Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
Jak należy hamować lokomotywą z wagonami pasażerskimi jak dojeżdżamy do stacji i jak chcemy ją zwolnić z jakiejś tam prędkości? Jak to ma wyglądać krok po kroku?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Wdrożyć hamowanie z taką siłą, aby pociąg zatrzymał się w pożądanym miejscu, a następnie luzować w taki sposób, aby przy zatrzymaniu w cylindrach pozostało niewiele powietrza.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
Wielkie dzięki rustsaltz.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
Jeszcze jedno pytanie: Przy jakiej prędkości zaczynać odhamowanie składu?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
To tak jakbyś zapytał w jakiej odległości nacisnąć hamulec, żeby zatrzymać samochód/rower na skrzyżowaniu
. Pociąg pociągowi nierówny, po to maszynista szkoli się trochę czasu, żeby wiedział, jak się pociąg zachowuje i kiedy luzować i kiedy hamować. Obsługa hamulca to kwintesencja jazdy, bo kręcić kołem w prawo to małpę można nauczyć.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Zależy czy "falą do oporu" czy "krótką falą" czy jazdą. W pierwszym przypadku w pociągach pasażerskich złożonych z lokomotywy i wagonów (z nastawą R) waha się od 10 km/h wcześniej do 25 km/h wcześniej. Hamulec klockowy ma do tego nieliniową charakterystykę, tak więc przy 40 km/h trzeba będzie wcześniej wyluzować niż przy 100 km/h (z tej samej wartości ciśnienia upuszczonego z PG).