Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Witam.
Pytanie:
Dlaczego większość producentów pojazdów szynowych w instrukcjach podaje, że trakcja wielokrotna możliwa jest tylko do 3 pojazdów?
Jeżeli sprzęgniemy SA134+SA134+SA134+SA134 to co się stanie?
Wiem, że na co dzień nie robi się tego typu manewrów. Nie jest to konieczne.
W innym razie daje się inny skład np. jednostkę (jeżeli linia jest pod drutem) lub skład wagonowy.
Dlaczego tylko do 3 pojazdów?
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Może chodzi o sprzęgi sterownicze, zawsze to są jakieś sygnały elektryczne na których mogą wystąpić spadki napięć czyli zakłócenia w podawanych sygnałach.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
kazio, idziesz na łatwiznę.
Dobry producent będzie testować nawet trakcję 10 SZT lub SWS. Arriva bardzo często ma SA106 sprzęgnięte ze sobą tworząc trakcję ustokrotnioną do 3 pojazdów. Jestem pewien, że by doczepili jeszcze jednego-tłok, a jeszcze 2 stały na bocznicy.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
3EN57 są złączane normalnie nawet do długich tras, bez żadnego strojenia, pomimo że może wystąpić jeszcze większa różnica chociażby w wieku pojazdów, czy też przez wzgląd na długość.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
mikrobart,
SA123-wagon doczepny do SA106-wagon sterowniczy został stworzony później niż SA106.
Dobrych kilka lat SA106 jeździły sprzęgnięte ze sobą po 2-3 SA106 i ludzi i tak nie mieściły, a na bocznicy stało sobie jeszcze kilka SA106.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Zdarzały się na pewno i 4EN57, ale chyba nie w normalnej pracy.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Zawsze kolejne kible mogą jechać na trupa. Myślę, że chodzi tu przede wszystkim o siłę sygnału sterującego (czyli napięcie). Kibel ma 64,95 metra, więc pi razy drzwi mogłoby i osiem jechać w kupie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Tak, przy 3EN57 ciągnących na sucho 1EN57 nie ma dużej różnicy. Przy 2EN57 czynnych i 1EN57 na sucho jest jeszcze znośnie. Najgorzej jest przy 1EN57 czynnym i 1EN57 na sucho, wtedy osiąganie maksymalnych prędkości jest mocno wydłużone. Najwięcej w takim przypadku da się osiągnąć 90 km/h, dalej nie ma mocy do przyśpieszać.