Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacje EN57, EN71 i pochodnych
#16
Jeśli mi ktoś będzie modernizował EN57, którymi jeżdżę to ja będę się przyczepiał łańcuchem do sprzęgu.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#17
Sentymentem nie zmienisz kolei, nie poprawisz komfortu podróży, nie sprawisz że będzie atrakcyjniejsza.
Odpowiedz

#18
karolmaszynista napisał(a):Jeśli mi ktoś będzie modernizował EN57, którymi jeżdżę to ja będę się przyczepiał łańcuchem do sprzęgu.
Słucham? Ludzie, skończcie z tym betoniarstwem! Nienawidzę jeździć zdezelowanymi kiblami i nie mam do nich najmniejszego sentymentu, najgorsze jednostki powinny iść pod palnik, te lepsze do jak najszybszej modernizacji.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#19
Najgorsze powinny iść pod palnik, z tym się zgodzę. Te lepsze należy modernizować.
Ale co złego jest w okleinie drewnopodobnej na ścianach i skajowej tapicerce?;-)

Skoro EN57 są modernizowane to nurtuje mnie jedna rzecz. Dlaczego w ramach unowocześnienia tych składów zakłady PR nie zlecają montażu siedzeń w układzie autobusowym? Możliwość beztroskiego wyciągnięcia się na siedzeniu jest czymś naprawdę przyjemnym, a w tradycyjnym układzie siedzeń jest to możliwe wyłącznie przy niewielkim zapełnieniu składu. Czy na przeszkodzie stoi układ okien w EN57?
Jaro

Odpowiedz

#20
ET40 napisał(a):Czy na przeszkodzie stoi układ okien w EN57?
To na pewno nie - patrz wagony dwójki po modernizacji SPOT - tak siedzenia często wypadają w przerwie między oknami, czyli jednak można.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#21
Właśnie o tym myślałem, ale chciałem się upewnić :-)
Zwłaszcza jednostki kierowane na dłuższe trasy moim zdaniem w taki układ siedzeń powinny zostać wyposażone - z oczywistych względów.
Jaro

Odpowiedz

#22
ET40 napisał(a):Dlaczego w ramach unowocześnienia tych składów zakłady PR nie zlecają montażu siedzeń w układzie autobusowym?

A mi się właśnie to podoba, jeśli siedzisz pod oknem, jest wystarczająco dużo miejsca, by wyjść, a nie potem przeciskanie się po kolanach sąsiada. :lol: Aczkolwiek w zdeklasowanej "1" jeździ się fajnie z takim układem siedzonek, tylko wnerwiają mnie te pojedyncze miejsca, możnaby zrobić 2 i by byłoby więcej miejsc. Ale co tam, można jechać na dwóch miejscach we trzech, da rade! Bo sam tak jechałem. :-D
PS.Zdeklasowana jedynka w jakże pojemnym ED72 ;d
Odpowiedz

#23
Cytat: a nie potem przeciskanie się po kolanach sąsiada.
Jeżeli ktoś obok Ciebie siedzi to i tak musisz się przeciskać, jeżeli siedzisz przy oknie :-)
Bez przesady, to nie jest taka niedogodność ;-)
Jaro

Odpowiedz

#24
karolmaszynista napisał(a):Jeśli mi ktoś będzie modernizował EN57, którymi jeżdżę to ja będę się przyczepiał łańcuchem do sprzęgu.
Kuźwa (za przeproszeniem!) ty naprawdę nie jesteś kolejarzem a tym bardziej maszynistą! To typowe mikolskie podejscie dla których liczy się klimacik i inne pierdoły.

Ile masz zamiar jeździć na starym złomie. Ja np. mam dosyć jazdy na czymś co trzyma się ogólnie pojętej kupy tylko dzięki taśmie izolacyjnej i dobrej woli kolejarzy. Ja sam już powątpiewam czy do emerytury będę mieć szansę pracy na zmodernizowanym taborze. Hałas, brud, syf, trzęsie rzuca. Ale z wami (nie wiem czy dobrze się wyrażam...) mechanikami to tak jest. Nic nowego bo to jest wielkie niewiadome, jeszcze coś popsuje, to to to tamto, "robiłem na tym tyle lat, do i do końca wyrobię" (kolega, 22 lata do emerytury...). Pamiętam że takie opory mieli maszyniści jak wchodziły komputery tj. zmodernizowane SP32.

PS. Wczraj pociąg był pusty ( południowa osobówka do Oleśnicy ). Pozwoliłem sobie zdjąć buty ( pasażerowie nie ucierpieli bo ich w moim przedziale nie było Big Grin ). Dotknąłem się czegoś pod siedzeniem, i skarpety całe zasyfione jakimś smarem lub brudem pamiętającym towarzysza Gierka : ) . Dziękuje za taką jazdę.
...
Odpowiedz

#25
Niestety, ale nie oszukujmy się - EN57 albo muszą iść do modernizacji, albo skończyć jak EW55 - palnik lub muzeum.

Wiele województw idzie wspólnym korkiem i modernizuje tabor. Cieszy fakt modernizacji kibli przez Zachodniopomorskie, mam nadzieję, że jeden z nich pojawi się na Karmazynie, bo to co się tam ostatnio dzieje (Puszczane są kible z plastikowymi siedzeniami!) to skandal.
Odpowiedz

#26
Nie słyszałem żeby zachodniopomorskie coś modernizowało.
Odpowiedz

#27
Oj, czepiacie się. Niech będzie: dobrze, że Zachodniopomorskie wykonuje naprawy rewizyjne kibli ;-)
Odpowiedz

#28
Naprawa rewizyjna a modernizacja to dwie odrębne sprawy.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#29
Poznanski_mech napisał(a):Naprawa rewizyjna a modernizacja to dwie odrębne sprawy.
Chyba, że jest to naprawa rewizyjna z modernizacją, ale dajmy już spokój nomenklaturze.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#30
Wtedy to oczywiste Wink Będzie to niestety tylko rewizja jako spora liczba ich przekroczyła liczbę 400 tys. km.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  EN71 - górska, długa odmiana EN57 Miderion 30 16 645 27.01.2012, 17:40
Ostatni post: Olo4271

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.