Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Praca jako motorniczy a tablice Ishihary
#1
Jest kilka tematów poświęconych temu zagadnieniu ale są one już stare w google wyskakuje jako pierwsze forum z 2011 roku.
Jestem na etapie "świadomego" wyboru swojej drogi życiowej. Mam 24 lata trochę popracowałem i szukam pracy do której chciało by mi się "wstać rano" i po paru latach nie wyobrażać sobie że mógłbym pracować gdzie indziej.
Jednym z pomysłów jest praca jako maszynista. Jednak problem leży w tych nieszczęsnych tablicach. Jak to jest w praktyce czy osoba która nie widzi znacznej większości liczb rzeczywiście nie ma co próbować, czy coś może się zmieniło? Przy robieniu prawo jazdy na C. Gdy lekarz wyciągną te tablice od razu mu powiedziałem że nie widzę tych liczb, powiedział że w takim razie nie mogę być kierowcą ale zajrzał do chyba ustawy gdzie pisało "Widzenie podstawowych barw" 
Pokazał mi prare przedmiotów powiedziałem jaki mają kolor i podpisał papierek. Jak to teraz wygląda z pracą jako maszynista.
Odpowiedz

#2
Wymagania są na pierwszą kategorię wzroku, więc tak łatwo nie będziesz miał. Nie jestem lekarzem, więc nie wiem jak to jest z tymi tablicami, że widzisz podstawowe barwy, a liczb nie widzisz, ale wiem, że medycyna kolejowa jest bardzo restrykcyjna jeśli chodzi chociażby o wzrok i na tym możesz "polec" w badaniach wstępnych.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#3
Tak właśnie myślałem... no szkoda szkoda.   Będę musiał znaleźć inny sposób na życieWink 

Ale może chociaż spróbuje, jak nie to nie.
Odpowiedz

#4
"Tablice Ishihary (tablice pseudoizochromatyczne Ishihary) – tablice używane przez okulistów do sprawdzenia zdolności rozróżniania kolorów czerwonego i zielonego". Niestety "książeczki w kropeczki" na kolej to podstawa, o ile nie rozróżnianie barw u kierowcy jeszcze jakoś przejdzie, bo każdy sygnalizator drogowy ma czerwone światło na górze, pomarańczowe w środku a zielone na dole, więc korzystając z tej prawidłowości można bezpiecznie prowadzić samochód o tyle na semaforach takiej zależności nie ma,a dodatkowo pojawia sie na nich kombinacja 2 świateł lub nawet 2 plus świetlny pas wiec bez rozróżniania kolorów nigdy nie  będziesz miał pewności jaki obraz jest na takim semaforze wyświetlony, a tym samym nikt cie do tej pracy nie dopuści Sad  
Odpowiedz

#5
Nigdy się tym osobiście nie interesowałem, jednak czytając podobne wątki na różnych forach niektórzy pisali iż jest możliwość wykonania testów na lampie Wilczka. Być może ktoś to potwierdzi?
Odpowiedz

#6
Mi robili na testach Ishihary i lampie Wilczka badania.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
Dzisiaj idę do okulisty zrobić badania ogólne tak dla własnej świadomości. Wczoraj z siostrą patrzyliśmy na te tablice i ona widziała liczby tam gdzie ja ich nie widziałem.. za to ona nie widziała na tych co ja widziałemWink. W google przykładowe sygnalizacje semaforów dobrze widzę gdzie jest pomarańczowy gdzie czerwony gdzie zielony itd. Na pewno spróbuje zrobić badania wstępne na maszynistę najwyżej stracę 200 zł.
Odpowiedz

#8
No to życzymy powodzeniaBig Grin
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#9
Dzięki dam znać jak poszło chociaż to będzie za jakieś 2miesiące jak skończę prace w niemczech.
Odpowiedz

#10
Swoją drogą badanie te jest trochę bez sensu, skoro część osób mimo rozpoznawania barw podstawowych nie może jego przejść...
Odpowiedz

#11
Dla mnie wgl jest bez sensu to ze nie mozna miec nawet soczewek a po 2 latach w cudowny sposob nagle mozesz miec nawet okulary bedac maszynista. Takze te badania to jest wgl parodia i cyrk na kolkach. Big Grin Robia z maszynistow jakichs komando corps.
Odpowiedz

#12
Najlepsze jest to, że początkujący kierowca autobusu ma prawo mieć wadę wzroku, którą da się skorygować szkłami. A na kolei konduktor musi widzieć jak sokół Big Grin Żenada
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#13
Idiotyzm ale co poradzisz ? Przez to duzo osob nie nadaje sie do tej pracy pomimo wielkich checi. Juz rozumiem jakas baardzo duza wade na oczach ale jak ktos ma mala wade ? W czym jest problem? Big Grin Az moze napisze maila z pytaniem do ministra (i tak zapewne nie odpowie) . Big Grin
Odpowiedz

#14
Cześć,
garść informacji jak to wygląda na przykładzie lotnictwa.

Nierozpoznawanie poszczególnych tablic Isihary to trzy potencjalne wady: daltonizm (wiadomo), deuteranopia (nie rozponawanie danych barw, np. czerwony a zielony), deuteranomalia (zaburzenie, łagodna deuteranopia).

Nigdy nie miałem na codzień problemu z kolorami, wbrew opinii kobiet Wink
W podstawówce pielęgniarka zwrociła uwagę na fakt, że nie rozpoznaje barw na tablicach, stąd uznała, że jestem daltonistą. Postanowiłem problem zbadać więc zapisałem się na badanie anomaloskopem (ważne urządzenie) w ogólnej klinice. Anomaloskop występuje w dwóch odmianach, w obydwu widzisz dwie połówki jabłka o różnych kolorach. Pierwsza wersja działa sama, tzn. barwy się zmieniają, a Ty klikasz przycisk kiedy będą takie same. To badanie oblałem, tzn. potwierdziło fakt wady, ale zawęziło mnie do grupy deuteranopii na linii zielony -
czerwony. Lekarz podsumował "Ty nie będziesz ani pilotem ani maszynista ani kierowca, ja tu jakby problemu nie widze". Nieznajomy lekarzu, wiedz ze po dziś dzień mam ochotę obić Ci mordę.

Z tym wynikiem udałem się na badania lotnicze, które dostałem w ograniczonej formie (latanie tylko w dzień), zgodnie z przepisami. Jakieś tam uprawnienia porobiłem ale badania znacznie mnie ograniczały. Po roku zrobiłem kolejne badania, po ogromnym researchu metodyki takiego badania i na najnowszym anomaloskopie w Polsce wszedłem w swiat deuteranomali. Ten anomaloskop, każe Ci samemu zmienić barwę drugiej połówki jabłka więc nie bada faktu a głębokość wady. Okazało się, że moja wada to "wadusieńka" i mieści się (z ogromną tolerancja) w przepisach medycyny lotniczej. Musiałem się jeszcze odwołać do lotniczego UTK, przewiercic przez trochę betonu i tak zostałem pilotem.

Moje rady:
- idź na badanie, poinformuj ze nie masz żadnych problemów z rozpoznawaniem barw na codzień
- poproś o badanie alternatywne (lampka wilczka)
- w przypadku odmowy żądaj podstawy prawnej, zapisz ją i dokładnie przestudiuj zawartość przepisu
- zrób badania na anomaloskopie (polecam LuxMed Warszawa, 17 stycznia)
Jeśli anomaloskop wyjdzie po Twojej myśli, walcz o swoje marzenia. Bazując na opiniach znajomych słyszałem, że urzędy kolejowe to beton, ale nie ma rzeczy niemożliwych. Powołaj się na przepisy europejskie, zakwestionuj metodykę badania tej wady. Tablice Isihary to metoda powierzchowna i stara. Dziś są nowsze, dokładniejsze.

Powodzenia!
Odpowiedz

#15
A to fakt, nie widziałem chyba nigdy konduktora z okularami... Kiedy zacznie ich brakować, to może wymagania się zmienią. Tytuł tematu chyba jest lekko nietrafiony, bo motorniczy jest w tramwaju, a w pociągu maszynista. Smile
Jaro

Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP Intercity praca jako konduktor. Kondore 24 40 919 03.08.2024, 08:39
Ostatni post: piotr223
Sad Kobieta, jako maszynista w Cargo - Dlaczego nie? MartaMechanikCargo 5 1 723 20.03.2024, 12:02
Ostatni post: vulcan
Thumbs Up Badania na Licencję Maszynisty. Test Ishihary Mr_Perfect 86 9 3 132 15.09.2023, 15:28
Ostatni post: kempa240
  Praca jako rewident a uwalone badania na licencji Kamilnexia 4 1 768 08.06.2023, 23:19
Ostatni post: Kamilnexia
  Maszynista nie rozróżniający liczb w tablicach Ishihary erap2 30 17 775 29.04.2023, 05:24
Ostatni post: erap2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.