Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ilostan wagonów Przewozów Regionalnych
#1
Witajcie,

Mam pytanie - czy ktoś wie gdzie w sieci można znaleźć jakieś wiarygodne informacje na temat obecnego ilostanu wagonów używanych przez Przewozy Regionalne? A może ktoś z Was ma takie dane?

Z 2013 r. przewoźnik sam podawał, że miał 254 wagony II klasy, 94 I klasy oraz 14 opisanych jako "inne". Czy ktoś ma lub wie skąd wziąć informacje, jak to wygląda teraz?
Odpowiedz

#2
A sprawdzałeś raporty roczne?
Odpowiedz

#3
No właśnie ostatni raz za 2013 r. podali ile tego mają.
Odpowiedz

#4
Są nowsze dane w Wikipedii, ale bez podania źródła. Używaj na własne ryzyko :-P
Odpowiedz

#5
Ale na Wikipedii dane z sierpnia 2015 nie uwzględniają wagonów. A przynajmniej ja ich nie zauważyłem.
Co do raportu rocznego to dziwne. Pamiętam, że zawsze była taka informacja.
Odpowiedz

#6
Co do raportu rocznego, to ten ostatni który jest (za 2014) to raczej broszurka PR-owa niż raport roczny,,,
Skądinąd, jeśli komuś bardzo zależy, to może się zapytać jako wniosek o udostępnienie informacji publicznej .
Odpowiedz

#7
Też nie znalazłem ile PR posiadają wagonów sprawnych czy też odstawionych na tą chwilę, ale dodam tylko, źródło podaje, że w 2007 jeszcze przed tym moim zdaniem niepotrzebnym i siejącym tylko niepotrzebny zamęt usamorządowieniem PR-y posiadały 3211 wagonów osobowych, w 2009 - 939, rok 2012 podaje - 415.
Idąc tym tropem obstawiam jakieś 150-200 a może i mniej wagonów w posiadaniu PR, nie wiadomo ile sprawnych ile złomów, ale lepiej ciąć bardzo młode bohuny z lat 90-tych bo taki mają kaprys niż modernizować je i wozić ludzi starym złomem pamiętającym relikt PRL.
Odpowiedz

#8
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77442.html

"Wielkie sprzątanie" - chcą ograniczyć ilość wagonów do minimum, co z jakimikolwiek rezerwami taborowymi. Gdy skończą się rewizje, albo coś najnormalniej w świecie się zepsuje to co KKA ??! :-|

[ Dodano: 2016-07-20, 12:45 ]
Wagony, które idą na złom:

- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... tdrpg3rkh1
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8689
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... o9oeceikt5
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... vvl7orlnk2
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... eltj4kgl00
- http://www.jasek.cba.pl/ol14.jpg
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... ode=search
- https://4.bp.blogspot.com/-iBpFJseA2e4/ ... 640/a4.png
- 50 51 19-00 249-9
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... 6g5r3ui7n4
- http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... ode=search
- 50 5121-18 107-5

Kible na złom:

- EN57-1461
- EN57-1473
- EN57- 947
- EN57-1579
Odpowiedz

#9
Skończy się spęd w Krakowie to wreszcie można będzie pozbyć się złomu.,
Odpowiedz

#10
Ile w PR-ach jest jeszcze wagonów z serii 111A, 112A, 120A? Ciekaw jestem ile mają bohunów, gdzieś mi się obiła informacja, że jedynie 10 sprawnych, a tych niesprawnych?
Odpowiedz

#11
@mk1992 niesprawnych dużo więcej jak tych jeżdżących ......
Bohuny to głównie Krzyż i Leszno - nie wiem co tam w Lesznie działali, ale w Krzyżu robią rewizję + nowe malowanie - chyba jeszcze robią bo na 100% pewny nie jestem. W tamtym roku widziałem na szopie jak składali nowiuśkie "malboro".
Musiałbym się bryknąć i zobaczyć co tam na szopie widać i czy te bohuny do potencjalnej rewizji dalej stoją.
Odpowiedz

#12
Szopa w Krzyżu w tym roku zrobiła P4 kilku bohunom Tongue
Odpowiedz

#13
Krzyż robi rewizję bohunów już jakieś 3-4 lata.
Odpowiedz

#14
Skoro PR-y są w posiadaniu znacznej liczby niesprawnych wagonów piętrowych, które najprawdopodobniej wyślą na pocięcie, to marzeniem ściętej głowy byłoby, aby PKP IC się z nimi dogadało, przejęło/odkupiło za symboliczną złotówkę te wozy, gruntownie zmodernizowało i skierowało na linię Łódź-Warszawa. Boże, czemu w tym kraju odpowiedzialnymi osobami zawsze są tacy idioci, jak przez ostatnie 27 lat, którzy tylko niszczą, a nie budują?
Odpowiedz

#15
Ale się nie dogadają, bo IC woli wyciągnąć łapę po pieniądze na NOWY tabor, zamiast modernizować to co mają, nie wspominając o regularnych naprawach/rewizjach obecnego taboru. Niegospodarność taboru w IC jest zatrważająca, jak można było do tego doprowadzić, że trzeba pożyczać wagony z CD razem z lokomotywami - wstyd !! Odstawione wagony czy lokomotywy grzeją krzaki i pogłębiają się w co raz gorszy stan techniczny, ale jest im to na rękę bo potem można powiedzieć, że to złom i nie opłaca się tego reanimować.

PR'y też nie lepsze, złomowali jakiś czas temu najmłodsze Bohuny z lat 90-tych, a reanimują stare pudła, zresztą ta rewizja też na pół gwizdka, po roku farba puchnie, robią się purchle, farba odpada, wyłazi ruda ....
Niestety na kolei ręka rękę myje, są układy i układziki i nikt za to zapewne nie odpowie ....

[ Dodano: 2016-07-22, 13:21 ]
erap2
W Krzyżu mieli malować jakąś siódemkę na "tygrysa", ale był jakiś problem z zestawami kołowymi, wiesz coś w tym temacie ??
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Reaktywacja przewozów norbis97 17 13 232 25.01.2019, 11:50
Ostatni post: rustsaltz
  Planowana restrukturyzacja Przewozów Regionalnych ET40 4 5 076 17.01.2016, 15:26
Ostatni post: sm31-131
  Lokomotywy serii 163 w Przewozach Regionalnych KlimaT 138 61 901 28.09.2015, 11:09
Ostatni post: Adam M.
  [Dolny Śląsk] Zakup EN57 od Przewozów Regionalnych mikrobart 6 7 079 04.05.2015, 13:42
Ostatni post: rustsaltz
  Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych Adams 5 5 213 20.02.2014, 21:07
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.