Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trakcja wieloktrotna
#1
Witam.
Pytanie:
Dlaczego większość producentów pojazdów szynowych w instrukcjach podaje, że trakcja wielokrotna możliwa jest tylko do 3 pojazdów?
Jeżeli sprzęgniemy SA134+SA134+SA134+SA134 to co się stanie?
Wiem, że na co dzień nie robi się tego typu manewrów. Nie jest to konieczne.
W innym razie daje się inny skład np. jednostkę (jeżeli linia jest pod drutem) lub skład wagonowy.
Dlaczego tylko do 3 pojazdów?
Odpowiedz

#2
maszynista napisał(a):Wiem, że na co dzień nie robi się tego typu manewrów. Nie jest to konieczne
Cyniczna odpowiedź: skoro się tego nie robi bo nie jest konieczne, to producent nie będzie tego testował i gwarantował, że działa.
Odpowiedz

#3
Może chodzi o sprzęgi sterownicze, zawsze to są jakieś sygnały elektryczne na których mogą wystąpić spadki napięć czyli zakłócenia w podawanych sygnałach.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#4
kazio, idziesz na łatwiznę.
Dobry producent będzie testować nawet trakcję 10 SZT lub SWS. Arriva bardzo często ma SA106 sprzęgnięte ze sobą tworząc trakcję ustokrotnioną do 3 pojazdów. Jestem pewien, że by doczepili jeszcze jednego-tłok, a jeszcze 2 stały na bocznicy.
Odpowiedz

#5
maszynista napisał(a):. Arriva bardzo często ma SA106 sprzęgnięte ze sobą tworząc trakcję ustokrotnioną do 3 pojazdów.
Jeśli Arriva coś doczepia, to raczej SA123 - doczepę stworzoną na potrzeby SA106.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem, i wpadłem na taki pomysł, że może chodzi o drobne różnice w charakterystykach trakcyjnych poszczególnych pojazdów? Przecież silniki elektryczne nawet w tej samej serii pojazdów mogą się delikatnie różnić charakterystykami mechanicznymi chociażby ze względu na różny stopień wyeksploatowania, do tego dochodzą np. różnice w zużyciu zestawów kołowych czy zużycie przekładni. Efektem mogą być minimalne poślizgi podczas jazdy, problemy z rozruchem, szarpanie itd. Przy dwóch/trzech pojazdach da się to pominąć, ale może przy większej ilości może to stwarzać problemy?

Niektórzy przewoźnicy prowadzący ruch trakcją ukrotnioną dokonują "strojenia" lokomotyw przeznaczonych do wspólnej pracy, właśnie żeby uniknąć poślizgów/szarpania/zwiększonych strat mocy itp. Widziałem zdjęcia z tego typu strojenia gagarinów na LHSie, więc coś musi być na rzeczy, skoro opłaca się przeprowadzać takie operacje?

To takie moje gdybanie, niech ktoś zweryfikuje Smile .
Odpowiedz

#7
^^ tak mniej więcej jest. Poza tym każde dodatkowe połączenie na zewnątrz to z reguły same problemy Smile
Odpowiedz

#8
3EN57 są złączane normalnie nawet do długich tras, bez żadnego strojenia, pomimo że może wystąpić jeszcze większa różnica chociażby w wieku pojazdów, czy też przez wzgląd na długość.
Odpowiedz

#9
Ciekawe jak prowadzi się taki skład 3xEN57 i to bardzo zużyty. Jechać pojedzie, mechanicy nie z takimi kłopotami sobie radzili. Trzeba by zapytać maszynistów z doświadczeniem. No i gdzie kończy się granica, może 3 jeszcze daje radę, a przy 4 i więcej problemy by narastały (pomijając długości peronów Wink ).
Odpowiedz

#10
mikrobart,
SA123-wagon doczepny do SA106-wagon sterowniczy został stworzony później niż SA106.
Dobrych kilka lat SA106 jeździły sprzęgnięte ze sobą po 2-3 SA106 i ludzi i tak nie mieściły, a na bocznicy stało sobie jeszcze kilka SA106.
Odpowiedz

#11
Zdarzały się na pewno i 4EN57, ale chyba nie w normalnej pracy.
Odpowiedz

#12
Zawsze kolejne kible mogą jechać na trupa. Myślę, że chodzi tu przede wszystkim o siłę sygnału sterującego (czyli napięcie). Kibel ma 64,95 metra, więc pi razy drzwi mogłoby i osiem jechać w kupie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
Tak, przy 3EN57 ciągnących na sucho 1EN57 nie ma dużej różnicy. Przy 2EN57 czynnych i 1EN57 na sucho jest jeszcze znośnie. Najgorzej jest przy 1EN57 czynnym i 1EN57 na sucho, wtedy osiąganie maksymalnych prędkości jest mocno wydłużone. Najwięcej w takim przypadku da się osiągnąć 90 km/h, dalej nie ma mocy do przyśpieszać.
Odpowiedz

#14
http://ogk.cal.pl/details.php?image_id=8274
Odpowiedz

#15
Dual napisał(a):http://ogk.cal.pl/details.php?image_id=8274

To najpewniej ściąganie zdefektowanego 14WE, psują się bardzo często. Sam byłem świadkiem takiej sytuacji w Otwocku - poczwórny zestaw 14WE (2 sprawne i 2 uszkodzone) został ściągnięty z linii. Ciekawostką jest to, że ustawiono je na środkowe tory, te czołowe (patrz: plan schematyczny stacji Otwock), ale nie mieścił się w ich długości i koniec składu stał jeszcze w rozjazdach Big Grin .
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  trakcja wielokrotna różnych lokomotyw kolopolo 2 1 447 02.07.2023, 22:05
Ostatni post: Loki_splinowe
  Ukrotniona trakcja Nati 11 6 541 27.04.2016, 13:25
Ostatni post: przewoz
  Koniec pociągów obsługiwanych trakcją parową? przem710 9 6 551 30.12.2012, 18:10
Ostatni post: Lutek
  Podwójna trakcja EP07 - po co? Pitt35 35 16 945 11.10.2012, 18:48
Ostatni post: RysiekChaszcz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.