02.11.2011, 07:02
A mam takie pytanie: Czy w ET42 dodatkowy hamulec działa na oba człony ?
Powrót ET42
|
02.11.2011, 07:02
A mam takie pytanie: Czy w ET42 dodatkowy hamulec działa na oba człony ?
02.11.2011, 08:01
Może tutaj znajdziesz odpowiedź: http://www.zeus.krb.com.pl/?lokomotywa- ... ii-et42,17
Podejrzewam że działa na dwa człony.
02.11.2011, 08:07
Hm też myślę że raczej na dwa. W tym tekście nie ma takiej informacji.
Przydała by się jakaś fota gdzie dobrze widać przejście sprzęgi miedzy członami.
04.11.2011, 11:00
Hamulec ED musi działać na oba człony wręcz.
Poza tym ET42 to na prawdę solidne konstrukcje. Chwalone przez maszynistów za niezawodność i na prawdę dobre parametry (siła rozruchowa).
04.11.2011, 17:51
Ale mi nie chodzi o hamulec ED tylko o hamulec dodatkowy inaczej hamulec niesamoczynny a jeszcze bardziej kolokwialnie ten co się obsługuje kranem FD1.
W w ruskich sprzętach nie ma problemu tam jest magistrala hamulca dodatkowego (wspomagającego) spinana za pomocą zielonych sprzęgów więc dodatkowy działa we wszystkich członach. Podobnie jest w ET41. Ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć schematu pneumatyki z ET42 ani jakieś foty co by pokazywała bliżej połączenie członów. Więc nic nie wiem na pewno. A moim skromnym zdaniem wsadzanie do ET42 Oerlikona zamiast ruskiego hamulca to lekkie "zbadziewienie" loka.
04.11.2011, 19:41
Witam! Jeśli to kogoś interesuje to widziałem lokomotywę ET42 niestety byłem tak podekscytowany że zapomniałem zapamiętać numerów. lokomotywę tą widziano
w Krakowie Dąbiu koło CH Plaza kierującą się z pełnymi wagonami węgla do Elektrociepłowni Kraków. Jeśli ktoś mógł by mi powiedzieć, ile egzemplarzy jest obecnie eksploatowanych i czy jest to rzadka lokomotywa na polskich torach?
04.11.2011, 23:19
Lokomotywa jest bardzo rzadka na naszych torach, od kiedy PKP Cargo odstawiło całą serię do rezerwy.
Ostatnio zaczęto je wskrzeszać. MichałŁ napisał(a):A moim skromnym zdaniem wsadzanie do ET42 Oerlikona zamiast ruskiego hamulca to lekkie "zbadziewienie" loka.A ktoś o tym w ogóle kiedyś myślał? Szczerze mówiąc nie wiem nic o hamulcu dodatkowym ET42. Jak spotkam maszynistę, który to prowadził, to podpytam.
05.11.2011, 21:49
przewoz napisał(a):Chwalone przez maszynistów Na zeszłorocznych DTK słyszałem od maszynisty zupełnie coś innego. Akurat ten miał tylko negatywne zdanie na temat prowadzenia tej maszyny. serzie napisał(a):Jeśli ktoś mógł by mi powiedzieć, ile egzemplarzy jest obecnie eksploatowanych Wczytaj się w ten temat. Całkiem niedawno o tym pisaliśmy.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
05.11.2011, 21:58
Każdy maszynista ma inne zdanie o każdym typie maszyn. Jednak jeżeli chodzi o ET42, to zdecydowanie królują pozytywne opinie wśród osób, które znam i które znają ten typ.
06.12.2011, 21:07
Kolejna lokomotywa powróciła, ET42-038.
http://rail.phototrans.eu/14,60895,0.html [ Dodano: 2011-12-06, 21:10 ] Lokomotywy ET42 w ruchu: 001, 023, 025, 027, 030, 038, 041, 047, 050
07.12.2011, 15:21
Jeszcze 029 jeździ
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
http://www.zwk.org.pl http://www.zwk.org.pl/galeria https://www.facebook.com/zwkzdwola ZAPRASZAMY!
07.12.2011, 15:42
Ktoś wie ile PKP Cargo chce uruchomić tych maszyn?
07.12.2011, 16:55
Tylko czemu to jeździ tylko na krótkich odcinkach na Śląsku, Zagłębiu i do Opola/Krakowa?
JESTĘ MIKOLĘ
07.12.2011, 16:56
Bo dalej nie ma maszynistów pewnie...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
09.12.2011, 22:25
Do zmartwychwstałych dochodzi ET42-016
Nowa lista: 001,016,023,025,027,029,030,038,041,047,050 Łącznie 11 maszyn. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Wycofanie ET22, ET41, ET42 | Railsilesia | 16 | 11 677 |
23.05.2017, 14:42 Ostatni post: rustsaltz |
|
ET42 | Gżągal | 2 | 5 325 |
26.12.2011, 21:39 Ostatni post: MichałŁ |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
11 gości |