Liczba postów: 7
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.05.2014
Reputacja:
0
Witajcie,
Mam pytanie - czy ktoś wie gdzie w sieci można znaleźć jakieś wiarygodne informacje na temat obecnego ilostanu wagonów używanych przez Przewozy Regionalne? A może ktoś z Was ma takie dane?
Z 2013 r. przewoźnik sam podawał, że miał 254 wagony II klasy, 94 I klasy oraz 14 opisanych jako "inne". Czy ktoś ma lub wie skąd wziąć informacje, jak to wygląda teraz?
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
A sprawdzałeś raporty roczne?
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.05.2014
Reputacja:
0
No właśnie ostatni raz za 2013 r. podali ile tego mają.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Są nowsze dane w Wikipedii, ale bez podania źródła. Używaj na własne ryzyko :-P
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Ale na Wikipedii dane z sierpnia 2015 nie uwzględniają wagonów. A przynajmniej ja ich nie zauważyłem.
Co do raportu rocznego to dziwne. Pamiętam, że zawsze była taka informacja.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Co do raportu rocznego, to ten ostatni który jest (za 2014) to raczej broszurka PR-owa niż raport roczny,,,
Skądinąd, jeśli komuś bardzo zależy, to może się zapytać jako wniosek o udostępnienie informacji publicznej .
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Też nie znalazłem ile PR posiadają wagonów sprawnych czy też odstawionych na tą chwilę, ale dodam tylko, źródło podaje, że w 2007 jeszcze przed tym moim zdaniem niepotrzebnym i siejącym tylko niepotrzebny zamęt usamorządowieniem PR-y posiadały 3211 wagonów osobowych, w 2009 - 939, rok 2012 podaje - 415.
Idąc tym tropem obstawiam jakieś 150-200 a może i mniej wagonów w posiadaniu PR, nie wiadomo ile sprawnych ile złomów, ale lepiej ciąć bardzo młode bohuny z lat 90-tych bo taki mają kaprys niż modernizować je i wozić ludzi starym złomem pamiętającym relikt PRL.
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Skończy się spęd w Krakowie to wreszcie można będzie pozbyć się złomu.,
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 4
Dołączył: 11.04.2011
Reputacja:
0
Ile w PR-ach jest jeszcze wagonów z serii 111A, 112A, 120A? Ciekaw jestem ile mają bohunów, gdzieś mi się obiła informacja, że jedynie 10 sprawnych, a tych niesprawnych?
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
@ mk1992 niesprawnych dużo więcej jak tych jeżdżących ......
Bohuny to głównie Krzyż i Leszno - nie wiem co tam w Lesznie działali, ale w Krzyżu robią rewizję + nowe malowanie - chyba jeszcze robią bo na 100% pewny nie jestem. W tamtym roku widziałem na szopie jak składali nowiuśkie "malboro".
Musiałbym się bryknąć i zobaczyć co tam na szopie widać i czy te bohuny do potencjalnej rewizji dalej stoją.
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Szopa w Krzyżu w tym roku zrobiła P4 kilku bohunom
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Krzyż robi rewizję bohunów już jakieś 3-4 lata.
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 4
Dołączył: 11.04.2011
Reputacja:
0
Skoro PR-y są w posiadaniu znacznej liczby niesprawnych wagonów piętrowych, które najprawdopodobniej wyślą na pocięcie, to marzeniem ściętej głowy byłoby, aby PKP IC się z nimi dogadało, przejęło/odkupiło za symboliczną złotówkę te wozy, gruntownie zmodernizowało i skierowało na linię Łódź-Warszawa. Boże, czemu w tym kraju odpowiedzialnymi osobami zawsze są tacy idioci, jak przez ostatnie 27 lat, którzy tylko niszczą, a nie budują?
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Ale się nie dogadają, bo IC woli wyciągnąć łapę po pieniądze na NOWY tabor, zamiast modernizować to co mają, nie wspominając o regularnych naprawach/rewizjach obecnego taboru. Niegospodarność taboru w IC jest zatrważająca, jak można było do tego doprowadzić, że trzeba pożyczać wagony z CD razem z lokomotywami - wstyd !! Odstawione wagony czy lokomotywy grzeją krzaki i pogłębiają się w co raz gorszy stan techniczny, ale jest im to na rękę bo potem można powiedzieć, że to złom i nie opłaca się tego reanimować.
PR'y też nie lepsze, złomowali jakiś czas temu najmłodsze Bohuny z lat 90-tych, a reanimują stare pudła, zresztą ta rewizja też na pół gwizdka, po roku farba puchnie, robią się purchle, farba odpada, wyłazi ruda ....
Niestety na kolei ręka rękę myje, są układy i układziki i nikt za to zapewne nie odpowie ....
[ Dodano: 2016-07-22, 13:21 ]
erap2
W Krzyżu mieli malować jakąś siódemkę na "tygrysa", ale był jakiś problem z zestawami kołowymi, wiesz coś w tym temacie ??
|