Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Małopolskie
#16
ET40 napisał(a):Marszałek, który pozwala na to, co wyprawia się z koleją w Małopolsce zadba o przewozy w marszałkowskiej spółce? Nie sądzę.
Wiesz, zawsze nie ma już usprawiedliwienia "Bo PR coś tam, coś tam". Byłoby, że to on sam nie radzi sobie w spółce.
Odpowiedz

#17
Krakowska Szybka Kolej Aglomeracyjna ma wystartować za dwa lata. Przewidziano trzy trasy: Wieliczka - Balice, Trzebinia - Bochnia oraz Miechów - Skawina. Mają powstać estakady na odcinkach Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki i Kraków Główny - Kraków Płaszów.

Więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... -lata.html
Odpowiedz

#18
Oczywiście SKM po "kolcewoj linii" przez Nową Hutę nie przewidzieli, chociaż ta część Krakowa na pewno wygenerowałaby spory potok pasażerski :-|
Odpowiedz

#19
Adams napisał(a):Krakowska Szybka Kolej Aglomeracyjna ma wystartować za dwa lata. Przewidziano trzy trasy: Wieliczka - Balice

Ciekawe że zostanie rozbity ciąg Wieliczka - Oświęcim, czyżby kolejna linia(czyli Trzebinia - Oświęcim) miałaby pójść w zapomnienie.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

#20
Virakocha napisał(a):Oczywiście SKM po "kolcewoj linii" przez Nową Hutę nie przewidzieli, chociaż ta część Krakowa na pewno wygenerowałaby spory potok pasażerski

Jeśli chodzi o Nową Hutę to w przyszłym roku planowana jest gruntowna modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Mogilkiej. Torowisko ma być przystosowane pod standardy KST. W pobliżu torów kolejowych nie ma zbyt wielu osiedli mieszkaniowych, więc tak czy siak do stacji trzeba by było dojechać komunikacją miejską. Więc pewnie wygodniejszy dla mieszkańców Nowej Huty będzie szybki tramwaj do centrum, niż przystanek kolejowy.

pepe napisał(a):Ciekawe że zostanie rozbity ciąg Wieliczka - Oświęcim, czyżby kolejna linia(czyli Trzebinia - Oświęcim) miałaby pójść w zapomnienie.

Faktycznie, dopiero teraz rzuciło mi się w oczy że w planach SKA nie ma Oświęcimia :-O
Odpowiedz

#21
Będą jeździły Trzebinia-Oświęcim, jak jeździły przed połączeniem Wieliczki Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#22
@rustsaltz

Albo wylecą i będzie KKA bo stan torów będzie jeszcze gorszy (szlakowa 10 km/h). A potem połowę pan Rębibus skróci do Krzeszowic lub Zabierzowa :-P
Odpowiedz

#23
Nie sądzę żeby tak się stało, bo obecnie na odc. Kraków - Trzebinia jeździ sporo ludzi mimo marnej szlakowej i długiego czasu przejazdu. Po modernie Kraków - Katowice ten czas się znacznie skróci, więc także zainteresownie podróżą pociągiem będzie większe.
Odpowiedz

#24
Adams napisał(a):obecnie na odc. Kraków - Trzebinia jeździ sporo ludzi mimo marnej szlakowej i długiego czasu przejazdu. Po modernie Kraków - Katowice ten czas się znacznie skróci, więc także zainteresownie podróżą pociągiem będzie większe.

Najpierw trzeba tą modernę zrobić. To może wiązać się z zamknięciem odcinka, zrobieniem objazdów a to ludzi skutecznie wepchnie w ręce busiarstwa :-(
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

#25
@pepe

Najpierw to trzeba doprowadzić do porządku linie alternatywne jak Katowice-Oświęcim i Oświęcim-Kraków Płaszów, aby móc wepchnąć tam część osobówek i pospiechów i dopiero zabierać się za modernę E30. Co z tego, że zamknie się E30 jak nie ma się gdzie skierować pociągów objazdowych bo szlakowa fatalna i oferta denna :-|
Odpowiedz

#26
Modernizacja Trzebinia-Oświęcim to zdaje się już idzie Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#27
Panowie, ale SKA ma wystartować za dwa lata czyli w 2014 roku, a na ten rok planowane jest ukończenie moderny Kraków - Katowice i Kraków - Rzeszów (w co osbiście nie wierzę).

rustsaltz, co do Oświęcim - Trzebinia to przypuszczam, że to będzie bardziej polegało na przysłowiowym łataniu dziur, niż na modernizacji z prawdziwego zdarzenia.
Odpowiedz

#28
Remont :-> Trzebinia - Oświęcim już skończyli , ale przez przepisy ( tak pisał kolejarz z lokalnego forum ) dopiero od czerwca będzie prędkość podwyższona . Głównie robili odcinek między Libiążem , a Chełmkiem coś koło 1.5 kilometra :-P

Generalny remont dopiero w planach jest . Chrzanów , Libiąż i Chełmek w tym celu dały kasę na studium wykonalności ( Oświęcim i Trzebinia nie ]-> ) . Do tego w Chrzanowie ma powstać koło 500 miejsc parkingowych .

Pytanie czy remont i parkingi zrobią jak SKA tylko do Trzebini będzie sięgać :-( Będzie powtórka z III strefą , zaś mieszkańcy i lokalna gazeta będą musieli interweniować :-P
Odpowiedz

#29
SKA odegra istotną rolę jako środek wspierający miejski transport publiczny – mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa. Miasto Kraków nie tylko popiera pomysł uruchomienia systemu SKA, ale aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do jego realizacji.

Więcej: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

#30
Długa dyskusja na ten temat, jak zwykle jedni są za a drodzy wprost przeciwnie :-P
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje małopolskie Sylwia14076 1 4 421 03.11.2019, 20:40
Ostatni post: Mariusz
  Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej Kolejarz 1 2 632 27.03.2018, 15:39
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Małopolskie zamawia 10 nowych pociągów kebeka 35 16 672 27.06.2015, 15:42
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
10 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.