Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023
#91
(23.10.2020, 18:05)KazET21224142 napisał(a):   PKP Cargo ani żaden inny przewoźnik posiadający 201E na stanie jeszcze nie ogłosił przetargu na wyposażenie tych pojazdów w ETCS  

Są firmy gotowe to zrobić i chętne, aby udostępnić im ET22 w celu zabudowy demonstratora tej technologi.
Odpowiedz

#92
Apeluje do antyszczepionkowcow, antymaseczkowcow, zwolennikow falszywej epidemii aby zachowali swoje debilne wypocinny na ten temat dla siebie i nie zasmiecali tym branzowego forum.
Odpowiedz

#93
@1olek: Olku prosiłbym cię o nieodpisywanie na komentarze, które zostały już dawno wyjaśnione, albo na tematy na które nikt nie ma ochoty rozmawiać. Powtarzam już to po raz drugi po tym jak pisałeś o sprawie z linkami do pseudostron z filmami, która nie była już aktualna.

Dobra, ale jeżeli chodzi o moje pytanie to ostatnio parę ET22 podobno poszła na naprawy, ale jakie dokładnie numery ze względu na inne statusy ? Czy są to pojazdy niedawno odstawione, czy te które były od dłuższego czasu odstawione oraz czy 201Em będą naprawiane w tym samym czasie co 201Ek, czy po przywróceniu do ruchu wszystkich 201Ek w kolejności będą 201Em ?

Jak dalej z naprawami ET41 oraz co z budową 207E-003 oraz kolejnych egzemplarzy ? Wiem, że to ostatnie pytanie jest trudne ze względu na tajemnice firmową Rail Polski, ale tak z ciekawości zapytam, ponieważ informacji o budowie kolejnych 207E jest niewiele lub w ogóle.

@zeus04: Dzięki za info jeżeli chodzi o ETCS dla ET22.
Odpowiedz

#94
,,Olku prosiłbym cię o nieodpisywanie na komentarze, które zostały już dawno wyjaśnione, albo na tematy na które nikt nie ma ochoty rozmawiać. Powtarzam już to po raz drugi po tym jak pisałeś o sprawie z linkami do pseudostron z filmami, która nie była już aktualna." - sam to robisz po miesiącu. Nie baw sie w admina/moderatora, to nasze zadanie. Dostajesz ostrzeżenie.

207E - sami nie wiemy. 002 z zaskoczenia wyszła dla nas.
Odpowiedz

#95
(23.11.2020, 23:42)KazET21224142 napisał(a): @1olek: Olku prosiłbym cię o nieodpisywanie na komentarze, które zostały już dawno wyjaśnione, albo na tematy na które nikt nie ma ochoty rozmawiać. Powtarzam już to po raz drugi po tym jak pisałeś o sprawie z linkami do pseudostron z filmami, która nie była już aktualna.

Dobra, ale jeżeli chodzi o moje pytanie to ostatnio parę ET22 podobno poszła na naprawy, ale jakie dokładnie numery ze względu na inne statusy  ? Czy są to pojazdy niedawno odstawione, czy te które były od dłuższego czasu odstawione oraz czy 201Em będą naprawiane w tym samym czasie co 201Ek, czy po przywróceniu do ruchu wszystkich 201Ek w kolejności będą 201Em ?

Jak dalej z naprawami ET41 oraz co z budową 207E-003 oraz kolejnych egzemplarzy ? Wiem, że to ostatnie pytanie jest trudne ze względu na tajemnice firmową Rail Polski, ale tak z ciekawości zapytam, ponieważ informacji o budowie kolejnych 207E jest niewiele lub w ogóle.

@zeus04: Dzięki za info jeżeli chodzi o ETCS dla ET22.
Do napraw P4 skierowano do tej pory 7 sztuk lokomotyw serii ET22 wyłączonych z eksploatacji w ciągu ostatnich miesięcy. Można więc przyjąć, że były to maszyny "z drogi" odstawione niedawno po wygaśnięciu świadectw sprawności technicznej. Do Ostrowa Wielkopolskiego trafiły (lub już tam stały): ET22-063, 1130, 1151 oraz 1154, zaś do Zduńskiej Woli Karsznic ET22-884, 1156 i 1157. Myślę, że to właśnie niedawno wyłączone lokomotywy z wysokimi numerami będą kierowane do napraw P4 w ramach planu na 2021 rok. Ile tych maszyn będzie oraz gdzie będą robione tego na ten moment nie wiem i myślę, że nie ma w tej chwili podjętych w tej sprawie decyzji, z uwagi na zmienną sytuację. Jest na pewno tak, że z przewozami w III i IV kwartale jest dużo dużo lepiej niż w pierwszej połowie roku oraz nieco lepiej niż rok wcześniej. Z zapasu zostały wyjęte już praktycznie wszystkie lokomotywy elektryczne i póki co jest dla nich praca. W przyszłym roku po 6 latach od napraw P4 zostanie odstawione ponad 50 sztuk lokomotyw serii EU07/ET22 oraz ponad 30 sztuk lokomotyw serii ET41/ET42, co z pewnością spowoduje konieczność podjęcia inwestycji w te serie, aby utrzymać odpowiednią liczbę pojazdów do realizacji przewozów. Chyba, że zostaną w jakiś sposób zmienione przepisy, które pozwolą na wydłużanie dopuszczeń do eksploatacji tychże maszyn, czas pokaże  Wink
(25.11.2020, 07:17)MegaTVHD napisał(a): ,,Olku prosiłbym cię o nieodpisywanie na komentarze, które zostały już dawno wyjaśnione, albo na tematy na które nikt nie ma ochoty rozmawiać. Powtarzam już to po raz drugi po tym jak pisałeś o sprawie z linkami do pseudostron z filmami, która nie była już aktualna." - sam to robisz po miesiącu. Nie baw sie w admina/moderatora, to nasze zadanie. Dostajesz ostrzeżenie.

207E - sami nie wiemy. 002 z zaskoczenia wyszła dla nas.

W kwestii zwracania uwagi w pełni zgadzam się z Marcinem @MegaTVHD.
Odpowiedz

#96
"od napraw P4" - W sensie P5. ET22, ET41 i ET42 są najbardziej potrzebnymi maszynami do obsługi pociągów towarowych, zwłaszcza ta trzecia seria na Śląsku. Jednak tutaj nie mam pewności odnośnie dalszych napraw P5 ET41 czy będą nadal przebiegać ? W przypadku ET22 powinna powrócić część do ruchu maszyn z małym przebiegiem, które mogłyby w razie czego uzupełnić i zastąpić maszyny, którym świadectwo wygasło.

Odnośnie 207E to co prawda Rail Polska na razie nie wykonuje tych lokomotyw na potrzeby innych przewoźników, a bardziej dla swoich celów. Z tego co mi wiadomo lokomotywy 207E mają zastąpić wypożyczone od BTS cztery Skody serii 183 (nie wiem czy 183 044 została wypożyczona do Ciech Cargo na chwilę, czy będzie u nich dłużej jeździć, a jej czas eksploatacji w RP wygasł ?) i być może również serię 182 wypożyczoną od ID. Jak wiadomo nie każde informacje są zawsze ogólnie dostępne.

@MegaTVHD: Dopiero kiedy wszedłem temat zauważyłem jego komentarz. Nie kłóćmy się.
Odpowiedz

#97
Kaz ten komentarz zostal napisany wczesniej niz ten na czacie do ktorego sie odnosisz. Nie chcesz tego typu komentarzy to prosze przestan pisac bzdury, a skoro je piszesz to licz sie z tym ze ktos je skomentuje, naprawde czytajac twoje niektore posty mozna odniesc wrazenie ze jestes kilkunastoletnim mikolem. (Oczywiscie nie chce obrazac nastoletnich milosnikow koleji ktorzy moga swoje zycie polaczyc z tym zawodem czego im zycze). To jest forum branzowe wiec prosze powstrzymaj sie od nie kolejowych tematow i wszyscy beda szczesliwi. Tyle w temacie, dla mnie jest on zamkniety, wiecej nie zamierzam o tym dyskutowac.
Odpowiedz

#98
Komentarze przeniesione spod zdjęcia: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...o&id=30311 [EU07-1601]

KUBUTECH911
2021-03-17 0:36:53 | Usuń
Wiem, że delikatnie odkopię dyskusję natomiast jeżeli chodzi o gniazda sterowania ukrotnionego to są to zunifikowane gniazda UIC (analogiczne są w nowoczesnych pojazdach).

Sam pojazd, który miał przejść najbardziej zaawansowaną modernizację poza typem 303Ea stał się jedynym egzemplarzem typu 303Ec, przez co system sterowania ukrotnionego jest formalnie bezużyteczny. Mimo unifikacji sam pojazd nie jest w stanie komunikować się z jakąkolwiek inną lokomotywą.


1olek
2021-03-17 8:52:58 | Usuń
A czy widziales kiedys loki pkp cargo spiete kablami Wink


EN57fan
2021-03-17 8:56:43 | Usuń
Jak najbardziej były takie przypadki, nawet w ostatnich latach regularnie jeździły siódemki 15xx spięte po dwie ze względu na niedobór ET41.
Odpowiedz

#99
W dniu wczorajszym bo blisko 4 latach (!) oczekiwania lokomotywa EU07-1601 trafiła do naprawy P4 (1P4/1) w bydgoskiej sekcji Północnego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A.  Smile
Odpowiedz

A więc poznańska siódemka pojechała do Bydgoszczy na naprawę.

Też pytając się w temacie co z naprawami 201Em ? Czy będą prowadzone w tym samym czasie co naprawy 201Ek, czy dopiero po zakończeniu nich ?

PS: Czy ja dobrze widzę, że tytuł został zmieniony wątku ?
Odpowiedz

Z tego co wiem to dopiero po ich zakończeniu lub też podczas naprawy ostatnich egzemplarzy 201Ek. Kiedy to nastąpi to trudno powiedzieć, myślę że raczej nie w tym roku.

Tytuł został uzupełniony i uaktualniony  Wink
Odpowiedz

@Kamil Sikora: Jakiś czas temu chyba wspominałeś, że jeszcze w tym roku powinne zostać przeprowadzone naprawy wszystkich 201Em. Ale tak się domyślałem, że to dopiero po zakończeniu napraw 201Ek będą właśnie 201Em.

Wkrótce chyba powinna zakończyć się naprawa ET22-2028 i 2029.
Odpowiedz

Niestety było to zbyt optymistyczne podejście  Undecided Jak to w przypadku lokomotyw z serii 2000 bywa pojawiają się ciągle nowe problemy i kwestie na etapie naprawy, zwłaszcza w kontekście dokonywanej na pojazdach modernizacji. Chyba kilka stron wcześniej lub w innym temacie kol. @zeus04 pisał konkretnie o zakresie tej modernizacji, który jest dosyć zaawansowany i pracochłonny, co przekłada się na przesunięcia czasowe wszystkiego.
Odpowiedz

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...01737.html

Myślę, że może być to bardzo intersujące. Jak widać na zdjęciu EU07-155 otrzymała malowanie Olkolu oraz napis na jednej z kabin: "LOKOMOTYWA ZASTĘPCZA". Prawie jak w serwisie samochodowym. Również w artykule wspomniane są że Olkol posiada również dwa SM42 na pojazdy zastępcze dla innych przewoźników w przypadku napraw. Prawdopodobnie mowa tu o SM42-1068 oraz jakimś innym egzemplarzu odkupionym od PKP Cargo, zwłaszcza że ostatnio kilka SM42 zostało nabytych przez nieznane podmioty. Wspomniane są tu również plany włączenia do usługi pojazdów zastępczych lokomotywy ET22.

Ciekawe jest to że identyczną koncepcją pojazdów zastępczych planuje wykorzystać Serwis Pojazdów Szynowych, który nabył EN81 do tego celu i zapewne może w podobny sposób użyć VT628 zakupionych od Kolei Mazowieckich, aczkolwiek mam przeczucie że te pojazdy są przeznaczone dla zagranicznego operatora.

Przy okazji uzupełniłem wpis o EU07-155 choć nie jestem pewien daty kiedy Olkol mógł zostać jego posiadaczem.
Odpowiedz

Nie mam pewności czy chodzi o 1068 naprawianą swego czasu w Oleśnicy (rekonstrukcja po pożarze) czy też o przewiezione tam niedawno SM42-131 i 303 zakupione w drugiej połowie zeszłego roku od PKP Cargo S.A.. Na ten moment wpisałem przydział do Olkolu dla tych dwóch ostatnich maszyn, które z nich pojawią się na szlakach jako "Lokomotywy Zastępcze" to się okaże i wówczas dokonamy ewentualnych poprawek  Wink

SPS i pojazdy przez nich nabyte mogą zostać wykorzystane do przewozów w województwie kujawsko-pomorskim w ramach nowego podmiotu tworzonego przez marszałka Całbeckiego. Co z tego wyjdzie zobaczymy.  Shy

Wracając nieco do meritum tego tematu - do Bydgoszczy na naprawy P4 w Północnym Zakładzie Spółki PKP Cargo S.A. trafiły w ostatnich dniach EU07-1518 i 1527 oczekujące do tej pory napraw P4 w Poznaniu. W chwili obecnej kończone są naprawy lokomotyw 1508 i 1512 (mają pracować w tandemie) oraz EU07-308. Do wysłania na P4 została już tylko EU07-1517 oraz oczywiście cała długa kolejka klasycznych siódemek  Smile
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ET22-111 prośba o dane zieba111 0 132 22.10.2024, 22:58
Ostatni post: zieba111
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 33 491 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 43 678 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET22 mirmur2 0 2 478 05.06.2019, 16:53
Ostatni post: mirmur2
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 474 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.