Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakich połączeń brakuje?
#1
Od razu na wstępie jeśli przeoczyłem, że jest taki temat to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Jakich Wam pociągów brakuje? Chodzi mi o to jakich konkretnie połączeń kolejowych brakuje? np. Lublin-Białystok, Kutno-Gdańsk itp.
Odpowiedz

#2
a ja bym tu dorzucił dawną Oleńkę wymieszaną z Sudetami:

Zgorzelec-Węgliniec-Bolesławiec-Legnica-Wrocław-Opole-Częstochowa-Piotrków Tryb-Warszawa
Odpowiedz

#3
SAP102 napisał(a):Od razu na wstępie jeśli przeoczyłem, że jest taki temat to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Jakich Wam pociągów brakuje? Chodzi mi o to jakich konkretnie połączeń kolejowych brakuje? np. Lublin-Białystok, Kutno-Gdańsk itp.

Na początku brakuje zastrzeżenia, że nie należy tu podawać połączeń science-fiction. Typu Grabów nad Pilicą - Ułan Bator, itp. realnych.

A tak przydałoby się coś z Suwałk na konkretne południe. Np. Suwałki - Zakopane w sezonie letnim i ferii czy Suwałki - Szklarska Poręba.
Odpowiedz

#4
Witam ;-D
jako, że pochodzę z Wrocławia :
Wrocław - Zakopane ( jako część relacji np. ze Szczecina tak było w latach 70 tych )
Wrocław - Krynica Górska
Wrocław - Kijów ( Odessa ) takie połączenie było jeszcze w 2004 roku
Wrocław - Frankrurt n/M
Wrocław - Paryż
Wrocław - Praga dawniej były 3 pociągi z Gdyni, Świnoujścia, Warszawy ( Moskwy )
Wrocław - Berlin
no to sobie poszalałem :lol: ale pomarzyć można ;-D
Odpowiedz

#5
A czy jest jeszcze takie połączenie: Szczecin Główny - Olsztyn Główny? Kiedyś było takie połączenie, ale to jeszcze w latach 90 - tych. Wtedy pośpieszny jechał przez Bydgoszcz Główną.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.

Odpowiedz

#6
Koni,
Aż 4 są i kursują przez Trójmiasto:
- TLK GRYF: Szczecin Główny - Olsztyn Główny
- TLK RYBAK: Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Białystok
- TLK ŻUŁAWY: Szczecin Główny - Olsztyn Główny
- TLK POLARIS: Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Białystok
Odpowiedz

#7
Dzięki.
To sporo jest tych połączeń do Olsztyna ze Szczecina.
A czy jest jakieś, bezpośrednie połączenie z wielu miast do samego Koszalina? Czy to raczej są połączenia przez Koszalin?
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.

Odpowiedz

#8
Mi brakuje Bydgoszcz-Szczecin, z tego co wiem jest tylko jedno o 17:49
Odpowiedz

#9
SAP102, I jest drugi: TLK 58152 (Lubomirski) o 14:49 z Bydgoszczy
Odpowiedz

#10
Pawel1995 napisał(a):a ja bym tu dorzucił dawną Oleńkę wymieszaną z Sudetami:

Zgorzelec-Węgliniec-Bolesławiec-Legnica-Wrocław-Opole-Częstochowa-Piotrków Tryb-Warszawa

Są Łużyce, ale w Piotrkowie się nie zatrzymują.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#11
Do Zgorzelca nic PICu nie dojeżdża. A "Łużyc" wg http://rozklad-pkp.pl/ jadą przez Piotrków. Może (i pewnie) tymczasowo.
Odpowiedz

#12
Łużyce akurat się w Piotrkowie zatrzymują Big Grin sam o nie walczyłem i przynajmniej przez rok podobno mają się zatrzymywać. Do Zgorzelca nic nie dojeżdża, bo IC nie "ma możliwości" - sorry, ale jakoś do 2009 r. mieli możliwość, baa, nawet jeździł przecież pociąg Warszawa - Drezno. Oni ogólnie w tej spółce mają wielki problem sami ze sobą Tongue
Odpowiedz

#13
Możliwości ma tylko to się obecnie skrajnie nie opłaca. Chodzi o kilkunastokilometrowy odcinek z Węglińca do Zgorzelca, gdzie nie ma druta. Wtedy musiałaby się zmienić lokomotywa. A w zasadzie to dwie. Jedna w jedna stronę, i druga w drugą stronę, bo w Zgorzelcu nie ma jak zmienić kierunek jazdy.

Drezno to inna zabawa. Nawet Goerlitz. Tam są normalne stacje. Tyle, że to jest w Niemczech czyli pociąg międzynarodowy, a to musi mieć ustalenia na poziomie ministerialnym.

Rozwiązaniem byłby jakiś hybrydowy skład push-pull. Ale nic takiego PIC nie ma. Można by ewentualnie robić to hybrydową lokomotywą, a Węglińcu doczepiać jaką mniejszą drugą, żeby tylko dociągnęła pociąg z powrotem do Węglińca. Tylko biorąc pod uwagę, że pociągiem takim na odcinku Zgorzelec - Węgliniec i z powrotem pojedzie kilka lub kilkanaście osób, to interes jest bardzo nieopłacalny.

Najlepsze byłoby skomunikowanie pociągu z czymś KD i sprzedaż takiej podróży na jednym bilecie. Konduktorzy informowaliby o przesiadce. Ale spółeczki kolejowe w Polsce mają ze współpracą bardzo ciężko...
Odpowiedz

#14
Dlaczego uważasz że w Zgorzelcu nie można zrobić oblotu? Tutaj jest schemat stacji: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... rzelec.png , i jak widać, oblot jest możliwy.

A Lublin -> Białystok faktycznie brakuje takiego połączenia - bardzo dobrze wpłynęło by na skomunikowanie "ściany wschodniej". Powinno jeździć przez przez Lublin - Parczew - Radzyń Podlaski - Łuków - Siedlce (ze zmianą kierunku w stacji lub z pominięciem stacji łącznicą i postojem w Białkach Siedleckich lub Stoku Lackim) - Czeremchę, ewentualnie przez Lublin - Dęblin - Łuków - Siedlce - Czeremchę. Zawsze to jedno połączenie więcej na linii Siedlce - Czeremcha - Białystok, gdzie niestety mieszkańcy zdążyli odzwyczaić się od kolei, bo połączeń jest zbyt mało.
Odpowiedz

#15
......a zdążyli się odzwyczaić głównie przez prędkość. Pierwszy raz Białystok - Czeremcha jechałem w 2004 roku i już była tam tragedia. Przez szereg lat nie wiele się zmieniło.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pociągi - IC, TLK, EIC - gdzie brakuje wagonów SAP102 2 2 933 14.11.2018, 18:06
Ostatni post: EN57fan
  Rentowność nocnych połączeń SAP102 49 22 776 11.10.2018, 12:28
Ostatni post: Adams
  Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych kazio 63 27 675 03.03.2018, 11:17
Ostatni post: Wojtek_w_podrozy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.