Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Czemu nie mógłby wprowadzić norm rozporządzeniem? Osobiście nie widzę przeciwwskazań prawnych
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Bo od norm jest inna instytucja.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Polski Komitet Normalizacyjny.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Istnienie PKN nie jest przeciwwskazaniem do wprowadzenia oznaczeń pojazdów szynowych w drodze rozporządzenia
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Rysiek, rozporządzenie jest aktem wykonawczym do aktów wyższego stopnia, zazwyczaj ustaw. Minister nie może ot tak sobie wydać rozporządzenia bez delegacji ustawowej, która wyraźnie wskazuje, który minister powinien wydać rozporządzenie i co w nim powinno być uregulowane.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Proponuję wydzielić dyskusję o normach, bo nijak się ona ma do tematu o tejże jednostce.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Oznaczenia unijne mogą istnieć równolegle do naszych
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Ale minister nie ma prawa tego zawierać w rozporządzeniu.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Proponuje więc ministerialny zakaz produkowania nowych pojazdów ;-D Ilość serii będzie się zgadzać. A tak na poważnie rustsaltz już opisał rozwój rynku. Teraz kiedy rozwinęły się już trzy główne rodziny EZT dalsze powstawanie serii powinno nieco zwolnić, ale to nie zanczy nie pojawią się nowe bo już w przyszłym roku dojdą minimum trzy kolejne.
Podzielam pogląd odnośnie że jest tego za dużo, ale cóż taką mamy politykę gdzie IC zamiast jednego dużego przetargu na 40 EZT tworzy jeden. Wniosek, dostaje dwie różne serie co na pewno kosztów nie obniży, nie od dziś wiadomo że standaryzacja potrafi obniżyć koszty.