Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Adams napisał(a):bmwm5thebest, tutaj raczej nie chodzi o zły stan linii, tylko o brak bazy PIC-u w Węglińcu, chociaż mogę się mylić. :-(
No ale możemy sobie zadać pytanie po co do uruchomienia pociągu baza IC? Skład przyjedzie, i za godzinę będzie wracał, to naprawdę nie jest żaden problem do rozwiązania, trzeba tylko chcieć, i taka prawda
Odpowiedz

Jutro Wiceminister Andrzej Massel pojawi się w Jeleniej Górze. Będzie dyskusja na temat połączeń Lubań- Węgliniec i pociągu TLK Warszawa- Węgliniec i wielu innych problemów. Po tym spotkaniu na pewno będziemy wiedzieli więcej. A dla ciekawskich na naszej stronie jest już wrzucony Plan Transportowy z września i z maja więc życzę przyjemnej lektury.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

Czy proponowany pociąg TLK relacji Węgliniec - Warszawa jedzie przez Opole, Katowice? Jeśli tak to powinien być ciągnięty przez EP09/EU07/Taurus/EP08 aby wykorzystać zmodernizowane E30 i CMK.
Odpowiedz

Nie będzie żadnego TLK z Węglińca tylko z Legnicy do Warszawy i pojedzie przez Ostrów, Łódź. I będzie nosił nazwę TLK Śnieżka. Ma wyjechać około 7.20 z Legnicy.

Z Węglińca ma być IR Łużyce do Krakowa lub Katowic p. Opole.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Wiem że narazie będzie tylko TLK do Legnicy. Ale w przyszłości może pojechać pociąg TLK relacji Węgliniec/Lubań Śl. - Warszawa przez Katowice. Na EP09 czas przejazdu byłby o wiele krótszy niż na EP07 ponieważ jest dużo zmodernizowanych torów. Moim zdaniem powinno też być jakieś przyspieszone Regio relacji Węgliniec - Wrocław Główny obsługiwane przez nowe EZT, których jeszcze nie ma.
Odpowiedz

O Węgliniec była walka, żeby Wrocławianin tam zaczynał bieg, ale jakoś się chyba nie udało.
Aż tak EP09 nie jest lepsza od EP07. Nie wszystko musi jeździć magistralami. Tam jest już wystarczająco dużo połączeń.
Lubań Śląski to już abstrakcja, w obecnych czasach dla TLK. Dla osobowych, jak najbardziej.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Przecież o potencjale danego połączenia nie decyduje to czy jedzie magistralą czy nie. Ale w obecnych czasach istnieje durne przekonanie, że wszystko musi jechać magistralami i głównymi miastami. Za czasów pociągów pospiesznych oferta przewozowa było o wiele bardziej bogata i atrakcyjna. Teraz pociągi TLK jeżdżą po głównych trasach, a pozostałe linie ma się głęboko w dupie. Jeśli się dostaje kasę na utrzymanie połączeń TLK i się je usuwa pomimo wysokiej frekwencji to dochodzę do wniosku, że żyję w Państwie w którym rządzą debile. Przykłady doskonałych decyzji PKP Intercity -> Likwidacja NIEGOCINA oraz WŁÓKNIARZA
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

Cytat:Nie będzie żadnego TLK z Węglińca tylko z Legnicy do Warszawy i pojedzie przez Ostrów, Łódź. I będzie nosił nazwę TLK Śnieżka. Ma wyjechać około 7.20 z Legnicy.
Jak już to z Legnicy będzie jeździł "Wrocławianin". "Śnieżka" będzie jeździć z Jeleniej Góry w godzinach zbliżonych do obecnego "Ossolińskiego".
bmwm5thebest napisał(a):Ale w przyszłości może pojechać pociąg TLK relacji Węgliniec/Lubań Śl. - Warszawa przez Katowice. Na EP09 czas przejazdu byłby o wiele krótszy niż na EP07 ponieważ jest dużo zmodernizowanych torów

Popieram jak najbardziej. Taki pociąg z Legnicy mógłby jechać w rozkładzie obecnego TLK "Konopnicka", a wracać w rozkładzie "Baczyńskiego", tyle że przez Katowice i Częstochowę. Od grudnia Opole zostanie pozbawione dziennych tanich połączeń z Warszawą ze względu na modernizację odcinka Opole - Lubliniec, więc taki pociąg napewno by się przyjął. Żeby ten pociąg jak najmniej się dublował z IR "Łużyce" to jeden mógłby jechać przez Kędzierzyn, a drugi przez Strzelce.
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Aż tak EP09 nie jest lepsza od EP07. Nie wszystko musi jeździć magistralami.
Rzeczywiście, jeśli pociąg ma jechać tylko z Legnicy to modernizacja jest wykonana z Legnicy do Wrocławia, tj. ok. 60 km - tu zysku czasowego nie byłoby zbyt wiele. Jeśli miałby dalej jechać na Oławę to lokomotywa pod 160 byłaby konieczna.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Od Węglińca do Opola jest prawie cały czas 160 km/h, za Opolem nie wiem czy jest jeszcze zmodernizowana linia E30 a potem oczywiście CMK :-D
Odpowiedz

bmwm5thebest, niestety, ale od Opola do Katowic jest żółwie tempo, ale gdyby ten pociąg jechał proponowaną przez Ciebie trasą, z wykorzystaniem V=max160 tam gdzie jest to możliwe to i tak byłoby to najszybsze połączenie. Od dawna mi się marzy taki pociąg, tyle że w relacji Warszawa - CMK - Katowice - Wrocław - Zgorzelec. Nestety, ale zdaję sobie sprawę z tego że te marzenia mogą być ciężkie do spełnienia. :-(
Odpowiedz

Przypomnę tylko, że na nic się zda EP09 na takiej TLK, skoro znaczna większość pudeł jaka jeździ na TLKach więcej jak 120km/h nie uciągnie. EP09 i pudła zrobione na 160km/h dostałyby już pewnie kategorię Ex, a nie o to tu przecież chodzi.

Zwykła Siódemka w zupełności styknie ;-)
Odpowiedz

flanker, tutaj jesteś w błędzie. Bardzo wiele wagonów jeżdżących na TLK jest przystosowanych do szybkości 160/godz, tyle tylko że tej szybkości nie osiągają z powodu małych ilości lokomotyw EP09. Nawet jeśli na jakimś TLK się tak lokomotywa trafi, to i tak jedzie 120, ale tylko z tego powodu że pod taką prędkość są układane rozkłady jazdy.
Odpowiedz

Adams jeśli tak jest jak piszesz to ok, pomysł nie jest zły i byłbym za.


bmwm5thebest

Cytat:Ale w przyszłości może pojechać pociąg TLK relacji Węgliniec/Lubań Śl. - Warszawa przez Katowice. Na EP09 czas przejazdu byłby o wiele krótszy niż na EP07 ponieważ jest dużo zmodernizowanych torów.

Pociąg kończyłby bieg w polu po prostu. Po co takie abstrakcje wydziwiać? Sens miałby skład jeśli już do samego Zgorzelca, ale tam panuje bezdrucie na które PIC ma alergię.


Cytat:Moim zdaniem powinno też być jakieś przyspieszone Regio relacji Węgliniec - Wrocław Główny obsługiwane przez nowe EZT, których jeszcze nie ma.

Newagi niebawem będą, cierpliwości.
Odpowiedz

flanker, ponoć PIC planuje kupić kilka nowych spalinówek :-D jeśli to prawda to takie połaczenia jak Szczecin - Kłodzko lub Zielona Góra - Kłodzko bedą miały szanse.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mapa linii kolejowych 2014 Dudzio 5 5 205 14.11.2014, 10:56
Ostatni post: DamianT
  Filmy edukacyjne Polskich Linii Kolejowych pitagoras23 17 9 603 23.10.2012, 13:13
Ostatni post: pitagoras23
  Mały atlas linii kolejowych polski semaforek 15 11 182 18.06.2011, 13:42
Ostatni post: Tp4

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.