Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Podobnie, jak z zamysłem stworzenia wspólnego wątku dla wszystkich modernizowanych linii, pomyślałem, że to samo mogłoby tyczyć się budowy nowych linii kolejowych. Wiadomo na pewno, że nie będzie tego aż tak dużo, ale wątek może powstać.
Tutaj choćby będzie można za jakiś czas dodawać informacje o postępach prac przy budowie KDP, jakiś łączników do istniejących linii lub budowy zupełnie nowych odcinków, tak jak ma to miejsce choćby w planach PLK, dot. budowy linii Modlin - Płock.
_____________________________________________________________________________
Linia Modlin - Płock będzie kosztowała 1,6 mld złotych
Konsorcjum IDOM przygotowało na zlecenie samorządu województwa mazowieckiego wstępne studium wykonalności budowy linii kolejowej z Modlina do Płocka. Nowa linia kolejowa miałaby kosztować 1,6 miliarda złotych.
W ostatnich latach wiele mówiło się w Płocku o potrzebie budowy połączenia kolejowego Płock-Modlin. To studium, którego wyniki dzisiaj prezentujemy jest pierwszym, konkretnym krokiem w tym kierunku. Przede wszystkim musieliśmy sprawdzić czy w ogóle istnieje potrzeba budowy takiej linii, czy i jakie są możliwości jej przeprowadzenia, a także jakie będą jej koszty. Podsumowując taka potrzeba i możliwość jest, trzeba się natomiast zastanowić kto tę inwestycję powinien przeprowadzić i w oparciu o jakie środki – podkreślił marszałek Adam Struzik. – Jeśli to połączenie powstanie, na pewno skróci się czas dojazdu z Płocka do Warszawy. W tej chwili przejazd pociągu na tej linii trwa ok. 2,5 godziny, po nowej trasie mogłoby to być ok. 50 minut – dodał.
Studium zostało przygotowane przez konsorcjum IDOM na zlecenie samorządu województwa. Objęło analizy środowiskowe, społeczno-gospodarcze, techniczne, ruchowo-przewozowe, finansowo-ekonomiczne oraz instytucjonalne i prawne, a także strategii i przebiegu linii. Analizom towarzyszyły również konsultacje społeczne w trzech powiatach – płońskim, płockim oraz nowodworskim. Mieszkańcy w badaniach ankietowych pozytywnie ocenili projekt budowy linii kolejowej Płock-Modlin.
źródło: Rynek kolejowy
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Wiem, że w tym wątku nie chodzi o propozycje, ale napiszę. Proponuję budowę linii:
1. Wieliczka-Rabka Zdrój. Chyba nie muszę mówić po co.
2. Obwodnice Rejowca, Zawady, Muszyny.
3. Przebudowę stacji w Suwałkach, Olecku i Ełku.
4. Budowę łącznika umożliwiającego wjazd pociągów ze strony Kielc na stację Częstochowa Osobowa od północy. Podobnie sprawa wygląda m.in. w Ostrowie, Radomiu, Kielcach, Skarżysku
5. Budowę linii Mikołajki-Giżycko
6. Budowę linii Poznań-Gorzów-Szczecin.
Wiem, że to wszystko są marzenia,szczególnie to ostatnie, ale... :-D
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Na pewno do planowanych linii kolejowych można dodać nitkę z Gdańska Wrzeszcza na Lotnisko.
http://www.pkm-sa.pl/glowna/o-projekcie/mapy/
Więcej: http://www.pkm-sa.pl/glowna/o-projekcie/
Liczba postów: 38
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.10.2011
Reputacja:
0
W nawiązaniu do pierwszego posta:
Jaśnie Oświecony Marszałek Struzik uparcie forsuje pomysł linii Modlin-Płock. Pomysł kompletnie nielogiczny a przy tym kosztowny :\ . Przecież połączenie Warszawa-Płock istnieje, więc po co je dublować? Nie lepiej te fundusze przeznaczyć na dobudowę drugiego toru między Kutnem a Płockiem? Dodatkowo modernizacja linii przez Sohaczew-Łowicz-Kutno jest znacznie korzystniejsza bo korzystają na tym oprócz w/w miejscowości także Poznań i Łódź. Natomiast na budowie zupełnie nowej linii z Modlina do Płocka zyska tylko prowincjonalny Płock, bo po drodze nie ma żadnych dużych miejscowości. To już nawet zupełna fantastyka (a pogdybam sobie trochę, a co ) w postaci dodania drugiego toru i elektryfikacji Nasielsk-Toruń byłaby sensowniejsza, bo oprócz połączenia Nasielsk-Płock przez Sierpc powstałoby alternatywne połączenie Warszawy z Trójmiastem przez Toruń.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jeden z wiaduktów prowadzących do Łodzi Kaliskiej od kilkudziesięciu lat jest... w budowie. Zamiast torów, trakcji i pociągów rosną tam drzewa. Niedokończona inwestycja spowoduje, że już po 11 grudnia stacja będzie pękała w szwach. A w razie poważniejszej awarii czy wypadku nie będzie do niej dojazdu.
Na dworzec Łódź Kaliska od strony Chojen prowadzą dwa wiadukty kolejowe. To te nad ul. Bandurskiego. Kolejarze nazywają je: Wschodni i Zachodni. Po Zachodnim (od strony al. Unii) jeżdżą pociągi, ale Wschodni (bliżej al. Włókniarzy) jest cały czas w budowie.
Inwestycję rozpoczętą w latach 70. przerwano w 1998 roku. Teraz wiadukt Wschodni przypomina przejście dla zwierząt, jakie buduje się nad autostradami. Nie ma tam ani torów, ani sieci trakcyjnej. Obiekt, po którym powinny jeździć pociągi, porasta gęsta roślinność.
Przerwana budowa spowodowała, że trzy z ośmiu torów na Dworcu Kaliskim kończą się w trawie. Do tej pory stacja działała "na pół gwizdka" i nikomu to nie przeszkadzało. Ale 11 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy PKP, wszystko się zmieni. Większość pociągów, które teraz zatrzymują się na stacji Łódź Widzew, będzie jechała na Kaliski.
źródło: lodz.gazeta.pl
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
A już myślałem, że coś ruszyło się w tej sprawie. Podobno nie ma szans na to by po tym wiadukcie pojechały pociągi.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Dlaczego uważasz, że nie ma szans?
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Da się zrobić, tylko trzeba w to władować grube pieniądze. I pytanie czy jest sens, skoro za kilka lat (oby powstało KDP) odcinek Kaliska - Chojny - Widzew nie będzie już pewnie używany, bo wszystko lub przynajmniej większość pójdzie tunelem.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Ten tunel jest potrzebny niezależnie czy powstanie KDP czy nie.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Obiekt, po którym powinny je¼dziæ poci±gi, porasta gêsta ro¶linno¶æ.
A nie prawda, na wiadukcie jeszcze nic nie ro¶nie, mocny beton widaæ lali. Na razie jest tam kilkucentymetrowa warstwa pot³uczonych butelek. Wcze¶niej je¼dzili po nim na deskorolkach, ale SOKi i Stra¿ Miejska goni³a.
Cytat:Na domiar z³ego, pomiêdzy Karolewem i £odzi± Kalisk±, poci±gi je¿d¿± tylko po jednym torze.
Oj pismaki ze szmat³awca, nawet na mapê nie chce im siê spojrzeæ, nie ma czego¶ takiego jak £ód¼ Karolew od bodaj¿e 20 lat.
pitagoras23 napisał(a):Da siê zrobiæ, tylko trzeba w to w³adowaæ grube pieni±dze. Obawiam, siê ¿e taniej by³oby zburzyæ i postawiæ drugi od nowa.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
@ Obleśny szczur
Ale pytanie czy tak naprawdę jest sens? Od tylu lat składy jadą jednym torem i jakoś dają sobie radę. Czy składy towarowe w bardzo dużej ilości tam kursują? Jeśli byłby wzmożony ruch pociągów towarowych to wtedy warto by się nad tym zastanowić.
Jednak @ norbert uważa, że ten wiadukt należy wybudować niezależnie od KDP. A Ty co sądzisz? Jest naprawdę taka potrzeba skoro i tak, jak pisałem wyżej, za kilka lat pociągi będą jechały tunelem.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Jednak @norbert uważa, że ten wiadukt należy wybudować niezależnie od KDP Nie wiadukt tylko tunel. Czytaj wyraźnie.
pitagoras23 napisał(a):Czy składy towarowe w bardzo dużej ilości tam kursują? Wydaje mi się, że składy towarowe raczej obijają kaliską. Jadą ze Zgierza od razu na Widzew przez Radogoszcz.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wybacz, no tak mówiłeś o tunelu.
Ja kilka razy widziałem pociągi towarowe na dworcu kaliskim, ale nie ma tego aż tak wiele.
To jestem ciekawy gdzie one się rozjeżdżają, gdyż ogólnie na linii 14 sporo jest składów towarowych, a węglówka za dużo z tych składów nie bierze.
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 0
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Duża część towaru od Pabianic odbija na Chojny i dalej Olechów i tu albo do terminala, albo do Koluszek dalej.
Od Zgierza, jak wspomniano wyżej, łącznicą na Widzew, tą którą obecnie puszczono niektóre pasażerskie.
IMHO drugi wiadukt jest potrzebny, bo przez te kilka lat ruch trzeba utrzymać płynnie, a nie na styk, poza tym, nawet jak będzie tunel to raczej nie dla relacji północ-południe. Dochodzi do tego też ruch ŁKA w przyszłości.
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w -->
Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
|