Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konkurencja na torach i związki zawodowe po raz kolejny
#91
DamianT napisał(a):Czasy sa takie, że to nie pracownik ustala, gdzie jest zakład pracy, tylko infrastruktura, położenie geograficzne, ulgi podatkowe dla potencjalnych inwestorów itp.
Nigdy nie było tak, że pracownik ustalał położenie zakładu pracy. Nie mniej, w każdym mieście istniały zakłady, a nawet na wsiach było łatwiej o pracę. Więc to, że w wielu miejscach nie ma miejsc pracy nie jest w żaden sposób konsekwencją infrastruktury czy położenia geograficznego, a likwidacji w Polsce przemysłu i zmniejszenia liczby miejsc pracy.
Ulg podatkowych nie powinno być.

DamianT napisał(a):A teraz powrót do spraw górniczych:

Wywiad z górnikiem http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/847 ... niach.html
Gość proponuje pracę kobiet pod ziemią. Zakaz pracy kobiet pod ziemią wynika z przesłanek medycznych. Bo o ile sama praca sygnalisty czy wydawcy narzędzi może nie być trudna, to nie można zapominać że pod ziemią panuje zagrożenie wybuchowe i zawałowe, a kobiety mają mniejsze szanse na prowadzenie pod ziemią czynności ratowniczych czy nawet na ucieczkę z zagrożenia. Ciekawe czy gość ma jakieś predyspozycje do wydawania takich opinii, czy po prostu plecie. Jak dla mnie ta opinia stawia w wątpliwość rzetelność tego wywiadu.

No i jako kontrargument praw emerytalnych przedstawia oszustwa. Czy to, że ktoś łamie przepisy może być argumentem?
DamianT napisał(a):Swoją drogą, czemu ma służyć 13stka? Nie lepiej to podzielić i dodać na 12 wypłat? Ano pewnie, że nie, bo to populistyczne posunięcie.
Ale co za różnica z finansowego punktu widzenia?
Odpowiedz

#92
Mariusz W. napisał(a):Nie mniej, w każdym mieście istniały zakłady, a nawet na wsiach było łatwiej o pracę.
Przysłowiowe fabryki mioteł, które nie zamiatały? Popatrz jakie koszty taki zakład leżący na zadupiu ponosi tylko przez to, że musi zapłacić za dowóz materiału. Po to wymyślono komunikację lokalną, aby nawet ktoś mieszkający na wsi mógł pracować. A to, że jej nie w większości regionów kraju to tylko wina władz, które sobie ci mieszkańcy wybrali.

Cytat:Gość proponuje pracę kobiet pod ziemią
Cytat:Praca pod ziemią wydawców materiałów wybuchowych, elektryków w rozdzielniach, ślusarzy przy pompach głównych, dysponentów kołowego transportu podziemnego, wydawców narzędzi w komorach czy sygnalistów jest pracą, którą mogłyby wykonywać kobiety drobnej budowy – bo ani szkodliwa, ani ciężka
Jeżeli masz na myśli ten fragment, to ja tu nie widzę propozycji pracy, a jedynie porównanie. Niemniej, jestem ciekaw czy faktycznie istnieją realne przesłanki zakazujące pracy kobiet pod ziemią czy jest to tzw. zaszłość historyczna.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#93
rustsaltz napisał(a):Przysłowiowe fabryki mioteł, które nie zamiatały? Popatrz jakie koszty taki zakład leżący na zadupiu ponosi tylko przez to, że musi zapłacić za dowóz materiału. Po to wymyślono komunikację lokalną, aby nawet ktoś mieszkający na wsi mógł pracować. A to, że jej nie w większości regionów kraju to tylko wina władz, które sobie ci mieszkańcy wybrali.
Po to wymyślono przewozy towarów, aby to nie stanowiło problemu.
I co z tego, że zakład zapłaci więcej za przewóz? Idąc tym tokiem rozumowania, należałoby wszystkie zakłady skupić w kilku miejscach w całym kraju, a na pozostałym obszarze zostawić tylko rolnictwo. Umiejscowienie zakładów w mniejszych miastach przynosiło spore korzyści dla rozwoju tych miast, większe niż gdyby zakłady te umiejscawiano w dużych miastach z już istniejącym przemysłem.
Weź pod uwagę, że pracownik poświęcający mniej czasu na dojazdy jest bardziej efektywny, bo ma więcej czasu na odpoczynek, więcej czasu dla rodziny, co przekłada się na ogólne zadowolenie i chęć do pracy. Mniejsze jest też ryzyko spóźnienia z przyczyn leżących po stronie komunikacji.
Odpowiedz

#94
Cytat:I co z tego, że zakład zapłaci więcej za przewóz?
To, że my zapłacimy więcej za towar.

Cytat:Idąc tym tokiem rozumowania, należałoby wszystkie zakłady skupić w kilku miejscach w całym kraju, a na pozostałym obszarze zostawić tylko rolnictwo.
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale pomału do tego się zmierza. Mniejsze miasta stają się sypialniami większych.

Cytat:Umiejscowienie zakładów w mniejszych miastach przynosiło spore korzyści dla rozwoju tych miast, większe niż gdyby zakłady te umiejscawiano w dużych miastach z już istniejącym przemysłem.

Na szczęście skończyło się centralne planowanie i przedsiębiorcy sami decydują, gdzie umiejscowić swój zakład.

Cytat:Weź pod uwagę, że pracownik poświęcający mniej czasu na dojazdy jest bardziej efektywny, bo ma więcej czasu na odpoczynek, więcej czasu dla rodziny, co przekłada się na ogólne zadowolenie i chęć do pracy. Mniejsze jest też ryzyko spóźnienia z przyczyn leżących po stronie komunikacji.
Po to jest właśnie sprawnie działająca komunikacja, by można było szybko i bez utrudnień dojechać do pracy i z niej wrócić. A jeżeli czas dojazdu staje się nieatrakcyjny pracownik przenosi się bliżej swojego zakładu pracy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#95
rustsaltz napisał(a):
Cytat:I co z tego, że zakład zapłaci więcej za przewóz?
To, że my zapłacimy więcej za towar.
Czy mieszkańcy Płocka mają tańsze paliwo? I tak produkty gotowe trzeba potem porozwozić na cały kraj.
rustsaltz napisał(a):Nie wiem, czy zauważyłeś, ale pomału do tego się zmierza. Mniejsze miasta stają się sypialniami większych.
Rodzi to mnóstwo patologii, nawet gdyby była sprawna komunikacja. Za czas stracony na dojazdy też wszyscy płacimy.
rustsaltz napisał(a):Na szczęście skończyło się centralne planowanie i przedsiębiorcy sami decydują, gdzie umiejscowić swój zakład.
Zapomniałeś dodać, że przy okazji nie liczą się z potrzebami społecznymi.
rustsaltz napisał(a):Po to jest właśnie sprawnie działająca komunikacja, by można było szybko i bez utrudnień dojechać do pracy i z niej wrócić.
Nawet najbardziej sprawna komunikacja jest zawsze marnowaniem czasu na dojazd.
rustsaltz napisał(a):A jeżeli czas dojazdu staje się nieatrakcyjny pracownik przenosi się bliżej swojego zakładu pracy.
Bo to takie proste? Ot tak sobie zmieniasz miejsce zamieszkania?
Odpowiedz

#96
Mariusz W. napisał(a):Czy mieszkańcy Płocka mają tańsze paliwo? I tak produkty gotowe trzeba potem porozwozić na cały kraj.
Ale półprodukty można mieć na miejscu. Będziesz budował tartak tam gdzie nie ma lasu?

Cytat:Rodzi to mnóstwo patologii, nawet gdyby była sprawna komunikacja. Za czas stracony na dojazdy też wszyscy płacimy.
W jaki sposób?

Cytat:Zapomniałeś dodać, że przy okazji nie liczą się z potrzebami społecznymi.
Na tym polega kapitalizm. Trzeba być naiwnym albo ślepym, by tego nie widzieć.

Cytat:Nawet najbardziej sprawna komunikacja jest zawsze marnowaniem czasu na dojazd.
Idąc tym tokiem rozumowania każdy powinien pracować w domu. Czyli możemy wrócić do jaskiń, wtedy nie trzeba było dojeżdżać do roboty, a jedynie iść za surowcem.

Cytat:Bo to takie proste? Ot tak sobie zmieniasz miejsce zamieszkania?
A dla mnie ma się fabryka przeprowadzić? No bez jaj.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#97
Mariusz W. napisał(a):Więc to, że w wielu miejscach nie ma miejsc pracy nie jest w żaden sposób konsekwencją infrastruktury czy położenia geograficznego, a likwidacji w Polsce przemysłu i zmniejszenia liczby miejsc pracy.

Jest. Każdy chce otworzyć fabrykę tam, gdzie będzie miał łatwy dojazd. Czy to kolejowy, czy samochodowy. Nie od dziś wiadomo, że centra logistyczne często stawia się w centrum kraju. To nie jest przypadek. Tak to działa. Są tereny, gdzie przemysł jest ogromny, a są takie, ze co najwyzej mozna tam na wakacje wyjechać odpocząć od zgiełku miasta. Tam mogą zarabiać na przykład na turystyce. Poza tym ulgi podatkowe dają pracę. Widać to po takiej niewielkiej miejscowości, jak Radomsko koło Częstochowy. Fabryka obok fabryki, bo dostali upusty... Więc proszę nie pisz, że nie powinno być ulg podatkowych.

Mariusz W. napisał(a):No i jako kontrargument praw emerytalnych przedstawia oszustwa. Czy to, że ktoś łamie przepisy może być argumentem?

jesli łamie się przepisy, żeby wyłudzić emeryturę, to tak.

Mariusz W. napisał(a):Ale co za różnica z finansowego punktu widzenia?

Każdy z nas chce więcej zarabiać, a tak jak, niewielka grupa dostaje jakieś chore 13tki i 14stki, to reszta narodu się tylko wkur... denerwuje.

Przykre jest to, że nie odniosłeś się do łamania przepisów, tylko przyczepiłeś się do porównywania pracy.

Mariusz W. napisał(a):Bo to takie proste? Ot tak sobie zmieniasz miejsce zamieszkania?

Jeśli masz prace w innym miejscu, to w czym problem?

Mariusz W., utwierdzasz mnie w tym, że masz zdanie takie, żeby najlepiej nie pracować i dostawać pieniądze Smile

A i nie odniosłeś się do 14stek Wink

No i doszli do porozumienia. Pompujemy dalej miliardy w trupa. Czyli za rok wszystko od nowa. Jaki ten kraj jest socjalnie chory... Związki zawodowe dawniej zwalczały socjalizm, a dzisiaj same go prowadzą.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#98
DamianT napisał(a):Poza tym ulgi podatkowe dają pracę. Widać to po takiej niewielkiej miejscowości, jak Radomsko koło Częstochowy. Fabryka obok fabryki, bo dostali upusty... Więc proszę nie pisz, że nie powinno być ulg podatkowych.
Super, to może zróbmy z Polski specjalną strefę ekonomiczną. Wszak w SSE stworzono wiele miejsc pracy, a że uszczupla to dochody państwa z tytułu podatku CIT?
Jeżeli od ulg podatkowych zależy stworzenie zakładu pracy, to znaczy to że albo prywaciarz jest zbyt chciwy, albo jego biznes po prostu się nie opłaca i tyle.
DamianT napisał(a):jesli łamie się przepisy, żeby wyłudzić emeryturę, to tak.
Nie, to nie jest kontrargument, bo takiego co łamie przepisy należy przyłapać i ukarać, a nie zmieniać pod niego przepisy i zmniejszać prawa pracownicze.
DamianT napisał(a):Każdy z nas chce więcej zarabiać, a tak jak, niewielka grupa dostaje jakieś chore 13tki i 14stki, to reszta narodu się tylko wkur... denerwuje.
Aha, czyli nie chodzi Ci o podzielenie 13. i wypłacanie jej co miesiąc, tylko o jej likwidację.
Zazdrość Cię zżera? Już tu pisałem, że 13. i inne prawa pracownicze w przeszłości miały także inne grupy zawodowe. Np. 13. mieli także kolejarze, a chorobowe wynosiło 100% podstawy (obecnie 80%). Takich przykładów odebrania praw pracownikom jest całe mnóstwo. Górnicy potrafili obronić swoje prawa pracownicze przed zachciankami liberałów i kapitalistów, więc dlaczego mieliby ich nie mieć? Zamiast domagać się likwidacji 13. powinieneś domagać się przywrócenia praw pracowniczych, które odebrano.
W ostateczności, były i są nabory na górników. Jeśli jesteś sprawny fizycznie, to droga wolna abyś miał 13. i 14.
DamianT napisał(a):Jeśli masz prace w innym miejscu, to w czym problem?
Chociażby w tym, aby mieć za co kupić nowe mieszkanie. Albo mieć zdolność kredytową, czego praca wcale nie musi gwarantować.
Żeby nie wspominać o wielu innych przyziemnych rzeczach, jak rozłąka z rodziną.
DamianT napisał(a):A i nie odniosłeś się do 14stek Wink
Odniosłem się do 13., do 14. mam takie same zdanie.
DamianT napisał(a):No i doszli do porozumienia. Pompujemy dalej miliardy w trupa.
W trupa, który odprowadził 100 mld zł na czysto, a na przedsięwzięcia dostał zaledwie 0,5 mld?
DamianT napisał(a):Związki zawodowe dawniej zwalczały socjalizm, a dzisiaj same go prowadzą.
Co? 21 postulatów MKS z sierpnia 1980 to zwalczanie socjalizmu?
Prawdziwe związki zawodowe nigdy nie zwalczały socjalizmu i poniekąd z tego powodu są określane „czerwonymi”.
Odpowiedz

#99
Mariusz W. napisał(a):Super, to może zróbmy z Polski specjalną strefę ekonomiczną. Wszak w SSE stworzono wiele miejsc pracy, a że uszczupla to dochody państwa z tytułu podatku CIT?
Jeżeli od ulg podatkowych zależy stworzenie zakładu pracy, to znaczy to że albo prywaciarz jest zbyt chciwy, albo jego biznes po prostu się nie opłaca i tyle.

A ile wzrasta od podatku VAT, bo człowieka, dzięki temu, że ma pieniądze, może coś kupić Smile Nie trzeba go utrzymywać Smile
Nom, pewnie, więc niech nie będzie żadnej firmy. Zróbmy wszystko państwowe i nieudolne Smile

Cytat:Nie, to nie jest kontrargument, bo takiego co łamie przepisy należy przyłapać i ukarać, a nie zmieniać pod niego przepisy i zmniejszać prawa pracownicze.

Ilu zostało przyłapanych i ukaranych? Skoro procent wykrywalności tego jest znikomy, to nalezy ukarać przykładnie wszystkich, za to, że kręcą.

Mariusz W. napisał(a):Zamiast domagać się likwidacji 13. powinieneś domagać się przywrócenia praw pracowniczych, które odebrano.

Tylko ile to będzie kosztować i jak bardzo zadłuży Państwo.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

DamianT napisał(a):Nom, pewnie, więc niech nie będzie żadnej firmy. Zróbmy wszystko państwowe i nieudolne Smile
Z jednej skrajności w drugą skrajność. Skoro już dzisiaj przedsiębiorcy tylko patrzą jak się wymigać z CIT-u przez zwolnienia podatkowe, to nie świadczy to dobrze o nich.
DamianT napisał(a):Ilu zostało przyłapanych i ukaranych? Skoro procent wykrywalności tego jest znikomy, to nalezy ukarać przykładnie wszystkich, za to, że kręcą.
Nie, nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa.
Należy doprowadzić do zwiększenia odsetka wykrywalności, a docelowo do całkowitego usunięcia nieprawidłowości, a nie pójście na łatwiznę i demontaż.
Przedstawiasz myślenie podobne do niektórych decydentów kolejowych. Pociągi mają za dużą stratę? Za mało osób nimi jeździ? Po co się męczyć i robić coś by więcej ludzi jeździło pociągami, skoro wystarczy je zlikwidować i problem za dużej straty mamy z głowy. Przykładnie ukarzmy wszystkich podróżnych za to, że odsetek podróżujących pociągami jest mały.
DamianT napisał(a):Tylko ile to będzie kosztować i jak bardzo zadłuży Państwo.
To jakiś problem zwiększyć wpływy? Możliwości jest całe mnóstwo.
Odpowiedz

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... nosci.html

A propos związków: solidaruch słusznie został zwolniony, sąd potwierdza:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... nosci.html

Okazuje się, że nawet będąc członkiem Solidarności nie można bezczelnie okradać pracodawcy. Oby tak dalej.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Cytat:Józef Wilk, będąc szefem związku zawodowego NSZZ Solidarność w Zakładzie Południowym został zwolniony dyscyplinarnie w lipcu 2013 r. m.in. za nieusprawiedliwione nieobecności w pracy, pobieranie z tego tytułu nienależnego wynagrodzenia oraz fałszowanie kart pracy.

A ludzie ich bronią. Czy nie widzą, że tacy działają na niekorzyść swojego pracodawcy, a co za tym idzie - na swoją niekorzyść?

[ Dodano: 2015-01-29, 13:11 ]
Sąd Okręgowy w Częstochowie utrzymał prawomocnie skazujące wyroki za kradzież paliwa dla czterech byłych pracowników, a jednocześnie szefów zakładowej "Solidarności" w Częstochowskim Przedsiębiorstwie Komunalnym.

[...]Gdy zarząd przedsiębiorstwa zwolnił ich z obowiązku świadczenia pracy, działacze Regionu Częstochowskiego "S" najpierw zorganizowali pikietę przed urzędem miasta, a potem jego okupację.[...]

Cały tekst: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z3QDBmaz5e

Smile Widać kogo bronią związkowcy. Innych związkowców złodziei.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Za kradzież paliwa to powinni za jaja wieszać na latarni, nie zwalniać.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... echal.html

Naród też ma dość
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1...echal.html

Naród też ma dość
No prośba, ten kierowca zachował się bardzo nieetycznie. W ogóle nie rozumie sensu strajku. Do tego złamał szereg przepisów ruchu drogowego.

Ciekawe jak on by chciał strajkować?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  O Łodzi raz kolejny rustsaltz 6 4 354 01.06.2015, 17:37
Ostatni post: ET40
  Idioci na torach wolumin 2 Virakocha 62 25 027 25.09.2014, 05:09
Ostatni post: przem710
  Związki zawodowe. Jesteście za czy przeciw? REGIOchłopak 14 8 436 23.06.2014, 09:25
Ostatni post: DamianT
  "Prawdziwy MK" - idioci na torach przem710 38 16 807 30.08.2011, 09:14
Ostatni post: DamianT
  Samobójcy na torach Groszekino 5 5 714 06.10.2010, 18:29
Ostatni post: Ewa24

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.