chciałbym jeszcze wiedzieć jak to jest w przypadku PKP Cargo. Tzn. Czy pracuje się na stacjach czy bocznicach kolejowych? W Warszawie jakie ewentualne lokalizacje pracy? W jakich godzinach? I jak to tak naprawdę wygląda w praktyce?
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 3
Dołączył: 31.05.2018
Reputacja:
0
Wada wzroku jest przeszkodą żeby zdobyć taką pracę?
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 3
Dołączył: 31.05.2018
Reputacja:
0
Dziś zadzwoniłem do Pkp Cargo w Katowicach w sprawie pracy jako odprawiacz. Dostałem numer do pana naczelnika. Nie odebrał, ale po chwili oddzwonił. Pytał o wykształcenie. Ze średnim ogólnokształcącym chyba niezbyt chętnie przyjmują na takie stanowisko, ale powiedział, że podanie mogę zostawić. Jak spytałem czy wada wzroku jest przeszkodą w tej pracy, to stwierdził, że tak, bo trzeba mieć I kategorię wzroku. Po chwili stwierdził, że nie trzeba mieć I kategorii i wszystko zależy od opinii lekarza. To się dowiedziałem...
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
To już nie lepiej zostać rewidnetem? To bardzo deficytowy zawód na kolei więc i wynagradzany będzie coraz lepiej a z 2 kategorią wzroku spokojnie przejdziesz badania.