Liczba postów: 92
Liczba wątków: 2
Dołączył: 15.02.2011
Reputacja:
0
Adams napisał(a):bmwm5thebest, tutaj raczej nie chodzi o zły stan linii, tylko o brak bazy PIC-u w Węglińcu, chociaż mogę się mylić. :-( No ale możemy sobie zadać pytanie po co do uruchomienia pociągu baza IC? Skład przyjedzie, i za godzinę będzie wracał, to naprawdę nie jest żaden problem do rozwiązania, trzeba tylko chcieć, i taka prawda
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Jutro Wiceminister Andrzej Massel pojawi się w Jeleniej Górze. Będzie dyskusja na temat połączeń Lubań- Węgliniec i pociągu TLK Warszawa- Węgliniec i wielu innych problemów. Po tym spotkaniu na pewno będziemy wiedzieli więcej. A dla ciekawskich na naszej stronie jest już wrzucony Plan Transportowy z września i z maja więc życzę przyjemnej lektury.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Czy proponowany pociąg TLK relacji Węgliniec - Warszawa jedzie przez Opole, Katowice? Jeśli tak to powinien być ciągnięty przez EP09/EU07/Taurus/EP08 aby wykorzystać zmodernizowane E30 i CMK.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nie będzie żadnego TLK z Węglińca tylko z Legnicy do Warszawy i pojedzie przez Ostrów, Łódź. I będzie nosił nazwę TLK Śnieżka. Ma wyjechać około 7.20 z Legnicy.
Z Węglińca ma być IR Łużyce do Krakowa lub Katowic p. Opole.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Wiem że narazie będzie tylko TLK do Legnicy. Ale w przyszłości może pojechać pociąg TLK relacji Węgliniec/Lubań Śl. - Warszawa przez Katowice. Na EP09 czas przejazdu byłby o wiele krótszy niż na EP07 ponieważ jest dużo zmodernizowanych torów. Moim zdaniem powinno też być jakieś przyspieszone Regio relacji Węgliniec - Wrocław Główny obsługiwane przez nowe EZT, których jeszcze nie ma.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
O Węgliniec była walka, żeby Wrocławianin tam zaczynał bieg, ale jakoś się chyba nie udało.
Aż tak EP09 nie jest lepsza od EP07. Nie wszystko musi jeździć magistralami. Tam jest już wystarczająco dużo połączeń.
Lubań Śląski to już abstrakcja, w obecnych czasach dla TLK. Dla osobowych, jak najbardziej.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Przecież o potencjale danego połączenia nie decyduje to czy jedzie magistralą czy nie. Ale w obecnych czasach istnieje durne przekonanie, że wszystko musi jechać magistralami i głównymi miastami. Za czasów pociągów pospiesznych oferta przewozowa było o wiele bardziej bogata i atrakcyjna. Teraz pociągi TLK jeżdżą po głównych trasach, a pozostałe linie ma się głęboko w dupie. Jeśli się dostaje kasę na utrzymanie połączeń TLK i się je usuwa pomimo wysokiej frekwencji to dochodzę do wniosku, że żyję w Państwie w którym rządzą debile. Przykłady doskonałych decyzji PKP Intercity -> Likwidacja NIEGOCINA oraz WŁÓKNIARZA
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:Nie będzie żadnego TLK z Węglińca tylko z Legnicy do Warszawy i pojedzie przez Ostrów, Łódź. I będzie nosił nazwę TLK Śnieżka. Ma wyjechać około 7.20 z Legnicy.
Jak już to z Legnicy będzie jeździł "Wrocławianin". "Śnieżka" będzie jeździć z Jeleniej Góry w godzinach zbliżonych do obecnego "Ossolińskiego".
bmwm5thebest napisał(a):Ale w przyszłości może pojechać pociąg TLK relacji Węgliniec/Lubań Śl. - Warszawa przez Katowice. Na EP09 czas przejazdu byłby o wiele krótszy niż na EP07 ponieważ jest dużo zmodernizowanych torów
Popieram jak najbardziej. Taki pociąg z Legnicy mógłby jechać w rozkładzie obecnego TLK "Konopnicka", a wracać w rozkładzie "Baczyńskiego", tyle że przez Katowice i Częstochowę. Od grudnia Opole zostanie pozbawione dziennych tanich połączeń z Warszawą ze względu na modernizację odcinka Opole - Lubliniec, więc taki pociąg napewno by się przyjął. Żeby ten pociąg jak najmniej się dublował z IR "Łużyce" to jeden mógłby jechać przez Kędzierzyn, a drugi przez Strzelce.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
pitagoras23 napisał(a):Aż tak EP09 nie jest lepsza od EP07. Nie wszystko musi jeździć magistralami. Rzeczywiście, jeśli pociąg ma jechać tylko z Legnicy to modernizacja jest wykonana z Legnicy do Wrocławia, tj. ok. 60 km - tu zysku czasowego nie byłoby zbyt wiele. Jeśli miałby dalej jechać na Oławę to lokomotywa pod 160 byłaby konieczna.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Od Węglińca do Opola jest prawie cały czas 160 km/h, za Opolem nie wiem czy jest jeszcze zmodernizowana linia E30 a potem oczywiście CMK :-D
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
bmwm5thebest, niestety, ale od Opola do Katowic jest żółwie tempo, ale gdyby ten pociąg jechał proponowaną przez Ciebie trasą, z wykorzystaniem V=max160 tam gdzie jest to możliwe to i tak byłoby to najszybsze połączenie. Od dawna mi się marzy taki pociąg, tyle że w relacji Warszawa - CMK - Katowice - Wrocław - Zgorzelec. Nestety, ale zdaję sobie sprawę z tego że te marzenia mogą być ciężkie do spełnienia. :-(
Przypomnę tylko, że na nic się zda EP09 na takiej TLK, skoro znaczna większość pudeł jaka jeździ na TLKach więcej jak 120km/h nie uciągnie. EP09 i pudła zrobione na 160km/h dostałyby już pewnie kategorię Ex, a nie o to tu przecież chodzi.
Zwykła Siódemka w zupełności styknie ;-)
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
flanker, tutaj jesteś w błędzie. Bardzo wiele wagonów jeżdżących na TLK jest przystosowanych do szybkości 160/godz, tyle tylko że tej szybkości nie osiągają z powodu małych ilości lokomotyw EP09. Nawet jeśli na jakimś TLK się tak lokomotywa trafi, to i tak jedzie 120, ale tylko z tego powodu że pod taką prędkość są układane rozkłady jazdy.
Adams jeśli tak jest jak piszesz to ok, pomysł nie jest zły i byłbym za.
bmwm5thebest
Cytat:Ale w przyszłości może pojechać pociąg TLK relacji Węgliniec/Lubań Śl. - Warszawa przez Katowice. Na EP09 czas przejazdu byłby o wiele krótszy niż na EP07 ponieważ jest dużo zmodernizowanych torów.
Pociąg kończyłby bieg w polu po prostu. Po co takie abstrakcje wydziwiać? Sens miałby skład jeśli już do samego Zgorzelca, ale tam panuje bezdrucie na które PIC ma alergię.
Cytat:Moim zdaniem powinno też być jakieś przyspieszone Regio relacji Węgliniec - Wrocław Główny obsługiwane przez nowe EZT, których jeszcze nie ma.
Newagi niebawem będą, cierpliwości.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
flanker, ponoć PIC planuje kupić kilka nowych spalinówek :-D jeśli to prawda to takie połaczenia jak Szczecin - Kłodzko lub Zielona Góra - Kłodzko bedą miały szanse.
|