Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Budowa nowych linii kolejowych
#16
pitagoras23 napisał(a):Czy sk³ady towarowe w bardzo du¿ej ilo¶ci tam kursuj±?
Sytuacja wygl±da dok³adnie tak:
Wszystkie towary jad±ce z Pabianic na Chojny i dalej Olechów (i powrót oczywi¶cie) jedzie przez p.odg.Retkinia do Kaliskiej Towarowej omijaj±c Kalisk± Osobow±. Szlak jest dwutorowy, wszystko siê tam mie¶ci. Jest kilka sk³adów na godzinê. Nie przypominam sobie, ¿eby kiedykolwiek je¼dzi³ tam jaki¶ pasa¿erski.
Na Kalisk± Towarow± od strony Chojen czasem wje¿d¿a sk³ad z wêglarkami, które nastêpnie s± zabierane na bocznicê elektrociep³owni. W ¿aden sposób nie przeszkadza to ruchowi pasa¿erskiemu.
¦rednio kilka-kilkana¶cie razy w tygodniu przez perony Kaliskiej przemknie jaki¶ towar, ale w zdecydowanej wiêkszo¶ci jad± one do/z Pabianic wiêc nie blokuj± ³±cznicy £KO-£KT.
£±cznic± Zgierz-Widzew nie je¼dzi du¿o towarów, nie przeszkadzaj± one bardzo (a raczej wcale) w ruchu pasa¿erskim.
Odpowiedz

#17
Podłęże - Piekiełko coraz bliżej?

Budowa nowej linii kolejowej, która znacznie usprawniłaby transport kolejowy nie tylko w Małopolsce, ma wielu entuzjastów. Portal Nasze Miasto podkreśla, że bezpośrednio zwiększyłaby ona komfort podróży, co odczuliby pasażerowie podróżujący m. in. z Krakowa do Nowego Sącza. Jak zaznacza członek zarządu PKP PLK SA Józefa Majerczak, droga do takiego luksusu jest długa.

Według wstępnych założeń, prace przy projekcie powinny ruszyć w latach 2014-2020, ale nie wiadomo, kiedy dokładnie. Wielki zwolennik tego projektu, senator Stanisław Kogut zaznacza, że budowa jest tak naprawdę w rękach eurodeputowanych. Senator zaznacza, że potrzebny jest mocny lobbing w Strasburgu.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

#18
Kraków bliżej Zakopanego

19 grudnia PLK podpisała umowę z formą Halcrow na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Jej wybudowanie skróci m.in. podróż z Krakowa Głównego do Zakopanego o 15 minut. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego, dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów, oraz skrócenie czasu jazdy szynobusów o około 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut.

źródło:
Rynek kolejowy
Odpowiedz

#19
Minister Nowak, byłby dumny. Wystarczy, że spółka udokumentuje projekt, żeby krakowianie dojechali do Zakopanego, dzięki skróceniem czasu. Potrzebne nam autobusy szynowe, a nie EZT. Dla tej linii musi być bezpośrednie połączenie na Główny Dworzec Krakowa. Ciekawe dlaczego ta linia chce ominąć Kraków Płaszów, jestem ciekaw.

Chwileczkę, 3 382 500 złotych? Po jakiego tyle kasy będzie warta ta spółka za ten dokument?

Do łączenia Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki wymaga projektacji linii dwutorowej włączoną. Załóżmy się, że linią kolejową 91 jest Kraków Główny - Medyka. Ta linia nie będzie wymagać przelotności. Rozwiązanie jest troche nie tylko możliwe, ale może jednak konieczne z tej strony.

Pociągiem EZT serii EN57 dojeżdzamy z Krakowa do Zakopanego 3,5 godziny. Tylko, co dalej? Czy należy uruchomić Szybką Kolej, żebyśmy skrócili trasę?
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

#20
Do końca marca powstanie studium wykonalności tunelu średnicowego pod Łodzią, którym będą jeździć pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, pociągi regionalne i międzygionalne. O planach jego budowy opowiedzieli na konferencji prasowej zorganizowanej w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi Cezary Grabarczyk, wicemarszałek sejmu RP, Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi oraz Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

źródło:
Rynek kolejowy
Odpowiedz

#21
Zgadzam się w pełni z podjętą decyzją o budowie. Zobaczymy tylko co z realizacją. Mam nadzieję, że powstanie. Uprości to wiele połączeń i tras dla pociągów dalekobieżnych.
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

#22
Tunel jest niezbędny jeżeli ma poprawić połączenie wschód-zachód Łodzi bez tego krążenia dookoła.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#23
Pytanie, jak długo taki tunel będzie budowany. Z 10 lat? Technika budowy jest podobna do budowy metra, a drążenie tuneli pod miastem zajmuje czasu.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#24
W artykule, który cytujesz kilka postów wy¿ej jest napisane, ¿e budowa ma potrwaæ od 2014 do 2016, czyli 2 lata. Sam jednak jako¶ w to nie wierze.
Odpowiedz

#25
Artykuł artykułem, to założenie bardzo optymistyczne. Umknęło mi ta informacja tam.
Widzimy sami, jak długo modernizują linie kolejowe, więc trzeba wziąć duży zapas na podany czas.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#26
Nie zapominajcie, że w każdym przetargu podany jest czas na realizacje przedsięwzięcia. Jeśli budowa przedłuży się, to firma musi płacić odsetki.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#27
pitagoras23, a na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to założenie bardzo optymistyczne? To jak długo trwa budowa tunelu zależy od wielu czynników, głównie od typu gruntów czy rozkładu podziemnych instalacji, więc wszelkie porównania z budową metra tu czy innym tunelem tam są nietrafione. Jeżeli wstępnie oszacowano czas realizacji na dwa lata, to ja w to wierzę bo przecież nie zajmuje się tym byle kto i nie mnie oceniać bo na geologii się nie znam. Jedyne co może opóźnić inwestycję to, odpukać, spory formalne między inwestorem a wykonawcą. Ale tego w szacunkach nie bierze się pod uwagę bo podpisując umowę jest w interesie obu stron zakładać i robić wszystko, aby współpraca dobrze się układała. Do tego tak jak powiedział Damian, wszelkie opóźnienia bezpośrednio związane z pracami to straty finansowe dla wykonawcy a więc w jego interesie leży dotrzymanie deklarowanych terminów. Dlatego wątpię aby to był jakiś optymistyczny PR na którym wykonawca nic nie zyskuje a może dużo stracić.
Odpowiedz

#28
Swoje zdanie oparłem głównie na tym, że w Polsce ogólnie wszystko bardzo długo się buduje i modernizuje.
Przykładowo dziś przeczytałem, że remont linii Warszawa - Łódź przedłuży się o około 1,5 roku, bo ponoć zmieniły się warunki środowiskowe i trzeba coś tam pozmieniać.
Tak samo może być przy budowie tunelu, że jakieś tam przepisy się zmienią, a w przypadku takich inwestycji powiedzenie, że "prawo nie działa wstecz" nie obowiązuje.
Dodatkowo Łódź to ogromne miasto i jak sam zauważyłeś podziemne instalacje także odgrywają tutaj niebagatelne znaczenie. Pełno rur, kabli energetycznych, telekomunikacyjnych i pewnie full jeszcze innych przeszkód.
Budowa geologiczna to jeszcze nie taki wielki problem, bo obecnie, jak w Warszawie, można użyć tych głowic drążących typu TBM.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#29
A to dla TBM'u jest nieistotne czy wierci przez piach, glinę czy skałę? Ciekawa teoria. :->
Jeśli chodzi o media to nie wiem ile ich jest i gdzie są położone pod Łodzią, ty wiesz? Sądzę, że ktoś kto pracuje nad studium wykonalności takie informacje posiada i uwzględnia je w szacunkach.
Ośmielę się podważyć twoją tezę, że w Polsce wszystko bardzo długo się buduje i modernizuje :
  • Centrum Nauki "Kopernik" w Warszawie - otwarte 3 lata po rozpisaniu przetargu.
  • Odcinek autostrady A2 Modła - Stryków (103,5km) - równo 2 lata i 2 dni od rozpoczęcia prac.
  • Dworzec Nowy Główny we Wrocławiu - Prace rozpoczęte w 2010r., zakończenie i otwarcie już czuć w powietrzu.

Mógłbym szukać dalej, ale biorąc pod uwagę te przykłady, 2 letni okres przewidziany na budowę tunelu o długości ok. 2,5km nie wydaje mi się jakoś specjalnie optymistycznym i trudnym do zrealizowania założeniem.
Odpowiedz

#30
Nie jestem geologiem, ani mechanikiem, więc ciężko mi powiedzieć co jest super łatwym, a co super trudnym materiałem dla takiej maszyny jeśli chodzi o jej użycie.

Wiadomo, że ktoś studium wykonalności wykonuje, są to osoby, które się na tym znają, ale trzeba brać poprawki na to, że coś może nie wyjść. Podałem Ci przykład linii Warszawa - Łódź. A spójrz, co się dzieje na budowie dworców w Poznaniu, Krakowie, Katowicach. W tym roku euro, a tu nie widać na razie końca i choć wykonawcy zapewniają to np. nie całość z projektu będzie wykonana. A budowa linii na lotnisko Okęcie w Warszawie. Ile lat się budowała? A ile czasu modernizuje się już E65 i końca nie widać.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacje linii kolejowych pitagoras23 358 111 835 12.10.2015, 09:16
Ostatni post: SCZ
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 40 898 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  "Wąskie gardła" linii kolejowych Nadia_303 3 4 059 21.10.2013, 16:36
Ostatni post: Mariusz W.
  Budowa linii Modlin-Płock, Kutno-Płock ajablek 3 3 870 19.10.2013, 19:49
Ostatni post: przewoz
  [Małopolskie] Nie wydamy pieniędzy na modernizację linii kolejowych Adams 0 2 726 10.07.2013, 11:07
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.