Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
KD są gotowe podpisać umowę już teraz. Newag prawdopodobnie nie ma gotowego projektu pojazdów a przecież jak wiemy czas dostawy liczy się od dnia podpisania umowy - firma nie chce skazywać się na kary umowne. Projekt powstaje zatem przed podpisaniem umowy, choć mówi się, że umowę podpiszą na dniach.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Jak nie ma gotowego projektu, jak bliźniacza konstrukcja dla SKMki jest już składana, a części do EZTów dla KD zostały już zamówione... A czas dostawy to bodajże 16 miesięcy od podpisania umowy, spokojnie starczy na wszystko.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie ma projektu pojazdów dla KD - to informacja dość pewna, możliwe, że części są zamawiane, ale projekt konkretnego pojazdu dla KD według moich informacji nie został ukończony. Możliwe jednak, że stało się/stanie się to w tym lub przyszłym tygodniu i nie dotarły do mnie te informacje - tu pozostawiam sobie margines błędu.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
To ciekawe czym on się tak może różnić, że przez tyle miesięcy nie skończyli...
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie ma uzgodnionego choćby schematu siedzeń i materiału, z jakiego mają być wykonane. Newagowi prawdopodobnie zależy na tym, żeby uzgodnić to przed podpisaniem umowy, żeby jak najbardziej zminimalizować ryzyko opóźnień - przypomnijcie sobie opóźnienia z 221M dla Pomorza.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Opóźnienia w przypadku 220/221M wynikały z tego, że od podpisania umowy do terminu oddania był niecały miesiąc, w tzw. międzyczasie pojazdy trzeba było zbudować i zrobić dopuszczenie. Tutaj jest 16 miesięcy i takie drobiazgi można ustalić w tydzień po podpisaniu umowy (z reguły tak się robi).
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Wskazałem na siedzenia żeby podkreślić, że tu chodzi o każdy szczegół.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
To tym bardziej jest dziwne bo powszechną praktyką jest, że właśnie takie szczegóły ustala się już po podpisaniu umowy, tym bardziej, że ich wykonanie nastąpi dopiero pod koniec montażu gotowego pojazdu (czyli za jakiś rok).
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
To już przestaje być śmieszne, miesiąc ciszy i wciąż nikt nic nie wie...
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ca³kiem ³adnie. Tylko, hmmm, czemu tylko piêæ sztuk? Wiem, ¿e pewnie na wiêcej nie maj± kasy, ale ¿eby rozwi±zaæ problemy taborowe to trochê ma³o...
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Każdy o tym wie, ale co to zmienia? Problem braku kasy jest nie do przeskoczenia.
PS. Podobno prezes Konieczek zadeklarował, że wszystkie EZTy zostaną dostarczone do końca przyszłego roku (czyli de facto przed terminem dostawy pierwszego).
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Malowanie super. Moim zdaniem wersja pierwsza ciekawsza.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Wyglądają całkiem przyjemnie, dobrze, że po tylu bojach w końcu doszło do podpisania umowy. Dziwi mnie tylko czas dostawy - dlaczego na pierwszy pojazd trzeba czekać aż 18 miesięcy?