Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koniec ery SU45 w PKP IC
#1
Wczoraj padła ostatnia czynna SU-ka pracująca dla IC (SU45-214) . Watpliwe,żeby ją naprawiali,gdyż ma już trochę kilometrów na karku (stan na 17 czerwiec: 40 tyś do wyjeżdżenia) . Reszta maszyn tego typu ma wyjeżdżone kilometry,czy też,jak w przypadku SU45-023,nie nadaje się do dalszej eksploatacji (uległa pożarowi w Korszach). Z tych które można naprawić jest jeszcze 078 (dwie zatarte panewki).
Na obecną chwilę IC "Hańcza" na odcinku Białystok-Suwałki-Sestokai jest prowadzona przez stonki. Chcąc nie chcąc PKP Intercity musi utrzymać to połączenie, bo jest on chronione przez umowę międzynarodową, ważną do 2013 roku. Pytanie tylko: Co będzie zimą?
Maszynista-stażysta 
Odpowiedz

#2
Zimą nagrzeją do granic możliwości, a później będą liczyć, że szybko się nie wychłodzi Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#3
Albo postawią piecyki węglowe w wagonach Smile

A swoją drogą, Alexej, dodałbyś coś do lokalnej galerii foto Smile
Odpowiedz

#4
A pic nie ma kocio³ków, znaczy siê SP42?
Odpowiedz

#5
Son. napisał(a):Albo postawią piecyki węglowe w wagonach Smile

Ognisko w każdym przedziale bardziej by pasowało. Patyki do pieczenia kiełbasek gratis! :lol: Ale kiełbaski to niech sobie sami podróżni załatwiają.

Obleśny Szczur
Nie. Zdaje się,że wagonów tym nie ogrzejesz bo większość ma wyłącznie ogrzewanie elektryczne. Tu by bardziej Polsat pasował,ale wszystkie SU42 są własnością PR-ów.

Son. napisał(a):A swoją drogą, Alexej, dodałbyś coś do lokalnej galerii foto Smile

Czemu nie :-) . Wcześniej muszę te foty odchudzić,bo obecnym rozmiarem zapcham cały serwer (5 Mb sztuka)

Tak informacyjnie, po każdym znaku interpunkcyjnym stawiamy spacje.
Popraw swoje posty.
//przem710


// Edit by TOMEKKOT: Nie cytujemy przedmówcy
Maszynista-stażysta 
Odpowiedz

#6
Jedyny czynny to SP42-260 On jest w Wielkopolskiego Zakładu Spółki, w Poznaniu też stacjonuje. Nie ma on jednak sprawnego kotła.
Jeszcze kociołka ma Orion- Ls800-9364 ex SP42-172.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#7
Obleśny Szczur, obecnie SP42 zostały (prócz wymienionych przez przedmówcę lokomotyw) skreślone z inwentarza PR, wcześniej PKP PR (IC nigdy ich nie posiadało) co oznacza że w zasadzie nie mogą się ruszyć z krzaków. Cóż, poprostu IC będzie wynajmować od PKP Cargo lokomotywy.
...
Odpowiedz

#8
Jestem ciekaw co też IC wymyśli w tej sprawie. Brak sprawnych lokomotyw spalinowych to jednak spory problem i tak jak Alexej pisze gdyby nie umowa międzynarodowa to było by już po IC "Hańcza". IC jakoś nie uznaje trakcji spalinowej co moim zdaniem jest błędem bo cierpią na tym niektóre połączania a co za tym idzie pasażerowie. Dlatego tym bardziej jestem ciekaw jak rozwiążą ten problem modrym posunięciem było by skierowanie do naprawy dwóch sztuk SU45, bo koszty wynajmu przez tak długi okres mogą być spore.
Odpowiedz

#9
A co z SU45-118? Jeszcze w połowie sierpnia tego roku była sprawna?
PS. Jest jeszcze SU45-100 na p.d. w Białymstoku, więc za jakiś czas (max. pół roku) powniia być.
Odpowiedz

#10
Lubuszanin napisał(a):Obleśny Szczur, obecnie SP42 zostały (prócz wymienionych przez przedmówcę lokomotyw) skreślone z inwentarza PR, wcześniej PKP PR (IC nigdy ich nie posiadało) co oznacza że w zasadzie nie mogą się ruszyć z krzaków. Cóż, poprostu IC będzie wynajmować od PKP Cargo lokomotywy.

Ciekawe jakie lokomotywy? Powiedzmy zimą na linie spalinowe Smile IC leży - piękna polityka betonu. Czyli kasujemy serię SU45 i no niestety nie mamy czym jeździć i uwalamy linie, bo po co mamy jeździć na liniach bez zysku. Tak tak niedługo zostaną tylko linie pod drutem i te, które są obsługiwane przez PR. Na naszych oczach tworzy się żałosna historia.
Odpowiedz

#11
Cytat:Ciekawe jakie lokomotywy? Powiedzmy zimą na linie spalinowe Smile
Na przykład SU45.
...
Odpowiedz

#12
Cargo nie da bo nie ma. IC samo sobie strzeliło w stopę tak jak PR.
Odpowiedz

#13
A to bardzo ciekawe bo tak się składa że CT Białystok posiada około 14 lokomotyw SU45. Proponuję poczytać na ten temat a nie pisać takich bzdur. Cargo nie posiada "fiatów". Poprostu stwierdzenie godne mistrza! Pozatym nie rozumiem co masz na myśli pisząc iż IC strzeliło sobie w stopę jak PR?
...
Odpowiedz

#14
A ile z nich jeździ?

Co do braku fiatów w Cargo - źle się wyraziłem. Miało być, że ma ich mało by wypożyczać.

Cytat:Pozatym nie rozumiem co masz na myśli pisząc iż IC strzeliło sobie w stopę jak PR?

IC kasowało na ilość fiaty. A co PR z nimi robi? Stoją zamiast generować zysk. Zresztą jak w przypadku IC to trupy.
Odpowiedz

#15
Łukasz Turek, SU45 mają generować zysk? W jaki sposób te paliwożerne lokomotywy mają przynosić przychody?
...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czynne SU45 KeM9T 4 3 857 14.01.2020, 11:40
Ostatni post: MegaTVHD
  ST45 - modernizacja SU45 Miderion 62 36 708 23.10.2019, 19:55
Ostatni post: zeus04
  Koniec SU45 SPA 243 91 286 24.10.2017, 13:28
Ostatni post: rustsaltz
  Czynne SU45 w Pomorskim norbis97 7 5 570 09.08.2013, 20:19
Ostatni post: przem710
  Pierwsza prywatna SU45 KlimaT 13 7 284 05.07.2013, 18:25
Ostatni post: Lutek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.