Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Infopasażer - system monitorowania opóźnienia pociągów - PKP IC, KD, Arriva
#61
No właśnie, dobrze, że napisali, iż przy rejestracji kont, a do tego rejestracji nie potrzeba.
Dwa teraz cofając się na poprzednią stronę już wywala komunikat nieprawidłowy kod, więc wyszukanie kilku informacji pod rząd sprawia duże utrudnienie.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#62
dominik07317 napisał(a):Bezsensowna odpowiedz Intercity z fan page Pociąg do miejsc:
Cytat:Nie chcemy robić tu wykładu informatycznego, ale kody te są stosowane w celu utrudnienia obciążania serwera przez automatyczne boty-wirusy internetowe. Stosowane są nawet przez największe portale (np. przy procedurze rejestracji kont). Nikt nie zakładałby ich na złość klientom, by im utrudnić życie. Gdyby nie było takiej konieczności, nie zdecydowalibyśmy się na taką opcję. Wchodząc na stronę infopasażera przez telefon komórkowy bez problemu można przepisać kod i sprawdzić ruch pociągów.

To są amatorzy, debile. To może ja zrobię krótki wykład, skoro oni nie chcą.

Żeby zabezpieczyć się przed botami (a nie lepiej byłoby się dogadać z ich autorami co do legalnego udostępnienia danych?!), to się sztucznie wydłuża czas odpowiedzi na kolejne zapytania, jeśli przychodzą zbyt często (np. pierwsze 3 zapytania w ciągu 10 sekund idą bez opóźnienia, kolejne 3 z opóźnieniem 5 sekund, kolejne 3 z opóźneiniem 10 sekund, itd). Od czegoś takiego wszystkie masowo czeszące boty klękają, a dla użytkownika jest to niezauważalne.

Ale nie, amatorzy postanowili dop***lić wszystkim. A i tak <strike>ch*</strike> figę im to da, bo - wydaje mi się - te amatorskie CAPTCHA można niskim kosztem obejść.

Prawda jest taka, że zamierzali utrudnić życie autorom zewnętrznych aplikacji (InfoPassenger, itp), i im się udało. Po co to robią? Żeby ukryć własną nieudolność (bo jak to wygląda, gdy ktoś z zewnątrz, całkowicie za darmo robi jakościową aplikację, której oni sami nigdy by nie umieli napisać?)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#63
Cała prawda :-D

[Obrazek: 2ufdlb9_th.jpg]

Źródło: tinypic.com/
Odpowiedz

#64
Kochani, mam dobrą wiadomość prosto od autora InfoPassengera - już od jutra nowa wersja aplikacji, z obejściem tego kretyńskiego CAPTCHA :-D

A beton może nas "pocałować tam, w co żona pana majstra, listonoszowi pokazać może" ;-P

[ Dodano: 2012-09-30, 21:46 ]
Chcieli wyścigu zbrojeń, to będą go mieli.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#65
A jakieś szczegóły podasz czy do czasu pokazania się nowej wersji, to tajemnica państwowa?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#66
Żadna tajemnica i żadna niespodzianka. Przypuszczalnie po prostu aplikacja wyświetli CAPTCHA i poprosi o wstukanie literek. Wiele lepiej się tego zrobić nie da, póki PKP idzie w zaparte i twierdzi że "decyzja jest nieodwołalna".
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#67
Kiedy będzie gotowe pismo forumowe?
Odpowiedz

#68
Jak je napiszesz, Rysiu.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#69
Znaczy no ja mogę napisać, nie ma sprawy tylko wcześniej była deklaracja, że będzie pismo forumowe. Jeżeli admin nie ma czasu na napisanie, mogę to zrobić - co prawda z j. polskiego nigdy dobry nie byłem, jednak chyba takie podstawowe rzeczy to ja umiem zrobić bez błędu ;-)
Odpowiedz

#70
Infopasażer kłamie. Miałem przyjemność w sobotę podróżować m.in. po woj. pomorskim. Jak wiadomo tam remonty, więc wraz ze smartfonem uderzam w infopasazera.
Stoję na stacji Sopot. Uruchamiam infopasażera. Oczywiście nie omija mnie "miła" captcha. Jest wrażliwa na wielkość liter kretynka, więc udaje mi się zapamiętywać po 3 znaki i wprowadzać. Ale dzielnie walczę z sukcesami. Szkoda tylko, ze infopasażer ich nie ma. Wbiłem Sopot i w przyjeździe ma być zero minut. Tyle, że na jedyną krawędź peronową bo remontują usilnie drugą) pakuje się pociąg do Gdyni Chyloni z Laskowic Pomorskich. Znowu się pakuję na infopasażera, a tam mojego pociągu nie ma już czyli wg systemu już odjechał. Poczułem się trochę nieswojo, ale rozum mi wrócił. Pociąg nie miał jak mnie ominąć. Pociąg w końcu pojawił się z opóźnieniem nieznacznym jak na polskie warunki. Przez trójmiasto wysyłałem maila, więc nie miałem okazji sprawdzać jak to działa w innych stacjach zespołu miejskiego, ale myślę, że podobnie, bo zasadziłem się na system w Tczewie. Wcześniej z sitkola ściągnąłem sobie rozkład jazdy pociągu, więc wiedziałem, o której planowo ma do Tczewa mój skład przybyć. Gdy już czas przybycia się zbliżał do końca, a ja jeszcze byłem na terenie miasta Gdańsk, uderzyłem w infopasażera. Po przejściu "miłej" captchy patrzę na stacji Tczew przyjazd opóźnienie 0 minut. Jeszcze będąc na terenie powiatu gdańskiego czas przyjazdu minął i infopasażer zlikwidował mój pociąg z przyjazdów sugerując, że już przyjechał, a ja jeszcze nie byłem na terenie powiatu tczewskiego.

Związku z powyższym stwierdzam, że serwis infopasazer.intercity.pl łże jak pies. Przynajmniej w przypadku miast Sopot i Tczew.
Odpowiedz

#71
Dane do tego systemu wprowadzają dyżurni ruchu na posterunkach przez które pociąg przejeżdża. Czasami robią to z opóźnieniem, a czasami pewnie nie wpiszą w ogóle jeżeli opóźnienie nie jest znaczące. W Trójmieście pociągów jest mnóstwo, przy remontach trzeba zwrócić szczególną uwagę na wiele spraw z zakresu bezpieczeństwa, więc takie rzeczy zdarzać się mogą.
Ten system ma wspomóc pasażera i powiedzieć mniej więcej, czego można się spodziewać, a nie podawać z dokładnością co do sekundy opóźnienia, bo tak się po prostu nie da.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#72
No i jak wspomaga? Swoimi kłamstwami? O jakich sekundach piszesz? System ma funkcjonalność minutową.
Odpowiedz

#73
pitagoras23 napisał(a):a nie podawać z dokładnością co do sekundy opóźnienia, bo tak się po prostu nie da.

A w Szwajcarii się da, tam obowiązują jakieś inne prawa fizyki?

Spójrzmy prawdzie w oczy, to co udostępniły lamuchy z PICu pod nazwą "INFOPASAŻER" to jest chłam, system który nigdy nie powinien być widoczny dla szerszego audytorium, bo dane w nim zawarte wymagają interpretacji, są niezgodne z rzeczywistością, i po prostu kłamią, bo - z natury - są obarczone sporym błędem.

Jak to w Polsce - damy ludziom kał, pomalowany na złoto, powiemy że to sztabki, a oni wpadną w zachwyt i będą wychwalać pod niebiosa, jacy to łaskawi jesteśmy. Tylko nieliczni zauważą, że to w istocie kał, ale reszta zaraz ich zakrzyczy.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#74
W Szwajcarii znanej z szeroko rozumianej dokładności, precyzji jest to możliwe.

Ja nie wychwalam tego systemu pod niebiosa, ale zauważam jego plusy. Mnie on nie raz pomógł czy to w czasie jazdy czy to w czasie nagrywania.

Jak wiadomo dane wprowadza człowiek, nie maszyna która nie potrafi jeszcze rozróżniać, jaki pociąg jedzie. Dla mnie tolerancja plus/minus 5 minut w podaniu opóźnienia to jest tak akurat.

Oczywiście mnie również zdarzały się sytuacje, że pociąg zniknął, choć nie jechał wcześniej. Ale co ma zrobić pasażer na przystanku osobowym w środku pola, gdzie nie ma zapowiedzi i nie wie czy pociąg jechał czy nie, czy czekać czy odpuścić. Taki system orientacyjnie z dużym prawdopodobieństwem może mu pomóc. A że skład przyjedzie 5 minut później niż jest podane, to nic się nie stanie. My w Polsce i tak jesteśmy do tego przyzwyczajeni.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#75
Niestety koledzy mają racje, w prawdzie nie jest to regułą ale faktycznie niektóre pociągi mają fałszywe dane. Ja infopasażerem posługiwałem się bardzo często będą na szlaku to dobre narzędzie dla fotografa. Jednak po wprowadzeniu Captchy korzystanie z tego sytemu jest bardzo uciążliwe wręcz wku..... Zapomniano że to system dla ludzi, nie dla administratorów serwera, CAPTCHA to najprostsze rozwiązanie problemów z botami, który można rozwiązać też na inne sposoby. Mam nadzieje że kiedyś dział IT PKP IC pozbędzie się tego uciążliwego rozwiązania w szczególności dla posiadaczy smartfonów.

Co do wiarygodności danych, z moich obserwacji wynika że ok 80% pociągów jest wyświetlana prawidłowo. Muszę też powiedzieć że z czasem jest coraz lepiej.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Internetowy system zakupu biletów IC sq6miz 0 726 02.07.2023, 16:35
Ostatni post: sq6miz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.