Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Jazda pociągowa to nie tylko fizyczny ruch pociągu, ale także właściwe i zgodne z przepisami jego osygnalizowanie (sygnał czoła pociągu, sygnał końca pociągu), które po zakończeniu jazdy pociągowej należy wygasić. W przypadku jazdy lokomotywy z wagonami, należy z ostatniego wagonu zdjąć tarczki sygnału końca pociągu lub wygasić czerwone latarnie, taka czynność wymaga zatrzymania pociągu. Dalsza jazda, będąca jazdą manewrową, będzie odbywać się na sygnał Ms 2 podany na semaforze. Sygnał taki (Ms 2) można podać na semaforze po rozwiązaniu drogi przebiegu wjazdowego pod ten semafor, co jest możliwe przed zatrzymaniem się pociągu pod tym semaforem. W przypadku jazdy EZT lub lokomotywy luzem, jeżeli możliwa jest zmiana sygnałów pociągowych na sygnał Tb 1 z kabiny maszynisty, zatrzymanie nie jest konieczne. Zaznaczam, że moja odpowiedź jest oparta wyłącznie na przepisach dotyczących usrk i pracy isdr, nie znam przepisów dotyczących pracy maszynisty - tu proszę zapyta swojego instruktora - zakładam, że jesteś maszynistą...
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Formalnie nie ma żadnego wymogu zatrzymania, praktykuje się zatrzymanie, żeby na taśmie był odbity postój, bo w razie jakiegoś wypadku pojawić się mógł zarzut przejechania semafora. W czasach, gdy są kamery traci to sens.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL