Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
psim napisał(a):bo systemowo - leży i kwiczy.
Zależy gdzie. Nie bardzo wypada mi wchodzić w szczegóły, ale co działka to inaczej
. Poza tym nie ukrywajmy-do stuletnich urządzeń coraz trudniej o części zamienne.
Cytat:Być może propagandowe, ale do tego nie są potrzebni terroryści - kolej sama się rozkłada na łopatki.
Aczkolwiek musisz przyznać, że zderzenia czołowe przy 160 km/h zdarzają się dość rzadko...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):psim napisał(a):bo systemowo - leży i kwiczy.
Zależy gdzie. Nie bardzo wypada mi wchodzić w szczegóły, ale co działka to inaczej . Poza tym nie ukrywajmy-do stuletnich urządzeń coraz trudniej o części zamienne.
Cytat:Być może propagandowe, ale do tego nie są potrzebni terroryści - kolej sama się rozkłada na łopatki.
Aczkolwiek musisz przyznać, że zderzenia czołowe przy 160 km/h zdarzają się dość rzadko...
Nawet te stare urządzenia mają system blokady zezwolenia jazdy jeżeli jest nastawiony przebieg sprzeczny.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
JONIN_EZT napisał(a):Nawet te stare urządzenia mają system blokady
Otóż to - te stare. Tylko czekać, aż ktoś pokładający nadmierną ufność w jej "niezawodność" oprze nowy system blokady wyłącznie na elektronice, lub co gorsza - wręcz o sam software. To będzie jak bomba zegarowa. Takie systemy są zdradliwe, bo w teorii są bardzo pewne, ale już w praktyce bywają nieprzewidywalne (zwł. w warunkach bojowych).
Zmartwienie jest więc jak najbardziej uzasadnione.
[ Dodano: 2012-01-02, 02:12 ]
Coś mi się kojarzy jakiś niedawny wypadek chińskiego haj-spidu właśnie z taką sytuacją, ale nie jestem pewien (to by było bardzo podobne do Chińczyków). Może ktoś zna szczegóły?
[ Dodano: 2012-01-02, 02:17 ]
Ano.
http://inforail.pl/text.php?id=41872
Cytat: z drugiej strony wypadek tego typu nie powinien się nigdy zdarzyć. Przykładowo w Japonii pociągi KDP są prowadzone z minutowymi odstępami, podczas gdy tutaj mieliśmy ponad 20 minutowy odstęp w trakcie których nie powinien wystąpić przypadek najechania a w skrajnych przypadkach nawet prosty system radiostop powinien zadziałać. Późniejsze dochodzenie wykazało, że przyczyną zderzenia był krytyczny błąd w systemie zabezpieczania zainstalowanym na linii Ningbo –Wenzhou, który po uderzeniu przez piorun zadziałał niewłaściwie i nie dał czerwonego sygnału kolejnemu pociągowi.
W kontekście niniejszej dyskusji bardzo polecam lekturę w/w artykułu w całości.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
JONIN_EZT napisał(a):Nawet te stare urządzenia mają system blokady zezwolenia jazdy jeżeli jest nastawiony przebieg sprzeczny.
Na tym wszak polega istota zabezpieczenia
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Można stwierdzić że urządzenia kluczowe są nawet odporne na alkohol. Jeżeli z nastawni dysponującej widać tory stacyjne (kontrola zajętosci) wtedy tylko dyżurny ruchu musi być trzeźwy. Nastawniczy wystarczy ze będzie w stanie w jakiś sposób poruszać się między zwrotnicami aparatem blokowym i dźwigniami sygnałowymi.
Oczywiście nie popieramy pracy pod wpływem.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Obleśny Szczur napisał(a):O to się zdarza i u nas, i to nierzadko.
U nas naprawdę trudno jest o niepodanie "stój" kolejnemu pociągowi
.
Cytat:W Słotwinach po każdym większym deszczu pada sterowanie.
Znaczy obsługa d...py
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ja bym raczej powiedzia³ ¿e do d...y by³a zrobiona modernizacja, bo to po niej tak siê zaczê³o dziaæ, i do tej pory nie ma chêtnych ¿eby to naprawiæ.