Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
No to nie wiedziałem, że mamy gęstszą sieć niż Francja. Ale żeby po tej naszej sieci coś cżeściej jeździło...
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
Mnie zdziwiła gęstość sieci w Czechach i Szwajcarii. Takie małe państewko, a ma większą gęstość sieci niż Polska czy Francja
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Na ziemiach polskich też. Ale tylko na Z. Odzyskanych, ewentualnie jeszcze na terenach zaboru pruskiego... Niestety, po upadku PRL na tych terenach zaczęto wyrównywać kilometry z dawną "Kongresówką" i ścianą wschodnią... Ciekawe, czy liczą tylko linie normalno- i szerokotorowe, czy wąskotorowe też?
Jaro
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
W Galicji też jest gęstsza sieć kolejowa. Natomiast włądze carsko-królewskie nie sprzyjały budowei kolei w Polsce. Polska była i tak najbogatszą częścią tego Imperium, więc nie chciano, aby stawała się jeszcze bogatsza, a rozwój kolei temu sprzyjał...
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Z drugiej strony najzamożniejsza i najbardziej niezależna dotąd "wersja" Polski, czyli III RP nie nadrobiła tych opóźnień: w II RP w miarę skromnych możliwości finansowych wybudowano kilka istotnych, a brakujących odcinków. Na przykład spięcie brzegów Wisły w Płocku (dzisiejsza D29-33) i większa część dzisiejszej D29-131, czyli nowej "węglówki", która jest linią umożliwiającą najkrótszy przejazd pociągu na linii Wybrzeże/Pomorze - Śląsk/Małopolska. W PRL między innymi: CMK, "70", Kozłów - Koniecpol, LHS, Bełchatów (niedokończony). Od 25 lat działania na kolei są dokładnie odwrotne.
Jaro