Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin
Griffin oficjalnie zaprezentowany

Pierwszego dnia berlińskich targów InnoTrans odbyła się długo oczekiwana premiera pierwszej polskiej lokomotywy wielosystemowej Griffin wyprodukowanej przez ZNLE Gliwice. Przedstawiciele producenta poinformowali, że jazdy próbne pojazdu niezbędne w procesie uzyskania homologacji w Polsce prowadzić będzie PKP Intercity.


źródło: Rynek kolejowy
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Będą również Diesle i homologacja na 200km/h i Last Mile
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
Odpowiedz

Dwa pierwsze się zgadzają, last mile nie będzie.
Odpowiedz

Kabina Gryfa:
[Obrazek: gryffin6401.jpg]
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

Trochę uboga ta kabina i lekko kanciasta. Już chyba lepiej by zrobili przenosząc pulpit z Dragona.
Odpowiedz

Im uboższa tym lepsza.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Bo ja wiem czy taka uboga? Na poniższym zdjęciu wygląda zdecydowanie lepiej (BTW to niezły jest ten fotel)
Jeszcze nie zasiadłem w kabinie Gryfa, lecz na pierwszy rzut oka moim zdaniem pulpit wypada lepiej niż w Dragonie, w smoku mi nie pasowała ta konsola na samym środku.
[Obrazek: 26_9.jpg]

Oraz pulpit dragona dla porównania:
[Obrazek: dragonkabina.jpg]

EDIT:
Cytat:Zainteresowani Griffinem są nie tylko niemieccy przewoźnicy, ale operatorzy z wielu innych krajów europejskich. Patrząc na parametry techniczne tej lokomotywy, może poza fragmentem Francji, Griffin może być użytkowany na terenie całej Europy.
http://kurierkolejowy.eu/opinie/633/Gri ... urope.html
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

Jak to mówią "Lepszy rydz , niż nic"- mówię to w nawiązaniu o kabiny konkurencyjnych lokomotyw.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn">www.youtube.pl/user/KolejowyWolsztyn</a><!-- w -->
Odpowiedz

Pulpit ma być możliwie prosty. Odchodzimy od przełącznikologii znanej nam z EU07.
Zostaje to, co niezbędne do jazdy. Reszta ląduje albo na terminalach, albo za plecami maszynisty, podobnie kontrole większości urządzeń - na terminalach.
Panel uruchamiania maszyny zostaje w maszynowni.
Kabina jest bardzo duża względem Dragona. Od biedy można karimatę za plecami nawet rozłożyć i zmieściłyby się na leżąco 2 a może i 3 osoby Smile
Odpowiedz

W kwestii ubogości niekoniecznie chodziło mi o ilość przycisków. Pewnie to miejsce na monitor jakiegoś systemu, ale ta połać gołego plastiku z napisem ZNLE trochę razi. Mogliby tam coś wcisnąć choćby na targi. Również czarne tworzywo wokół nastawników wygląda trochę topornie - rozwiązanie z Dragona wygląda nowocześniej. Szkoda, że z Dragona nie przejęli tej centralnej konsoli z nawiewami, sterowaniem klimą/ogrzewaniem i rzadziej używanymi przełącznikami.

Duża kabina? Po co marnowali tyle przestrzeni? Pesa zrobiła tam kącik gastronomiczno-sanitarny z WC. Wiem, że to ostatnie w Dragonie występuje jako opcja, a w Gryffinie?

Jeszcze jedno - myślą trochę o popularnym ostatnio rozwiązaniu jak dodatkowy silnik spalinowy?

PS. Podobnież lokomotywy ZNLE są ~20% tańsze niż pojazdy konkurencji.
Odpowiedz

A może po prostu wieloma rzeczami się steruje cyfrowo na ekranie i dlatego tak mało przełączników?
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
vectron też nie ma za bogato
Odpowiedz

Cytat:Duża kabina? Po co marnowali tyle przestrzeni? Pesa zrobiła tam kącik gastronomiczno-sanitarny z WC. Wiem, że to ostatnie w Dragonie występuje jako opcja, a w Gryffinie?

Konstrukcja lokomotywy jest modułowa, pewnie rozmiar kabiny zależy od tego, co zamawiający zażyczy sobie w maszynowni. To zapas przestrzeni na dodatkowy osprzęt. Pewnie kącik sanitarny też jest w opcji w razie czego Wink .
Odpowiedz

Od 3:52 do 4:02 można obejrzeć moje zdjęcia Griffina:


http://www.youtube.com/watch?v=3GJMm25ISSY


Na żywo ta lokomotywa prezentuje się lepiej niż na zdjęciach. :-)
Odpowiedz

Cytat:Szkoda, że z Dragona nie przejęli tej centralnej konsoli z nawiewami, sterowaniem klimą/ogrzewaniem i rzadziej używanymi przełącznikami.

Niektórzy śmiali się, że to pozostałości po polskim przemyśle motoryzacyjnym Wink ale fakty, projekt Griffina po prostu tego nie obejmował i już. Nie starczyło by miejsca na rozmieszczenie urządzeń na pulpicie maszynisty, bo co-nieco doszło. Plastik jest tu jednolity, a to akurat na plus też względem Dragona, gdzie otoczki wokół nastawników - co prawda dobrze wyglądają, ale jednak robione osobno.. Tu wszystko zlane w jedną całość. Właśnie większości ta jednolitość ponoć się podoba, aczkolwiek jakoś nie specjalnie śledzę głosy w tej sprawie.

Gordon napisał(a):A może po prostu wieloma rzeczami się steruje cyfrowo na ekranie i dlatego tak mało przełączników?
Łączniki i tak zawsze są powiązane z systemem sterowania całej lokomotywy, ale po prostu na pulpicie zostawia się to ,co niezbędne do jazdy. To, co można - wywala się albo na terminale albo za plecy maszynisty. Podobny trend od jakiegoś czasu jest w zachodnich lokomotywach. ZNLE poszło podobnym śladem, maszyniści do tego powoli się przyzwyczajają i w Polsce.

Jeżeli chodzi o wygląd sam w sobie, to mnie osobiście średnio podobają się te kanty na rogach pulpitu, no ale cóż...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon Virakocha 696 255 081 13.03.2017, 21:54
Ostatni post: szy_mat
  [oddzielony] NEWAG Griffin E4DCU-DP 0 1 055 mniej niż 1 minutę temu
Ostatni post:

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
11 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.