Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niebezpieczne incydenty na polskich torach
(04.08.2021, 13:48)Adams napisał(a): Dziś dzień "czołówek" na torach. Tragicznie w Czechach, ale i w Polsce miał miejsce groźny incydent. 

Szczegóły na:  Kurier Kolejowy
Maszynista - jak zostać, zarobki, kurs (praca.pl)
Nie ma się co dziwić, że jest tyle podobnych zdarzeń na kolei, skoro mamy tak "wykształconych" maszynistów...
Odpowiedz

(05.08.2021, 14:42)Paweł Piotr napisał(a):
(04.08.2021, 13:48)Adams napisał(a): Dziś dzień "czołówek" na torach. Tragicznie w Czechach, ale i w Polsce miał miejsce groźny incydent. 

Szczegóły na:  Kurier Kolejowy
Maszynista - jak zostać, zarobki, kurs (praca.pl)
Nie ma się co dziwić, że jest tyle podobnych zdarzeń na kolei, skoro mamy tak "wykształconych" maszynistów...
No i po co te zaczepki? Komu to służy? A skąd wiadomo, że zawinił maszynista a nie dyżurny lub system sterowania zawiódł?
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

No i po co te zaczepki? Komu to służy? A skąd wiadomo, że zawinił maszynista a nie dyżurny lub system sterowania zawiódł?
Widać, że przed Tobą jeszcze wiele lat nauki... Pociąg najeżdża na pociąg - proszę podać choćby jeden wiarygodny przykład winy dyżurnego ruchu lub usrk w tym konkretnym przypadku...
Odpowiedz

Samych zdarzeń gdzie doszło do bezpośrednich najechań było kilka np 2016 rok Zebrzydowice, Inter Cargo i PKP Cargo, dyżurny puścił pociąg na zajęty i doszło do zderzenia.. o wiele wiecej przypadków było gdzie na szczęście w pore użyto RS a wina również dyżurnych... i nie twierdzę, że zawsze jest to wina ich, śmiem twierdzić, że większość przypadków to nawet wina maszynistów pomijających Stój, ale to nie reguła, wiec trochę pokory... tyle.
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

(06.08.2021, 10:19)PeKaP napisał(a): Samych zdarzeń gdzie doszło do bezpośrednich najechań było kilka np 2016 rok Zebrzydowice, Inter Cargo i PKP Cargo, dyżurny puścił pociąg na zajęty i doszło do zderzenia.. o wiele wiecej przypadków było gdzie na szczęście w pore użyto RS a wina również dyżurnych... i nie twierdzę, że zawsze jest to wina ich, śmiem twierdzić, że większość przypadków to nawet wina maszynistów pomijających Stój, ale to nie reguła, wiec trochę pokory... tyle.
Nie mam zamiaru polemizować o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia. Wystarczy poczytać raporty PKBWK - pouczająca lektura.
Zamieszczony link o kształceniu maszynistów pochodzi z oficjalnego portalu praca.pl i pochodzi z 2018 roku. Jakoś nikt tych informacji nie zdementował...
Jeżeli uważasz, że dwa tygodnie kursu na licencję maszynisty oraz trzy miesiące szkolenia wystarczą, by zasiąść za nastawnikiem i samodzielnie poprowadzić pociąg, to prośba o pokorę jest źle zaadresowana. Ciekawe, co na taki sposób "kształcenia" na maszynistę, miałby do powiedzenie prezydent Waszego związku zawodowego.
W Kostrzynie możliwe są dwa scenariusze:
1. Maszynista pociągu z węglarkami przejechał na "stój" poprzedni semafor i nie zdążył zatrzymać się przed lokomotywą luzem, stojącą pod semaforem drogowskazowym K2, wskazującym sygnał "stój".
2. Dyżurny ruchu nastawni KoB (mając zgodę nastawni KoB12 na bloku Oz) podał sygnał zezwalający na jazdę na tor zastawiony lokomotywą luzem (przy założeniu, że nie ma tam układowej kontroli niezajętości toru) - w takim przypadku sygnał zezwalający na poprzednim semaforze musiał informować, że na kolejnym semaforze K2 jest sygnał stój", co zobowiązywało maszynistę pociągu z węglarkami do przygotowania się do zatrzymania pociągu pod semaforem drogowskazowym K2.
Wielkość uszkodzeń wskazuje na scenariusz pierwszy, wręcz można odnieść wrażenie, że gdyby nie stojący pod semaforem drogowskazowym K2 z sygnałem "stój" elektrowóz luzem, pociąg z węglarkami pojechałby dalej...
Z ciekawością poczekam na ustalenia komisji.
Jeszcze raz wrócę do cytatu Twojego postu:
No i po co te zaczepki? Komu to służy? A skąd wiadomo, że zawinił maszynista a nie dyżurny lub system sterowania zawiódł?
To nie zaczepki tylko logiczne wyciąganie wniosków z dostępnych zdjęć ze zdarzenia; służy to bezpieczeństwu ruchu kolejowego, także Wam maszynistom; nie wiadomo, to wyłącznie moje przypuszczenia, wynikające z doświadczenia.
Odpowiedz

Dziś doszło do kolejnego groźnego incydentu pod Koszalinem. Dwa pociągi IC jadące w przeciwnych kierunkach znalazły się na jednym torze. Czy kolejne Szczekociny to tylko kwestia czasu?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=336...1229974733
Odpowiedz

Kolejne klasyczne "niedogadanie się" dyżurnych ruchu z Koszalina (nast. dysp. Kl) i z Nosówka - nastawnia Ns (jednotorowa linia nr D29:202 z półsamoczynną blokadą liniową).Najpierw pytanie o wolną drogę, potem zgłoszenie odjazdu pociągu ze stacji - szczególnie istotne komunikaty, gdy jest awaria blokady liniowej lub nie jest ona podstawą prowadzenia ruchu. Panowie dyżurni ruchu będą się gęsto tłumaczyć, w jaki sposób i dlaczego zgłosili sobie nawzajem odjazdy pociągów po tym samym torze szlakowym w przeciwnych kierunkach ...
Odpowiedz

W dniu 05.10.2023 w okolicy stacji Gdynia Główna doszło do zderzenia dwóch pociągów pasażerskich - SZT SA138 i EZT EN57. Prawdopodobną przyczyną zdarzenia było nie zatrzymanie się przed sygnałem "stój" przez jeden ze składów.
Sczczegóły:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/4...s-a-1.html

https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto/...rp_state=1
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.