Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proszę o rady - jak zostać maszynistą?
#31
Jak już wielokrotnie było wspominane dobrze jest mieć technikum elektryczne albo mechaniczne. Kurs na licencję to wydatek 7-8 tys. złotych, badania zwykle w cenie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#32
rustsaltz napisał(a):Ale chodzi mi o to, że pracuje się na lokomotywach, w których od pola magnetycznego łyżeczka trzyma się pulpitu, jest głośno tak, że nie słyszę pracownika stojącego obok, wieje, buja, latem jest gorąco, zimą jest zimno

O to dokładnie tak samo, jak w ogromnej większości zakładów produkcyjnych Smile Ktoś ode mnie z rodziny jest szwaczką, hałas jest niemiłosierny, często zatyczki nie pomagają. Kolega pracuje przy produkcji żyrandoli. Żeby rozmawiać z druga osobą, trzeba krzyczeć. Mam wrażenie, że stara się tutaj robić zawód maszynisty nie wiadomo jak złym i strasznym, a tak naprawdę niczym nie różni się od innych zawodów fizycznych. Piszesz o błędach na semaforach itp. A w kazdym zakładzie jest cacy tylko wtedy, gdy przyjdzie pismo o kontroli sanitarnej. Wszędzie odpowiedzialność, wszędzie niedogodności (może różne w innych miejscach, ale są). Jest tylko jedna różnica... maszynista nie zarabia 1500-2000zł.

[ Dodano: 2014-06-27, 10:05 ]
A co do temperatury panującej przy pracy, to mój ojciec latem ma na zakładzie nawet 50 stopni Celsjusza, a zimą tyle ile na dworze, czyli nawet -20. Niby można odmówić pracy poniżej bodajże 12 stopni (poprawcie mnie proszę), ale odmów... Smile A i nie zarobi tyle co maszynista.

Także do tego wszystkiego nagle okazuje się, że zawód maszynisty wcale nie jest taki straszny Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#33
DamianT napisał(a):O to dokładnie tak samo, jak w ogromnej większości zakładów produkcyjnych Smile
Czy taka osoba pracująca na produkcji jest odpowiedzialna za życie kilkuset osób?
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#34
Poznanski_mech: Oczywiście. W takich zakładach chemicznych błąd szeregowego pracownika może kosztować życie wszystkich kilkuset pracowników. Błąd pracownika kopalni ropy naftowej i gazu ziemnego może spowodować tak potężny wybuch, że nie przeżyje nikt z kilkuset mieszkańców wsi z tą kopalnią.
Odpowiedz

#35
DamianT napisał(a):Mam wrażenie, że stara się tutaj robić zawód maszynisty nie wiadomo jak złym i strasznym, a tak naprawdę niczym nie różni się od innych zawodów fizycznych.
Owszem, tylko grupa chcących zostać pracownikiem szwalni jest pewnie mniejsza od grupy chcących zostać maszynistami.

Cytat:Także do tego wszystkiego nagle okazuje się, że zawód maszynisty wcale nie jest taki straszny Smile
Zawsze sobie to powtarzam widząc kierownika pociągu tłumaczącego wk*rwionemu pasażerowi, dlaczego pociąg się opóźnia, ewentualnie ustawiacza, który w śnieżycy mknie na szpic do spychania Wink

Cytat:A i nie zarobi tyle co maszynista.
I to jest główny aspekt pozytywny pracy maszynisty.

Dziś zacząłem o 0.10, do domu wróciłem po 15. Jak ktoś lubi to czemu nie Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#36
rustsaltz napisał(a):Dziś zacząłem o 0.10, do domu wróciłem po 15. Jak ktoś lubi to czemu nie Wink

rustsaltz, a przeszkadza Ci to? Jeśli nie, to po co narzekać? Wink Jeśli tak, to może warto poszukać innej pracy? Może wspomniane wcześniej kierowanie TIRem? Kasa większa itp. Tongue Jesteś młody, więc masz szeroko otwarte drzwi.

Zawsze możesz zostać zawodowym strażakiem. Pracować po 24 godziny co 3 dni Wink

[ Dodano: 2014-06-27, 17:39 ]
rustsaltz napisał(a):Owszem, tylko grupa chcących zostać pracownikiem szwalni jest pewnie mniejsza od grupy chcących zostać maszynistami.

Co mam przez to rozumieć? Żeby jednak nie uderzać w ten zawód?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#37
Ja też chciałem być kierowcą C+E ale dosłownie wszędzie na terenie naszego kraju słychać tirowcy zabójcy mordercy, brudasy itd. do tego chore przepisy z czasem pracy itd.
Jedna i druga praca niby podobna ale ja bym ich nie porównywał bezpośrednio.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#38
DamianT napisał(a):rustsaltz, a przeszkadza Ci to? Jeśli nie, to po co narzekać? Wink
Szczerze, to po drugim miesiącu jakoś nie robi mi już różnicy, chciałbym tylko, żeby miłośnicy chcący być maszynistami przemyśleli jeszcze raz swoją decyzję. Wink

Cytat:Co mam przez to rozumieć? Żeby jednak nie uderzać w ten zawód?
Ja tylko przedstawiam plusy dodatnie pracy maszynisty Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#39
rustsaltz napisał(a):Szczerze, to po drugim miesiącu jakoś nie robi mi już różnicy, chciałbym tylko, żeby miłośnicy chcący być maszynistami przemyśleli jeszcze raz swoją decyzję. Wink

Często zderzenie z rzeczywistością bywa brutalne Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#40
jarząbek019 napisał(a):Ja też chciałem być kierowcą C+E
Jedna i druga praca niby podobna ale ja bym ich nie porównywał bezpośrednio.

Jak kierowca tira przejedzie na czerwonym świetle, to dostanie mandat, a jak maszynista przejedzie na czerwonym to jest to już wypadek bez następstw.
Kierowca tira jeździ dalej, a maszynista siedzi w kanale z połową pensji....Smile
To też weź pod uwagę.
Odpowiedz

#41
janek21 napisał(a):Jak kierowca tira przejedzie na czerwonym świetle, to dostanie mandat,
albo przypierdzieli w osobówkę i ktoś zginie, to również fakt należy wziąć pod uwagę.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#42
rustsaltz, a ile masz wolnego po takiej kilkunastogodzinnej zmianie?
Jaro

Odpowiedz

#43
Minimum 12 godzin. Ponadto nie mogą być 3 nocki pod rząd ani 3 niedziele pod rząd.
Odpowiedz

#44
Ale może być więcej, niż 12 godzin Tongue
Jaro

Odpowiedz

#45
Do 12 godzin czynnej jazdy. Powyżej np. jakieś opóźnienia to do 16 ale już tylko pasażerem no chyba że jest jakiś kataklizm lub jakaś klęska żywiołowa.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak zostać rewidentem duzy_777 2 2 136 02.06.2021, 14:47
Ostatni post: pawel199
  jak zostać maszynistą Jurek 1 1 772 26.05.2021, 17:21
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać maszynistą w PKP Cargo ET22FAN 5 5 143 06.03.2021, 14:47
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać ustawiaczem / manewrowym? Feuer 0 2 057 08.08.2020, 22:30
Ostatni post: Feuer
Lightbulb Jak nie zostać manewrowym. Syn_derektora 14 6 133 24.06.2020, 14:30
Ostatni post: duzy_777

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.