Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Powrót ET42
#61
A mam takie pytanie: Czy w ET42 dodatkowy hamulec działa na oba człony ?
Odpowiedz

#62
Może tutaj znajdziesz odpowiedź: http://www.zeus.krb.com.pl/?lokomotywa- ... ii-et42,17

Podejrzewam że działa na dwa człony.
Odpowiedz

#63
Hm też myślę że raczej na dwa. W tym tekście nie ma takiej informacji.
Przydała by się jakaś fota gdzie dobrze widać przejście sprzęgi miedzy członami.
Odpowiedz

#64
Hamulec ED musi działać na oba człony wręcz.
Poza tym ET42 to na prawdę solidne konstrukcje. Chwalone przez maszynistów za niezawodność i na prawdę dobre parametry (siła rozruchowa).
Odpowiedz

#65
Ale mi nie chodzi o hamulec ED tylko o hamulec dodatkowy inaczej hamulec niesamoczynny a jeszcze bardziej kolokwialnie ten co się obsługuje kranem FD1.
W w ruskich sprzętach nie ma problemu tam jest magistrala hamulca dodatkowego (wspomagającego) spinana za pomocą zielonych sprzęgów więc dodatkowy działa we wszystkich członach. Podobnie jest w ET41.
Ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć schematu pneumatyki z ET42 ani jakieś foty co by pokazywała bliżej połączenie członów. Więc nic nie wiem na pewno.
A moim skromnym zdaniem wsadzanie do ET42 Oerlikona zamiast ruskiego hamulca to lekkie "zbadziewienie" loka.
Odpowiedz

#66
Witam! Jeśli to kogoś interesuje to widziałem lokomotywę ET42 niestety byłem tak podekscytowany że zapomniałem zapamiętać numerów. lokomotywę tą widziano
w Krakowie Dąbiu koło CH Plaza kierującą się z pełnymi wagonami węgla do Elektrociepłowni
Kraków. Jeśli ktoś mógł by mi powiedzieć, ile egzemplarzy jest obecnie eksploatowanych
i czy jest to rzadka lokomotywa na polskich torach?
Odpowiedz

#67
Lokomotywa jest bardzo rzadka na naszych torach, od kiedy PKP Cargo odstawiło całą serię do rezerwy.
Ostatnio zaczęto je wskrzeszać.

MichałŁ napisał(a):A moim skromnym zdaniem wsadzanie do ET42 Oerlikona zamiast ruskiego hamulca to lekkie "zbadziewienie" loka.
A ktoś o tym w ogóle kiedyś myślał? Szczerze mówiąc nie wiem nic o hamulcu dodatkowym ET42. Jak spotkam maszynistę, który to prowadził, to podpytam.
Odpowiedz

#68
przewoz napisał(a):Chwalone przez maszynistów

Na zeszłorocznych DTK słyszałem od maszynisty zupełnie coś innego. Akurat ten miał tylko negatywne zdanie na temat prowadzenia tej maszyny.

serzie napisał(a):Jeśli ktoś mógł by mi powiedzieć, ile egzemplarzy jest obecnie eksploatowanych
i czy jest to rzadka lokomotywa na polskich torach?

Wczytaj się w ten temat. Całkiem niedawno o tym pisaliśmy.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#69
Każdy maszynista ma inne zdanie o każdym typie maszyn. Jednak jeżeli chodzi o ET42, to zdecydowanie królują pozytywne opinie wśród osób, które znam i które znają ten typ.
Odpowiedz

#70
Kolejna lokomotywa powróciła, ET42-038.

http://rail.phototrans.eu/14,60895,0.html

[ Dodano: 2011-12-06, 21:10 ]
Lokomotywy ET42 w ruchu:

001, 023, 025, 027, 030, 038, 041, 047, 050
Odpowiedz

#71
Jeszcze 029 jeździ
Odpowiedz

#72
Ktoś wie ile PKP Cargo chce uruchomić tych maszyn?
Odpowiedz

#73
Tylko czemu to jeździ tylko na krótkich odcinkach na Śląsku, Zagłębiu i do Opola/Krakowa?
JESTĘ MIKOLĘ
Odpowiedz

#74
Bo dalej nie ma maszynistów pewnie...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#75
Do zmartwychwstałych dochodzi ET42-016

Nowa lista:
001,016,023,025,027,029,030,038,041,047,050

Łącznie 11 maszyn.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wycofanie ET22, ET41, ET42 Railsilesia 16 11 679 23.05.2017, 14:42
Ostatni post: rustsaltz
  ET42 Gżągal 2 5 325 26.12.2011, 21:39
Ostatni post: MichałŁ

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.