Liczba postów: 324
Liczba wątków: 5
Dołączył: 11.05.2011
Reputacja:
0
Excelsior napisał(a):Z założenia miały być tanie i samobilansujące się (choć były częściowo dotowane) jednak wyszła z tego kicha bo stanowiły podjazd dla segmentu premium :lol:
Zapomniałeś dodac jeszcze o podjazdach w postaci InterRegio, szczególnie na CMK (znana kosmiczna teoria zfrustrowanych mikoli) :lol: :lol: :lol:
Pozdrowionka z centralnej Polski
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
CIĘŻKĄ PRACĄ WITAMY NOWY ROK
I nadszedł wreszcie ten upragniony 2013 rok w którym czeka nas wiele pracy i zaangażowania. Od stycznia do naszej organizacji dołączyła dwójka śmiałków ze Wschodniej Wielkopolski, którzy jawnie rozpoczęli działania na rzecz modernizacji i zwiększenia liczby połączeń na tak zwanych liniach stykowych łączących województwo dolnośląskie z wielkopolskim. Od dnia dzisiejszego również ponawiamy starania dotyczące:
1) zaniechania przez Ministerstwo Transportu likwidacji pociągów kategorii TLK od stycznia 2014;
2) utrzymania po 1 czerwca 2013 pociągów relacji Wrocław- Drezno;
3) powrotu połączeń kolejowych na linię 289 Legnica- Rudna Gwizdanów;
4) powrotu połączeń kolejowych na linię 279 Lubań Śląski- Węgliniec;
5) wpisania do Regionalnego Programu Operacyjnego linii kolejowej 273 Jelenia Góra- Ławszowa na odcinku Jelenia Góra- Zebrzydowa;
6) przywrócenia połączenia kolejowego łączącego Jelenią Górę i Wałbrzych z Lublinem oraz Kotlinę Kłodzką i Góry Stołowe z Gdynią;
7) wprowadzenia w realizację planów na rozkład jazdy 2013/14 dotyczących uruchomienia międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Dresden Hbf- Warszawa Wschodnia;
8) wpisania linii kolejowej nr 281 Oleśnica- Chojnice na odcinku Oleśnica- Gniezno do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20 i zwiększenia liczby połączeń stykowych łączących nasze województwo z województwem wielkopolskim, kursujących po tej linii.
W tym celu do końca tego tygodnia zostaną wysłane pisma do poszczególnych organizacji i organów rządowych. Odpowiedzi na nie będą podstawą do dalszych działań zmierzających do poprawy funkcjonalności tak wspaniałego środka transportu jakim jest kolej, w naszym województwie. Wyślemy również pisma w sprawie remontu linii 311 do Szklarskiej Poręby Górnej oraz linii 309 Kłodzko Nowe- Kudowa Zdrój.
W obecnym roku planujemy również cztery duże konferencje w okresie od lutego do czerwca dotyczące uruchomienia pociągu Jelenia Góra- lublin, przywrócenia połączenia Kłodzka (Kudowy) z Gdynią, przywrócenia połączeń regionalnych i remontu linii 289 oraz uruchomienia codziennie pociągu TLK PIRAT na odcinku Bielsko Biała Główna- Szczecin Główny oraz wznowienia ruchu kolejowego na linii Marciszów- Lubawka.
Źródło: KODLK
Kolej to najlepszy środek transportu.
Światowid
Cytat:oraz wznowienia ruchu kolejowego na linii Marciszów- Lubawka
Mała poprawka - linia Sędzisław-Lubawka, ponieważ łącznica podg Marciszów - podg Krużyn jest nieczynna i nieprzejezdna jakoś od 2001 roku. Chyba że KODLK chce naciskać PLKę by zrobili rozjazd w podg Marciszów i tamtędy były puszczane pociągi z JG do Lubawki, to co innego. Oczywiście skróciłoby to znacząco czas przejazdu oraz nie trzeba by było zmieniać czoła w Sędzisławiu.
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
W tej kwestii obie wersje bierzemy pod uwagę. Dlatego napisane jest Marciszów a nie Sędzisław.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Liczba postów: 324
Liczba wątków: 5
Dołączył: 11.05.2011
Reputacja:
0
Bardzo dobra inicjatywa.
Ale odnośnie połączenia Dresden-Warszawa, obawiam się, że jeśli jakimś cudem to połączenie odżyje to i tak ulegnie likwidacji poprzez złodziejską taryfę międzynarodową.
Ale trzymamy kciuki Pozdrawiam
ps. a gdyby jeszcze Karpacz i Świeradów, to by się czas cofnął w te piękne lata...
Pozdrowionka z centralnej Polski
Damian Łódź o Karpacz toczy się walka, na fejsie jest profil a propo powrotu pociągów do Karpacza, Mysłakowic i Kowar o tutaj
http://www.facebook.com/KolejKarkonoska
Świeradów niestety to już chyba historia... Kilka przejazdów do niego zostało już zaasfaltowanych, linia jest totalnie zarośnięta i od lat nieużywana, więc zakładam też, że pewnie są jakieś braki w torach. Chociaż kto wie? Może ktoś ruszy ten temat, znajdzie się inwestor albo hajs z UE i kolej do Świeradowa wróci.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Damian Łódź napisał(a):Bardzo dobra inicjatywa.
Ale odnośnie połączenia Dresden-Warszawa, obawiam się, że jeśli jakimś cudem to połączenie odżyje to i tak ulegnie likwidacji poprzez złodziejską taryfę międzynarodową. Tutaj może być problem od strony niemieckiej, gdyż na odcinku Dresden - Görlitz od ładnych kilku lat jest zakaz wjazdu składów wagonowych (przyczyn niestety nie znam), a przecież z Dresden do Warszawy nie pojedzie Desiro. :-D
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Nie byłbym tego taki pewien. W Ministerstwie Transportu coraz głośniej o tym połączeniu. A co do likwidacji TLK to dostałem informację, że szum wywołany wokół tego problemu spowodował niezłe zamieszanie w Ministerstwie- więc czekamy z niecierpliwością na jego rezultat i na odpowiedź na pismo, które zostało wysłane wczoraj.
[ Dodano: 2013-01-09, 10:30 ]
A o Drezno - Wrocław będzie dużo głośniej w przyszłym tygodniu.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Nie wiem na ile są to prawdziwe informacje, ale docierały do mnie wieści że KD po przejęciu wszystkich połączeń na linii zgorzeleckiej chce uruchomić w miejsce RE przyśpieszone połączenia relacji Wrocław - Görlitz i tam skomunikowanie z RE relacji Görlitz - Dresden, coś na wzór dawnych "Kowalskiego" i "Schmita".
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
To też słyszeliśmy. Niestety jest to bardzo prawdopodobne, ale szybko się to nie stanie bo bezpośrednich Drezno- Wrocław im nie oddamy tak łatwo.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Światowid, zaraz, zaraz, ale w czym jest problem? Walka o utrzymanie RE to walka o szybkie połączenie Zgorzelca z Wrocławiem, które te pociągi zapewniają. Przez granicę przejeżdża zaledwie garstka ludzi, a ci co jadą zazwyczaj wysiadają w Görlitz. Gdyby KD uruchomiły zamiast RE, swoje pociągi przyśpieszone rel. Wrocław Gł. - Görlitz w tych samych godzinach i czasie przejazdu, to dodatkowym atutem byłaby cena, gdyż zapewne obowiązywała by w nich taryfa osobowa KD, co jeszcze bardziej by zachęciło ludzi do korzystania z kolei na tej trasie. Jak ktoś będzie chciał jechać do Dresden to nic mu się nie stanie jak się w Görlitz przesiądzie. Jak znam Niemców, to przesiadka byłaby "drzwi w drzwi", a czas na przesiadkę nie dłuższy niż 10-15 minut.
Jedynym mankamentem byłby tabor, który miałby takie połączenia obsługiwać, bo 2xSA134 to stanowczo za mało.
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Ale ludzie nie lubią się przesiadać to po pierwsze. Po drugie nie można likwidować połączeń dalekobieżnych kosztem połączeń regionalnych, a po trzecie jesteś w błędzie bo sporo ludzi jedzie dalej niż Zgorzelec. Jeżeli KD chce wprowadzać swoje pociągi do Zgorzelca to ok niech sobie to robi, ale nie kosztem połączeń Drezno- Wrocław.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Światowid napisał(a):...a po trzecie jesteś w błędzie bo sporo ludzi jedzie dalej niż Zgorzelec.
Tyle tylko że ja swoje opinie czerpię z własnych obserwacji, a nie z tego co wyczytam gdzieś w internecie. Mogę się założyć że akurat tą trasą jechałem o wiele częściej niż Ty i ten cały KODLK razem wzięci.
KODLK działa w myśl zasady: pkt1 - KODLK ma zawsze racje; pkt2 - jak KODLK nie ma racji patrz pkt1 ;-D
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 10
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
KODLK ma również swoich członków na linii zgorzeleckiej i zaręczam cię że tymi połączeniami podróżujemy dużo częściej niż ci się wydaje. KODLK to nie tylko Jelenia Góra, to również Legnica, Zgorzelec, Wałbrzych, Kłodzko, Głogów i całe województwo, ba nawet Wielkopolska. Obserwacje czerpiemy na podstwie analiz dokonanych na dworcach kolejowych, w pociągach a również w oparciu o konkretne dane od kierowników pociągów z którymi mamy nawiązaną współpracę także analiza jest bardzo szczegółowa. Lepiej zajmij się tym co dzieje się u ciebie na Śląsku i w Małopolsce bo z tego co wiem to tam burdel jest większy niż na Dolnym Śląsku. A co do krytyki KODLK to nie będę się wypowiadał, bo twoje słowa świadczą tylko i wyłącznie o twojej słabości którą demonstrujesz z resztą na wszystkich forach - nie tylko tu. Skończyłem wypowiedź na ten temat. Krytyka nie poparta konkretnymi dowodami jest niczym.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Światowid napisał(a):Krytyka nie poparta konkretnymi dowodami jest niczym.
I kto to mówi.
Bahnfahren ist unser Business
|