23.06.2010, 17:43
Tutaj rozmawiamy o naszym polskim "Sprinterze" czyli EP09.
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/EP09
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/EP09
104E - polski TGV
|
23.06.2010, 17:43
Tutaj rozmawiamy o naszym polskim "Sprinterze" czyli EP09.
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm http://pl.wikipedia.org/wiki/EP09
23.06.2010, 17:45
Teraz sprawnych jest niestety tylko 19 maszyn (2 Krakowskich, 17 Warszawskich)! Pozostałe w krzakach z wyrobionymi limitami kilometrów, wadliwymi osiami i na naprawach w Gliwicach.
23.06.2010, 18:29
To smutne że takie dobre maszyny a tak tragicznie kończą. Intercity kupuje Husarze więc niepotrzebne im wolniejsze maszyny, a przecież na pewno ktoś się znajdzie kto odkupi te epoki.
PS: możesz powiedzieć gdzie stoją te zmarnowane dziewiątki.
Kolejowy Portal Informacyjny:
yafal3390 YouTube: yafal3390 Wikipedia: rav3390
23.06.2010, 18:42
yafal3390 napisał(a):To smutne że takie dobre maszyny a tak tragicznie kończą. Intercity kupuje Husarze więc niepotrzebne im wolniejsze maszyny, a przecież na pewno ktoś się znajdzie kto odkupi te epoki.To nie wina IC że stoją, w dalszym ciągu są im potrzebne i w końcu doczekają się naprawy. Odstawione maszyny stoją w lokomotywowni Kraków Prokocim i Warszawa Olsztynka Grochowska.
23.06.2010, 20:24
yafal3390 napisał(a):To smutne że takie dobre maszyny a tak tragicznie kończą. Intercity kupuje Husarze więc niepotrzebne im wolniejsze maszyny, a przecież na pewno ktoś się znajdzie kto odkupi te epoki. Nie tragizuj, nikt nie pozbędzie się "dziewiątek" ani ich nie potną ani nie sprzedadzą. Posłużą w IC jeszcze dobry kawał czasu. Dominik07317 mógł byś podać numery odstawionych EP09 i tych w będących ZNLE Gliwice był bym bardzo wdzięczny.
24.06.2010, 06:27
W Gruncie EP09 nie jest nowoczesną lokomotywą, miały być tyrystory, no ale mamy rozruch oporowy. Lokomotywę z "tłumu" innych wyróżnia hamulec elektrodynamiczny oraz jak na nasz warunki duża prędkość maksymalna 160km/h (w innych krajach jest to normą)
Szkoda trochę że nie dokończono wersji towarowej EP09, ET24 która myślę dobrze by się sprawdziła w warunkach górskich. Co prawda nie wiem czemu żeś w tytule EPokę nazwał "polskim TGV"
24.06.2010, 11:37
No tak bardziej by to pasowało do Taurusa ale jest to szybka lokomotywa.
24.06.2010, 12:48
Na pewno stoi EP09-008, ma cos z osiami z tego co slyszalem. Gdy byla wystawiona na DK2009 nie miala tez kranu glownego.
![]()
24.06.2010, 15:16
Miderion napisał(a):ale jest to szybka lokomotywa.No tyle że tak jak już wcześniej wspomniałem u nas 160km\h jest mocą sensacją.. w takich Niemczech sensacją może być 350km\h. Z rozmów z mechanikami wynika że lokomotywa się "ślizga" podczas przyspieszania gdy są śliskie szyny szczególnie jesienią, co może utrudnić przyspieszanie lokomotywy, na pewno lokomotywa jest wygodniejsza dla maszynistów z racji na ergonomiczny pulpit, co prawda lokomotywa może "wyciągnąć" 160km/h ale do tego potrzebny jest drugi mech.
Volenti non fit iniuria
24.06.2010, 18:38
Drugi mechanik zawsze jest potrzebny wg przepisów, jeśli jeździ się powyżej 130 km/h.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
24.06.2010, 21:48
Dozer, przepisy UTK sa archaiczne. Taki przepis powinen być stosowany jedynie w EP09. Wg. UTK przy prędkości 130km/h mechanik może niezauważyć czerwonego swiatła. Przy nowszym taborze tj. "Husarz" czy ED74 wówczas zadziała technika-komputer włączy hamowanie awaryjne.
Ciekawy jestem czy wg. UTK pomocnik maszynisty (drugi mechanik jest coraz rzadszym widokiem) który siedzi po lewej stronie widzi więcej i dokladniej-pamietamy przecież wojnę tego urzędu z Freightlinterem o lokomotywy serii Class.
25.06.2010, 12:00
Lubuszanin napisał(a):Przy nowszym taborze tj. "Husarz" czy ED74 wówczas zadziała technika-komputer włączy hamowanie awaryjne.A skąd będzie wiedział, że minął czerwone? Musiałby jakiś czujnik w torze być ![]()
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
25.06.2010, 12:33
A stąd że nawstawnia może zatrzymać pociąg, mimo woli maszynisty, a na liniach gruntownie zmodernizowanych (np. Łódź-Skierniewice) istnieje coś na styl Twoich czuwaków. Jakoś w innych krajach przy prędkości 160km/h wystarczy jeden mechanik. Wychodzi na to że polski maszynista jest gorszy i mniej widzi niż jego kolega z niemiec... Omawiany przepis UTK jest archaiczny, potwierdza to nawet Adrian Furgalski w jednym ze swoich felietonów.
...
25.06.2010, 12:42
Nastawnia zawsze może zatrzymać pociąg przyciskiem radio-stop. I wcale nie mechanik jest gorszy, tylko u nas większy nacisk kładzie się na bezpieczeństwo niż w Niemczech. Poza tym: NA BEZPIECZEŃSTWIE SIĘ NIE OSZCZĘDZA.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
25.06.2010, 12:51
Lubuszanin napisał(a):...Jakoś w innych krajach przy prędkości 160km/h wystarczy jeden mechanik.... Inne kraje mają systemy sygnalizacji kabinowej + inne zabezpieczenia. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Nowa dostawa TRAXX-ów do Polski | TOMEKKOT | 104 | 51 365 |
18.05.2014, 11:23 Ostatni post: jarząbek019 |
|
Polski austriacki Taurus | wizzair98 | 2 | 3 602 |
17.12.2012, 17:35 Ostatni post: przem710 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |