Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
EU44 miała jedną próbę na PKP Cargo z bruttem. Pamiętam, że jechała z Łazów do Warszawy, ale nie pamiętam, żebym gdzieś widział wyniki tych "badań".
A co do ET42 w zeszłym roku na DTK jeden maszynista powiedział, że wycofane są też dlatego, że są niebezpieczne dla mechaników. Jak to on powiedział: "Silniki potrafiły wybuchać" (cokolwiek to znaczy, nie znam się na mechanice itp.). Ile w tym prawdy - nie wiem. Nie chcę siać plotek, więc może się wypowiedzą na ten temat osoby bardziej rozeznane w temacie.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
PLK liczy dwuczłonowe lokomotywy jako dwie (mimo tego że nawet et42 nie pojedzie jedną sekcją) wiec drożej płaci się za trasę. Wiec PKP wybrało to co jest najtańsze w eksploatacji czyli et41 bo łatwo o części.
Mam jeszcze takie pytanie dlaczego niby ET42 jest taka energochłonną lokomotywą ? Tyko nie piszcie mi że stara technologia bo taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje.
Do ET42 części u ruskich na pewno by się znalazły wystarczy tylko poszukać. Tylko jak to bywa w Polsce zawsze przechodzimy ze skrajności w skrajność jak kiedyś było ZSRR , ZSRR, ZSRR a zachód BE, to teraz jest zachód, zachód, zachód a Rosja BE
Ostrzegam! / Lutek
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
ET42 mogliby zmodernizować do ET42M.
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
A czym się różnią te dwa typy?
Krótko mówiąc, jaki jest zakres tej modernizacji?
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 6
Dołączył: 17.06.2010
Reputacja:
0
Z rozmowy z komisarzem odbiorczym który do niedawna pracował w ZNTK Nowy Sącz, wiem że powody wycofania ET40 i ET42 są takie:
1. aparatura WN jako izolacje w ET42 ma azbest, a koszt wymiany tej ilości urządzeń "troszkę" by wyniósł
2. do 3 typów jamników potrzeba 3 razy więcej części podmiennych
3. Do ET41 dużo części jest takich samych jak do EU/EP07 co jeszcze zmniejsza koszty
4. Nie ma zapotrzebowania na tak duże ilości lokomotyw na całej sieci PKP CARGO co kiedyś
(proszę popatrzeć ile siódemek stoi nie używanych w Poznaniu)
Chyba nic nie pominąłem ;-)