Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Matusiewicz podpisze umowę roczną z Przewozami Regionalnymi
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego podpisze z Przewozami Regionalnymi roczną umowę na obsługę przewozów na 5 liniach prowadzących do sąsiednich województw. Szczegóły umowy nie są jeszcze znane.
Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/37978/Matu ... alnymi.htm
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:Nie twierdzę, że KSie są dobre teraz, bo przez brak dogranego taboru i pracowników jest tak, jak każdy widzi, ale z dwojga złego wolę dobrze działające w przyszłości KSie, niż ciągle tnące połączenia PRy.
Damian nikt w to nie wątpi
Cytat:Też wolałbym pozbyć się molocha, który roztrwania pieniądze, nieco przez jakiś czas dopłacić, by później było lepiej. Niestety cena tego jest bardzo wysoka.
To nie żaden problem pozbyć się PR z regionu, można rozpisać przetargi na tabor i będzie grało. Sztuką jest aby to zrobić z głową, a jak widać KŚ zabrakło wyobraźni. Mało tego zrobić to tak by było to korzystne dla budżetu. Przykład: KW, KD. Stopniowe przejmowanie to najlepsze rozwiązanie.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Przestaje być zabawnie, poważne kroki... ku lepszemu?
Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego, podał się w czwartek do dymisji.
Sprawa Kolei Śląskich pogrążyła marszałka. O kompromitacji mówiło się w Sejmie, otwarcie spółkę marszałka krytykował minister Sławomir Nowak. - Nastroje są ponure. Nie będę zdziwiony, jeśli z otoczenia premiera Donalda Tuska przyjdzie sugestia, by Adam Matusiewicz podał się do dymisji - mówił w południe "Gazecie" jeden z polityków partii.
W czwartek o godz. 16 Matusiewicz zorganizował briefing prasowy i podał się do dymisji, choć jeszcze dziś mówił, że to wyklucza. - Rezygnacja w tej sytuacji byłaby tchórzostwem - wyjaśniał.
Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z2EwkKj1tl
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
No, lepiej późno niż wcale ]->
Jaro
Liczba postów: 860
Liczba wątków: 19
Dołączył: 21.06.2012
Reputacja:
0
FAREN masz rację ale zawsze jest szansa że przejmie to osoba która zna się na rzeczy ;-)
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
PRy wygrały ważną bitwę, ale nie wygrały wojny. W każdym bądź razie z deszczu pod rynnę...
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
Okazja czyni złodzieja Oczywiście PR znowu będą chciały horrendalnych kwot za byle jakość.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Sprawiedliwości stało się zadość. Dla mnie to dobra wiadomość.
KŚ ma rządzić osoba kompetentna a nie tak która nie ma pojęcia o kolei. No niestety jak w pracy popełnię błąd muszę za to odpowiedzieć i to finansowo (brak premii). Ten kto nabroił musi ponieść konsekwencje.
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
Otóż to, tyle tylko, że istniej możliwość znów politycznego powołania na ważne stanowiska osób, które maja tyle wspólnego co ja z baletem.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
KŚ dostały pożądaną lekcję, więc mam nadzieję że wyciągną odpowiednie wioski i podejmą właściwe kroki.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A co zrobi następca? I tak nie wycofa się z pomysłu własnej kolejki. Zanim nowy marszałek i nowy prezes zapoznają się ze wszystkim minie sporo czasu, a ludzie będą cierpieć.
Mam nadzieję, że w pomocą PR jakoś to będzie.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 12.12.2012
Reputacja:
0
Cytat:Rynek Kolejowy:Według analiz spółki, jednym z problemów był brak odpowiedniej ilości zespołów trakcyjnych. Zamiast nich spółka musiała korzystać ze składów wagonowych – a przestawienie lokomotywy na początek składu zajmuje więcej czasu.
Czyli z tego wychodzi że pieniądze wyrzucone w błoto podpisali umowę na dzierżawę lokomotyw i wagonów, a teraz będą one stały. Gdy podpiszą umowę z PR im też będzie trzeba płacić czyli miało być taniej a będzie dużo dużo drożej. Kto na tym ucierpi zwykli obywatele czy nasze województwo jest takie bogate iż stać nas na szastanie pieniędzmi na lewo i prawo?
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
pitagoras23 napisał(a):A co zrobi następca? I tak nie wycofa się z pomysłu własnej kolejki. Zanim nowy marszałek i nowy prezes zapoznają się ze wszystkim minie sporo czasu, a ludzie będą cierpieć.
Mam nadzieję, że w pomocą PR jakoś to będzie. Na zasadzie "jakoś to będzie" to KŚ działają od niedzieli.
Jaro
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
DamianT napisał(a):Nie twierdzę, że KSie są dobre teraz, bo przez brak dogranego taboru i pracowników jest tak, jak każdy widzi, ale z dwojga złego wolę dobrze działające w przyszłości KSie, niż ciągle tnące połączenia PRy.
Dobrze działające w przyszłości KŚ? To mija się z celem, powinno się zrobić, by od początku KŚ działały dobrze, tym bardziej, że na tych liniach które mieli, było dobrze, ale marszałek uparcie musiał się rzucać na wszystko naraz. Pozbycie się PR swoją drogą, ale w tak bezmyślny sposób? Nie chciałbym u siebie w Wielkopolsce takiego paraliżu, nawet w imię pozbycia się PR, ten proces trzeba przeprowadzać stopniowo, jak robią to Koleje Wielkopolskie, z czego jestem bardzo zadowolony.
FAREN napisał(a):I z czego wy sie tak cieszycie ???
A z tego, że więcej już nie zepsują. Po co mieliby zostać na stanowisku? Po to, by się jeszcze bardziej skompromitować?
Prawdę mówiąc, myślałem tak jak większość, że kolorowo nie będzie, ale aż takiego chaosu i kompromitacji się nie spodziewałem. Skutki pychy - nic więcej.
Tymczasem:
Cytat:Michał Borowski, dotychczasowy prokurent Kolei Śląskich będzie nowym prezesem spółki. Marszałek Adam Matusiewicz podkreślił jednak, że odwołani Marek Worach i Artur Nastała byli merytorycznie przygotowani do zarządzania przewoźnikiem.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37985/_Bor ... skich_.htm
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Ciekawe skąd by Arriva wzięła tabor...Mogłoby się skończyć tak samo, chociaż to spółka solidniejsza, niż - jak się okazało w ostatnich dniach - Koleje Śląskie.
Jaro
|