Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 15.08.2011
Reputacja:
0
Nurtuje mnie pytanie na które nie znalazłem żadnej odpowiedzi... Jak było osygnalizowane czoło pociągu jadącego po torze niewłaściwym? To mogło mieć wpływ na odległość na której maszyniści zorientowali się, że jadą na siebie... Wszyscy "znawcy" omijają ten temat, stwierdzają, że "pociąg jechał pod prąd" itp. A mnie się wydaje, że reakcja maszynisty jadącego po torze właściwym na widok białego i czerwonego reflektora pociągu jadącego z przeciwka byłaby inna niż gdy widział "normalne" 3 białe światła...
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: 24.11.2010
Reputacja:
0
Byłem dzisiaj na miejscu i zrobiłem trochę zdjęć, jak to w tej chwili wygląda.
Zdjęcia tutaj http://www.mmsilesia.pl/photo/1322514/Z ... rzy+torach
Liczba postów: 21
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.03.2012
Reputacja:
0
Przeglądam forum na "infokolej" i natknąłem się na 2 ciekawe wątki:
1. Cytat:Sz dla obu podano z powodu awarii systemu srk.
Starzyny wyprawily Matejke telefonicznie po torze numer 2 i dyzurny byl tego pewien do samego konca. Sprowa zas wyprawila co logiczne po torze 1 TLKe do Starzyn. Normalna sytuacja. Moim zdaniem przyczyna posrednia mogł byc pociag Gubałówka który kursuje w weekendy i ktory zapewne jechal z jedynki do Psar tuz przed Matejka podczas gdy w normalne dni poprzedni pociag na tej lacznicy to EIC 1309 ktory kursuje z PSAR na dwojke.
Efekt byl taki iz po Gubałówce rozjazdy w Starzynach byly ustawione na tor numer 1 w strone Kozłowa. jesli polaczymy to z awaria srk oraz z faktem iz Gubalowka mija Starzyny w porze zmiany obsady posterunku mamy tragiczny splot okolicznosci. Maszynista Matejki byc moze zareagował rutynowo na wiesc o Sz iz oznacza to jazde po niewlasciwym (ciag myslowy) i nie zglosil bo nie musiał watpliwosci czemu po niewlasciwym szczegolnie iz wiedzial iz ten odcinek i sasiedni sa remontowane wiec jazda po niewlasciwym nie bylo niczym dziwnym
2.
Cytat:Niestety winni w jakiejś części będą właśnie dyżurni ruchu. Ani PKBWK nie dowie się sama z siebie, ani nikt z władz PKP jej nie podpowie o tym jak tam "zrobiono modernizację", jakie są usterki srk cały czas po oddaniu po "modernizacji", jak amz nie potrafi przez kilka godzin czy dni usunąć usterki, jak nie działają rozjazdy, jak przygotowano ludzi na nowy posterunek z nowymi urządzeniami (Sprowa), jak przygotowano ludzi do zdalnego sterowania (Kozłów), jak całymi dniami i nocami niby po zakończonej modernizacji ciągle są zamknięcia i przeróbki dotychczasowej fuszerki, jak cały czas jeżdżą na Sz... Z prostej przyczyny nikt się tym nie zajmie - bo wtedy wina isdr to będzie tylko 30% a reszta przyczyny to "władza".
Jestem z IZ Kielce, więc orientuję się jak komercyjne podejście do kolei ma dyrektor zakładu i ile rzeczy zawala, włącznie z ukrywaniem nieudolności monterów automatyki (z tej grupy zawodowej się wywodzi) i jak "roboty modernizacyjne" są odwalane (zwykłe fuszerki, bo lubi "oszczędzać" - chociaż nie na tym co trzeba). Zasięgnij języka w temacie jaki podrzuciłam powyżej, włosy dęba stają na co naraża ludzi i stresuje na co dzień. Nawet miał pretensje kiedyś do dyżurnego ruchu, że przy usterce rogatek wprowadził ograniczenie prędkości, bo przecież pociągi się opóźnią.
Pierwszy jest oczywiście hipotezą, ale mającą pierwiastek prawdopodobieństwa. Drugiego komentować nie będę.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
psim napisał(a):To bardzo mnie frapuje. Czy nie mogloby być tak, że Pc2 obowiązuje zawsze przy jeździe w kierunku przeciwnym do zasadniczego? Dlaczego zrobiono wyjątki? Dlatego, że sbl jest przystosowana do ruchu w dwóch kierunkach, więc nie ma potrzeby sygnalizowania jazdy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, bo teoretycznie blokada dwukierunkowa uniemożliwia "zjechanie".
Natomiast:
Jeżeli pociąg wyjeżdża na sygnał zastępczy należałoby zakładać, że blokada jest nieobsłużona (obsłużona pomocniczo), w związku z tym dlaczego nie podaje się sygnału Pc2?
Jeżeli sbl nie działa należy podać rozkaz pisemny na unieważnienie wskazań sbl, w związku z czym należałoby założyć, że szlak dwukierunkowej blokady nie posiada. Dlaczego nie podaje się Pc2?
(maszyniści często Pc2 olewają)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
@ rustsaltz mylisz półsamoczynną blokadę liniową dwukierunkową z Samoczynną blokadą liniową.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Instrukcja mówi, o blokadzie dwukierunkowej, a nie precyzuje, czy samoczynna, czy nie. Jest opcja, że szlak ma blokadę jednokierunkwą
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
http://www.rynek-kolejowy.pl/31331/Szcz ... wiodla.htm
Dość dobre podsumowanie tego, co już wiadomo w sprawie.
Liczba postów: 231
Liczba wątków: 22
Dołączył: 20.03.2011
Reputacja:
0
Ale to co TV gada na polską kolej to kpina, oglądając program w TVP Info mówili że wszystkie wagony lokomotywy mają po 40 lat ! Najlepsze było jak pokazywali wagon 158A że to wagon ma 40 lat służby, normalnie myślałem ze wypadnę z fotela ! Składy pociągów EIC akurat są bardzo wysokiego standardu europejskiego i tu nie można zaprzeczyć ze nie !
A dziennikarze to istne głąby w tematach kolejowych...za 5 lat powiedzą że Taurusy są już stare i wysłużone, w DB też jest tabor który ma powyżej 20 lat a jakoś nikt o tym nie wspomina. Do tego reportaże i wypowiedzi są niesprecyzowane z rzeczywistością :-o
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 13.11.2011
Reputacja:
0
PC2 powinno być obowiązkowe niezależnie od rodzaju zabezpieczeń torowych i sygnalizacji....
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jak poinformowała spółka PKP Intercity, otwarcie odcinka torów między Kozłowem a Psarami po katastrofie z 3 marca nastąpiło, we wtorek 6 marca, o godzinie 19.00.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31332/O_19 ... cinach.htm
Czyli powoli wracamy do normalności, chociaż dla wielu normalność może być trudna.
[ Dodano: 2012-03-07, 09:59 ]
Była usterka zwrotnicy, Dyrektor potwierdza.
http://www.tvn24.pl/12690,1737276,0,1,b ... omosc.html
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.03.2012
Reputacja:
0
Z przedstawionego w linku materiału wynika, że usterka rozjazdu dotyczyła braku kontroli położenia - to może wyjaśniać powód jazdy na Sz, ale czy brak kontroli położenia rozjazdu oznacza brak możliwości zmiany jego położenia (przesterowania)? Mam wątpliwość...
Pozdrawiam serdecznie!
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Domio napisał(a):Najlepsze było jak pokazywali wagon 158A że to wagon ma 40 lat służby, normalnie myślałem ze wypadnę z fotela
Na rzetelność materiałów ws kolei od zawsze narzekamy. Na nic zdaje się zapraszanie ekspertów, którzy na prawdę mają coś do powiedzenia. Zaproszą tych "najmądrzejszych", powiedzą kilka głupot i opinia idzie w świat.
sethlegion napisał(a):PC2 powinno być obowiązkowe niezależnie od rodzaju zabezpieczeń torowych i sygnalizacji....
Zdecydowanie TAK.
Waldi7 napisał(a):Z przedstawionego w linku materiału wynika, że usterka rozjazdu dotyczyła braku kontroli położenia
Na tym odcinku problem z rozjazdami i z kontrolą zajętości występował kilkukrotnie, co jest opisane w SWDR do którego "dotarła" TVN24. Normalnie nie przejął bym się tym, gdyby nie fakt, że całe SRK jest tu świeże.
Wyciąg z SWDR:
Liczba postów: 21
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.03.2012
Reputacja:
0
I znowu brawo przewoz. Świadczy to o tym że dziennikarze coraz lepiej wiedzą gdzie szukać. Trzeba dodać że nie wszystkie usterki są zgłaszane, wiele usterek długotrwałych tutaj będą widniały tylko raz.
[ Dodano: 2012-03-07, 15:30 ]
Kolejny fajny cytat z sąsiednieo forum:
"Prof. Stanisław Krawiec: Niestety, tak. Sygnał zastępczy powinien być stosowany niezwykle rzadko, w naprawdę wyjątkowych sytuacjach, gdy nie można używać automatycznych systemów kierowania ruchem. W takiej sytuacji, powtarzam wyjątkowej, dyżurny ruchu daje maszyniście znak wyświetlany na semaforze, że może ruszać, ale z niewielką prędkością. Oczywiście dyżurny powinien mieć w tym momencie 100-proc. pewność, że po tym samym torze nie jedzie inny pociąg. Ale stan infrastruktury i urządzeń kolejowych jest taki, że sygnał zastępczy stosuje się po prostu zbyt często. Są linie, że stał się niemal standardem, bo jest wysyłany powiedzmy 15 razy w miesiącu."
W czasie kilkunastu lat mojej pracy na wielu posterunkach ruchu miałem więcej dyżurów gdy podawałem kilkadziesiąt Sz czasie jednej zmiany, niż dyżurów gdy wszystkie urządzenia działały prawidłowo. Tak było w latach 80-tych, 90-tych i na początku 21-go wieku. Od dziesięciu lat na PKP nie pracuję, ale z tego co rozmawiam ze znajomymi wiele się pod tym względem nie zmieniło.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.03.2012
Reputacja:
0
bombka124 napisał(a):Nurtuje mnie pytanie na które nie znalazłem żadnej odpowiedzi... Jak było osygnalizowane czoło pociągu jadącego po torze niewłaściwym? To mogło mieć wpływ na odległość na której maszyniści zorientowali się, że jadą na siebie... Wszyscy "znawcy" omijają ten temat, stwierdzają, że "pociąg jechał pod prąd" itp. A mnie się wydaje, że reakcja maszynisty jadącego po torze właściwym na widok białego i czerwonego reflektora pociągu jadącego z przeciwka byłaby inna niż gdy widział "normalne" 3 białe światła... Czoło pociągu osygnalizowuje się sygnałem Pc2 tylko podczas jazdy po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) na szlakach nie przystosowanych do prowadzenia ruchu w obu kierunkach. Jeśli pociąg jedzie po szlaku przystosowanym do prowadzenia ruchu w obu kierunkach czoło poc. ma być osygnalizowane sygnałem Pc1 czyli trzy białe światła.
Panowie kłania się instukcja Ie1.
Sygnał zastępczy "SZ" stosuje się nie tylko do jazdy na lewy, ale wtedy gdy nie ma możliwości podania sygnału zezwalającego np: kiedy jest słaba izolacja i każde załączenia nastawnika jazdy powoduje wygaśnięcie sygnału zezwalającego i powrót do sygnału S1.
Zachodniopomorski Zakład Spółki
|