31.10.2011, 16:56
ET42 nigdy nie stacjonowały w Rybniku, co do ET40 to szanse są małe ale jeszcze są, wszystko zależy od zapotrzebowania.
Powrót ET42
|
31.10.2011, 16:56
ET42 nigdy nie stacjonowały w Rybniku, co do ET40 to szanse są małe ale jeszcze są, wszystko zależy od zapotrzebowania.
31.10.2011, 17:13
przem710 napisał(a):co do ET40 to szanse są małe ale jeszcze są, wszystko zależy od zapotrzebowania. Nie ma szans. ET40 w większości są tak rozkradzione przez złomiarzy, że szkoda gadać...
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
http://www.zwk.org.pl http://www.zwk.org.pl/galeria https://www.facebook.com/zwkzdwola ZAPRASZAMY!
31.10.2011, 17:54
Może nie stacjonowały, ale często je tam na bocznicy widywałem jeżdżąc do Raciborza. ;-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
01.11.2011, 00:13
ET40 spokojnie można reaktywować. Sporo części jest kompatybilnych z różnymi 181, 182, EP05. Właściwie większość czechosłowackiej produkcji.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
01.11.2011, 00:19
Tylko trzeba te części kupić, jak lokomotywy są wybrakowane to nie będzie się opłacało. Tym bardziej że Cargo planuje zakup nowych lokomotyw.
01.11.2011, 13:44
Niekoniecznie. Cała seria bombowców stacjonuje w CT Śląski w TG. Wystarczy przywrócić te nowszą wersję ET40, wybebeszając te starsze. Te starsze z dwoma pantografami zostałyby zezłomowane, poza jedną (do muzeum) a te nowsze powoli przywracane do ruchu. ET40-41 powinna po przywróceniu dostać oryginalne malowanie (pomarańczowe) oraz stare oznaczenie EP40-41 :-)
01.11.2011, 14:38
ET40-41 oryginalnie nie była EP40-41 ani nie była pomarańczowa. Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1978 i oznaczona ET40-41. W 1990 została przebudowana i oznaczona jako EP40-41, w 1993 roku ponownie została wcielona do serii ET40. Powrót do EP40 to mit.
01.11.2011, 16:24
Tyle, że nadal nie rozumiem jaki byłby sens przywracania do życia serii ET40. Raz, że nie ma aż tak dużego zapotrzebowania na silne elektrowozy. A poza tym większy sens widzę w przywróceniu do służby poszczególnych ET41, przynajmniej nie ma problemu z częściami.
Volenti non fit iniuria
01.11.2011, 17:50
TOMEKKOT napisał(a):nie ma a¿ tak du¿ego zapotrzebowania na silne elektrowozyTo po co siê buduje Dragony i ¶ci±ga ró¿ne wynalazki w stylu Traxxów?
01.11.2011, 18:29
Po to żeby jeździło coś nowocześniejszego a nie szrot z lat 60.
01.11.2011, 18:50
Nie o to mi chodzi³o, tylko o to ¿e zapotrzebowanie faktycznie jest. A ¿e u nas bida to trzeba odpalaæ stare szroty takie jak ET42.
01.11.2011, 19:02
ET42 są niezawodne oraz mają takie połączenie silników trakcyjnych, że nie trzeba jeździć na oporach przy małej prędkości jazdy z ciężkim składem towarowym. To powoduje, że Ruski wróciły do łask a poza tym na podjazdach na Śląsku, jak np na Radoszowym lżejsze lokomotywy nie dawały rady.
Co do ET40, należy przywrócić kilka sztuk do ruchu a wymienioną ET40-41 przemalować w barwy EP40 i przekazać skansenowi w Chabówce, gdzie służyłaby na pociągach towarowych, jak i pasażerskich (ciężkie podjazdy dla EU07 na Przełęczy Sieniawskiej) :-)
01.11.2011, 19:10
Fakt w ET42 możemy połączyć 8 silników w szereg.
Po drugie ET42 jest solidniejszy i silniejszy od ET40. A no i ET42 ma hamulec ED szkoda że tylko zakazano go używać. Ciekawe jak jest z dostępem części do Rusa ?
01.11.2011, 20:14
Obleśny Szczur napisał(a):Nie miałem na myśli Polski, Europy, tylko PKP Cargo. Zdaje mi się, że przywrócone do życia ruski pokryły braki taborowe w postaci silnych elektrowozów, i nie ma potrzeby reaktywowania kolejnej serii.TOMEKKOT napisał(a):nie ma aż tak dużego zapotrzebowania na silne elektrowozyTo po co się buduje Dragony i ściąga różne wynalazki w stylu Traxxów? Cytat:Co do ET40, należy przywrócić kilka sztuk do ruchuVirakocha Przywrócenie kilku sztuk nie miało by sensu. Jak reaktywować to całą serię lub przynajmniej jej większą część.
Volenti non fit iniuria
01.11.2011, 21:28
@TOMEKKOT
Cała seria Tomku :-) Raczej niewykonalne z powodu rozszabrowania loków ale powinno się je uruchomić choćby ze względu na to, iż nie mają tak destrukcyjnego wpływu na torowiska jak ET22, szalejące na IR. Poza tym niedługo w odstawkę pójdą EU06, więc nie będzie czym targać składów po D29-131 oraz liniach górskich. :-) |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Wycofanie ET22, ET41, ET42 | Railsilesia | 16 | 11 713 |
23.05.2017, 14:42 Ostatni post: rustsaltz |
|
ET42 | Gżągal | 2 | 5 348 |
26.12.2011, 21:39 Ostatni post: MichałŁ |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |