Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
Myślę że -25 C nie zatrzyma Pendolino pod warunkiem że będzie sucho. Kwestia nie rozbija się tyle o mróz co o wilgotność powietrza podczas mroźnych dni. Jak będzie duża wilgotność i wiatr przy -5 to prędzej zatrzyma pociąg, nawet "niependolino".

Pendolino jeździ też w Finlandii i jakoś daje radę.
Odpowiedz

przem710, szczerze, to o kolei mało się rozmawia u mnie w rodzinie. No chyba, że z moim bratem ciotecznym, który szkoli się na kolejarza, jednak nie widzę się z nim zbyt często. Ja na kolei sam nie znam się jakoś dobrze. Często opieram swą wiedzę na tym, co tutaj przeczytam. Jednak znam się na sporcie, a dokładniej pisząc na siatkówce. I to, co niektórzy wypisują w necie, czy mówią w rozmowach jest po prostu dla mnie co najmniej zabawne. Ludzie uważają się za znawców tematu, a opowiadają o czymś zupełnie odwrotnie niż jest w rzeczywistości. No ale taka domena tego narodu. Hasło przewodnie: Nie znam się, to się wypowiem. Pal licho wypowiedź, w której zawarte są pytania, ale jak ktoś twierdzi, że jest fachowcem, a za przeproszeniem g*wno się zna to ręce opadają.
Druga sprawa to to, że ludzie opierają swoją wiedzę na tym, co usłyszą w telewizji. A jak sami dobrze wiem, często tam potrafią koloryzować.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Jaszczur napisał(a):Myślę że -25 C nie zatrzyma Pendolino pod warunkiem że będzie sucho. Kwestia nie rozbija się tyle o mróz co o wilgotność powietrza podczas mroźnych dni. Jak będzie duża wilgotność i wiatr przy -5 to prędzej zatrzyma pociąg, nawet "niependolino".

Pendolino jeździ też w Finlandii i jakoś daje radę.

Historie zima i Pendolino są mocno naciągane. Obecnie nawet w starych ET22 montuje się urządzenia mniej odporne na mróz sam w sobie, niż dawniej. Zostają silniki, mniej odporne na wilgoć, ale poza tym elektronika nowsza zwykle ma wpisane w swoich parametrach "do -25" i już. Ma prawo paść przy niższej temperaturze i czasem pada. Tak samo ma prawo wtedy paść Pendo.
Odpowiedz

przewoz napisał(a):Tak samo ma prawo wtedy paść Pendo.
Podobno wtedy nie wypuszczą, bo Alstom nie będzie odpowiadał za uszkodzenia w warunkach nie spełniających wymagań eksploatacji.
Odpowiedz

To znaczy jak bedzie -26 to caly transport stanie?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

rustsaltz, Być może puszczą składy zastępcze ;-) ? zamiast ED250.
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

Ale pewnie wagony i lokomotywy tez takie ograniczenia maja.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Stara siódemka i 111A Wink bez żadnych przetwornic etc Wink
Na upartego, tak by stanęło wiele składów, jakby się mieli przejmować. Z każdym, ale to każdym nowoczesnym EZT czy lokiem.
Odpowiedz

http://pokazywarka.pl/ke8uer/

Takie coś pojawiło się w Internecie.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Do obiektywizmu daleko, przedstawia to skrajne stanowisko.
Cytat:Jakoś zakup lokomotyw Siemens Eurosprinter w 2008 roku nie wzbudzał takich emocji, a to również lokomotywy zagraniczne, które od lat jeżdżą w Polsce tylko do 160 km/h.
Wzbudza, ale tylko u osób znających temat. Już dawno zauważyłem, że wszystkie wagony w BWE są na 200 km/h i jest to potencjał niewykorzystany. Co gorsza, nic się nie robi aby zacząć jeździć te 200 km/h na E-20, sytuacja niewiele postępuje od tych kilku lat od kiedy jeżdżą Husarze.
Cytat:Obsłużą więcej miejscowości niż czerwone autobusy.
Policzmy. Czerwone autobusy (według stanu obecnego):
  1. Szczecin
  2. Gorzów Wielkopolski
  3. Wrocław
  4. Poznań
  5. Bydgoszcz
  6. Toruń
  7. Gdańsk
  8. Ostróda
  9. Olsztyn
  10. Białystok
  11. Warszawa
  12. Lublin
  13. Rzeszów
  14. Ostrowiec Świętokrzyski
  15. Radom
  16. Kielce
  17. Kraków
  18. Zakopane
  19. Katowice
  20. Opole
  21. Częstochowa
  22. Łódź
  23. Berlin
  24. Praga
  25. Bratysława
  26. Wiedeń
  27. Wilno
Pendolino (według rozpiski w tej notatce na rozkład 2015/2016):
  1. Gdyni
  2. Sopocie
  3. Gdańsku
  4. Tczewie
  5. Malborku
  6. Iławie
  7. Warszawie
  8. Włoszczowie
  9. Krakowie
  10. Zawierciu
  11. Sosnowcu
  12. Katowicach
  13. Zabrzu
  14. Gliwicach
  15. Tychach
  16. Pszczynie
  17. Czechowicach-Dziecicach
  18. Bielsko-Białej
  19. Częstochowie
  20. Opolu
  21. Wrocławiu
  22. Tarnowie
  23. Dębicy
  24. Rzeszowie
Więc to nieprawda, że Pendolino obsłużą więcej miejscowości niż czerwone autobusy. Do 2015 pewnie dojdzie jeszcze ostatnie miasto wojewódzkie Zielona Góra.
Cytat:[…] przy wychylnym pudle u części podróżnych pojawia się choroba lokomocyjna.
Ciekawe, nigdy o tym nie słyszałem.
Cytat:Pendolino i tak będzie w Polsce jeździć na łukach szybciej niż inne pociągi - jako EZT ma mniejszy nacisk na oś niż klasyczne składy.
Także nic mi o tym nie wiadomo, by w związku z mniejszym naciskiem na oś była podwyższona prędkość.
Cytat:Na razie jest gotowy 87 km odcinek CMK na którym pojedziemy 200 km/h (w przyszłości szybciej), a na linii nr 9 160 km/h.
Niedoprecyzowanie, że chodzi tylko o pociągi do Katowic. Pociągi do Krakowa pojadą 200 km/h na 45 km, a do Wrocławia na zaledwie 29 km.
Cytat:Pociągi te są również transportowane z Włoch do Polski przez PKP Cargo.
Co? PKP Cargo nie wykonuje przewozów we Włoszech.
Cytat:19. Pendolino za tą cenę biletu będą jeździły puste.

BZDURA
Ktoś się pobawił we wróża Tadeusza i przewidział, że tak nie będzie.

Nie chce mi się sprawdzać innych rzeczy, ale pewnie kilka nieścisłości w tej notatce się znajdzie.
Odpowiedz

Mariusz W. napisał(a):
Cytat:Obsłużą więcej miejscowości niż czerwone autobusy.
Policzmy. Czerwone autobusy (według stanu obecnego):

Autor pisząc swój tekst zapewne miał na myśli tylko polskie miasta.
Odpowiedz

Afrika_Bambaata napisał(a):Autor pisząc swój tekst zapewne miał na myśli tylko polskie miasta.
A to niby dlaczego miałoby się nie uwzględniać miejscowości za granicą?
Odpowiedz

Mariusz W. napisał(a):
Afrika_Bambaata napisał(a):Autor pisząc swój tekst zapewne miał na myśli tylko polskie miasta.
A to niby dlaczego miałoby się nie uwzględniać miejscowości za granicą?

Może dlatego, że nasze Pitolino będzie jeździć póki co tylko po Polsce (nic nie słyszałem, żeby miało zacząć jeździć; zresztą Pitolino jest, o ile dobrze pamiętam, jednosystemowe)?
Swoją drogą robi wrażenie filmik z wnętrza, gdy Bielik mknie ponad 280 km/h. Jest cicho.
Odpowiedz

No i co z tego?

Do Gorzowa Wielkopolskiego nie będzie chyba nigdy dojeżdżać, podczas gdy PB do Gorzowa jeździ. Skoro ktoś porównuje liczbę obsługiwanych miejscowości Pendolino do PolskiegoBusa, to nie widzę powodu by nie uwzględniał miejscowości zagranicznych, skoro są normalnie obsługiwane. Ba, w Berlinie jest sporo Polonii.
Odpowiedz

Ale do Mediolanu nie dojedziesz brytobusem, a pociągiem z Polski jak najbardziej Tongue
Jaro

Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie pendolino - przedział kondutkorski ziemowit97 12 7 004 08.06.2016, 08:58
Ostatni post: DamianT
  Stuki - klekot w Pendolino blacky6 4 4 057 06.10.2015, 23:15
Ostatni post: przewoz
  Alstom Coradia LINT pitagoras23 4 4 116 19.04.2015, 18:14
Ostatni post: pitagoras23
  Pendolino w Europie i na świecie pitagoras23 1 3 186 03.11.2013, 19:20
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.