Liczba postów: 1
Liczba wątków: 1
Dołączył: 19.09.2018
Reputacja:
0
Jestem kolejową "laiczką" więc przepraszam za takie pytania.
1. Czy na terenie województwa mazowieckiego wykorzystywane były kiedykolwiek lokomotywy St43 ciągnące wagony osobowe 111A? W internecie widziałem takowe zdjęcia (nawet niezbyt stare) ale dotyczyły przypadków z południa Polski.
2. Czy lokomotywy ET22 w malowaniu PKP Cargo wykorzystywane są tylko do przewozów towarowych, czy może wykorzystywane też były do kursów pasażerskich (do ciągnięcia 111A)?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Na Mazowszu z tego co się orientuję ST43 się nie plątają od dawna. Lokomotywy w malowaniu PKP Cargo prowadziły swego czasu pociągi Przewozów Regionalnych, więc i 111A też pewnie ciągały
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 146
Liczba wątków: 23
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja:
0
ST43 -obawiam się, że na Mazowszu nigdy nie kursowały (ale głowy za to sobie odciąć nie dam), z dzieciństwa pamiętam tylko ST44 i SP45, no i potwierdza się to jak czytam artykuły o historii eksploatacji w Świecie Kolei.
Co do kursowania ET22 w ruchu pasażerskim, na pewno miało to miejsce w pierwszych latach po elektryfikacji linii do Białegostoku. Nie gwarantuję, czy "byki" na tej trasie ciągały wtedy wagony 111A - w owym czasie ten typ wagonu był nowością, pamiętam, że 111A weszły do ekspresu Bystrzyca (wówczas Warszawa Zachodnia - Chełm i z powrotem) jakoś na początku zimy 1987/88.
Wracając do pytania Kaczuszki - zważywszy dotkliwy brak elektrowozów czteroosiowych w dekadzie 2000 -2010, wielce prawdopodobne jest, że ET22 również wtedy ciągnęły jakieś obiegi złożone z 11A. Tu jednak lepiej, żeby wypowiedział się lepszy ode mnie praktyk, może być równie dobrze kolejarz jak miłośnik kolei i uważny pasażer.
Romek_L