Ciekawa infografika przedstawiająca długość linii kolejowych w stosunku do powierzchni krajów europejskich.
http://www.observationzone.com/2017/03/l...etres.html
http://www.observationzone.com/2017/03/l...etres.html
Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich
|
Ciekawa infografika przedstawiająca długość linii kolejowych w stosunku do powierzchni krajów europejskich.
http://www.observationzone.com/2017/03/l...etres.html
21.03.2017, 00:06
Czołówka zgodna z przewidywaniami.
![]()
Jaro
21.03.2017, 06:58
No to nie wiedziałem, że mamy gęstszą sieć niż Francja. Ale żeby po tej naszej sieci coś cżeściej jeździło...
21.03.2017, 08:54
Mnie zdziwiła gęstość sieci w Czechach i Szwajcarii. Takie małe państewko, a ma większą gęstość sieci niż Polska czy Francja
![]()
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
21.03.2017, 09:49
Małe państeweko to jest San Marino
![]() A powód takiej gęstości kolei jest łatwy do odgadnięcia. Koleje tam i to masowo zaczęto budować zanim wynaleziono samochód...
22.03.2017, 00:08
Na ziemiach polskich też. Ale tylko na Z. Odzyskanych, ewentualnie jeszcze na terenach zaboru pruskiego... Niestety, po upadku PRL na tych terenach zaczęto wyrównywać kilometry z dawną "Kongresówką" i ścianą wschodnią... Ciekawe, czy liczą tylko linie normalno- i szerokotorowe, czy wąskotorowe też?
Jaro
22.03.2017, 06:59
W Galicji też jest gęstsza sieć kolejowa. Natomiast włądze carsko-królewskie nie sprzyjały budowei kolei w Polsce. Polska była i tak najbogatszą częścią tego Imperium, więc nie chciano, aby stawała się jeszcze bogatsza, a rozwój kolei temu sprzyjał...
22.03.2017, 19:24
Z drugiej strony najzamożniejsza i najbardziej niezależna dotąd "wersja" Polski, czyli III RP nie nadrobiła tych opóźnień: w II RP w miarę skromnych możliwości finansowych wybudowano kilka istotnych, a brakujących odcinków. Na przykład spięcie brzegów Wisły w Płocku (dzisiejsza D29-33) i większa część dzisiejszej D29-131, czyli nowej "węglówki", która jest linią umożliwiającą najkrótszy przejazd pociągu na linii Wybrzeże/Pomorze - Śląsk/Małopolska. W PRL między innymi: CMK, "70", Kozłów - Koniecpol, LHS, Bełchatów (niedokończony). Od 25 lat działania na kolei są dokładnie odwrotne.
Jaro
23.03.2017, 06:58
(22.03.2017, 19:24)ET40 napisał(a): Z drugiej strony najzamożniejsza i najbardziej niezależna dotąd "wersja" Polski, czyli III RP nie nadrobiła tych opóźnień Najzamożniejsza na pewno, ale na pewno nie najbardziej niezależna. II RP, w której panowało smród, brud i ubóstwo, była jednak bardziej niezależna. ![]() Ale wiara w neoliberalizm balcerowiczowski z głównie spowodowała brak inwestycji kolejowych. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |