Liczba postów: 568
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Od razu na wstępie jeśli przeoczyłem, że jest taki temat to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Jakich Wam pociągów brakuje? Chodzi mi o to jakich konkretnie połączeń kolejowych brakuje? np. Lublin-Białystok, Kutno-Gdańsk itp.
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 3
Dołączył: 01.10.2015
Reputacja:
0
a ja bym tu dorzucił dawną Oleńkę wymieszaną z Sudetami:
Zgorzelec-Węgliniec-Bolesławiec-Legnica-Wrocław-Opole-Częstochowa-Piotrków Tryb-Warszawa
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 7
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
Witam ;-D
jako, że pochodzę z Wrocławia :
Wrocław - Zakopane ( jako część relacji np. ze Szczecina tak było w latach 70 tych )
Wrocław - Krynica Górska
Wrocław - Kijów ( Odessa ) takie połączenie było jeszcze w 2004 roku
Wrocław - Frankrurt n/M
Wrocław - Paryż
Wrocław - Praga dawniej były 3 pociągi z Gdyni, Świnoujścia, Warszawy ( Moskwy )
Wrocław - Berlin
no to sobie poszalałem :lol: ale pomarzyć można ;-D
Liczba postów: 350
Liczba wątków: 21
Dołączył: 12.12.2011
Reputacja:
1
A czy jest jeszcze takie połączenie: Szczecin Główny - Olsztyn Główny? Kiedyś było takie połączenie, ale to jeszcze w latach 90 - tych. Wtedy pośpieszny jechał przez Bydgoszcz Główną.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.
Koni,
Aż 4 są i kursują przez Trójmiasto:
- TLK GRYF: Szczecin Główny - Olsztyn Główny
- TLK RYBAK: Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Białystok
- TLK ŻUŁAWY: Szczecin Główny - Olsztyn Główny
- TLK POLARIS: Szczecin Główny - Olsztyn Główny - Białystok
Liczba postów: 350
Liczba wątków: 21
Dołączył: 12.12.2011
Reputacja:
1
Dzięki.
To sporo jest tych połączeń do Olsztyna ze Szczecina.
A czy jest jakieś, bezpośrednie połączenie z wielu miast do samego Koszalina? Czy to raczej są połączenia przez Koszalin?
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.
Liczba postów: 568
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Mi brakuje Bydgoszcz-Szczecin, z tego co wiem jest tylko jedno o 17:49
SAP102, I jest drugi: TLK 58152 (Lubomirski) o 14:49 z Bydgoszczy
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Możliwości ma tylko to się obecnie skrajnie nie opłaca. Chodzi o kilkunastokilometrowy odcinek z Węglińca do Zgorzelca, gdzie nie ma druta. Wtedy musiałaby się zmienić lokomotywa. A w zasadzie to dwie. Jedna w jedna stronę, i druga w drugą stronę, bo w Zgorzelcu nie ma jak zmienić kierunek jazdy.
Drezno to inna zabawa. Nawet Goerlitz. Tam są normalne stacje. Tyle, że to jest w Niemczech czyli pociąg międzynarodowy, a to musi mieć ustalenia na poziomie ministerialnym.
Rozwiązaniem byłby jakiś hybrydowy skład push-pull. Ale nic takiego PIC nie ma. Można by ewentualnie robić to hybrydową lokomotywą, a Węglińcu doczepiać jaką mniejszą drugą, żeby tylko dociągnęła pociąg z powrotem do Węglińca. Tylko biorąc pod uwagę, że pociągiem takim na odcinku Zgorzelec - Węgliniec i z powrotem pojedzie kilka lub kilkanaście osób, to interes jest bardzo nieopłacalny.
Najlepsze byłoby skomunikowanie pociągu z czymś KD i sprzedaż takiej podróży na jednym bilecie. Konduktorzy informowaliby o przesiadce. Ale spółeczki kolejowe w Polsce mają ze współpracą bardzo ciężko...
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
......a zdążyli się odzwyczaić głównie przez prędkość. Pierwszy raz Białystok - Czeremcha jechałem w 2004 roku i już była tam tragedia. Przez szereg lat nie wiele się zmieniło.