Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Owszem jeśli chodzi o poziom napięcia to gwoli wyjaśnienia generatory dają napięcie na poziomie 15-20 kV i później transformatory je podnoszą do 220, 400 kV. Tu jednak rozchodzi się o coś innego. Chodzi o moc jaką takie pociągi będą pobierać. Ma być podobno kolosalna, więc nie obejdzie się bez budowy co najmniej jednego nowego bloku energetycznego. A wspominam o tym dlatego, że widzę, jak "buduje się" elektrownia atomowa, jak budują się inne bloki w Polsce. Byłem w Pątnowie i wiem, ile to wszystko kosztuje i czasu zabiera, żeby taki blok postawić, więc znając polskie realia sieć może powstać, a zasilania nie będzie chyba, że prowizorycznie obciążą jakiś istniejący blok w sytuacji, kiedy Polsce grozi blackout w przypadku zbyt wielkiego obciążenia. Takie przewidywania są choćby do Euro2012, że wtedy możemy się przekonać na własnej skórze jakie problemy energetyczne w kraju mamy.
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Ciekawy ten kierunek studiów.
mirkobart Czego ty się marnujesz na studiach, wkraczaj w szeregi konduktorów(jeśli gdzieś się przyjmuje).
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Czy oni faktycznie chcą to uruchomić? Naprawdę nie jest to kiełbasa wyborcza?
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Pytasz o Cetrans? Bo je¶li o niego chodzi to ju¿ dzia³a.
pitagoras23 napisał(a):Chodzi o moc jak± takie poci±gi bêd± pobieraæ. Ma byæ podobno kolosalna Bez przesady, popatrz sobie na np. na sk³ady TGV, od 6 do 12MW, czy to jest ta "kolosalna" moc? To tyle, co cztery czapajewy, a do zasilania wêglówki nikt oddzielnej elektrowni nie budowa³.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nie jest to przesada, takie informacje uzyskałem od ojca, który pracuje w PKP Energetyka, że taki problem w firmie się pojawił.
Poza tym należy wziąć pod uwagę fakt, że u nas napięcie w sieci jest cały czas i nie jest ono wyłączane po przejeździe pociągu. A jak jest we Francji?
Poza tym, Ty pewnie nie masz pojęcia o tym w jakim stanie jest nasza sieć elektroenergetyczna oraz same elektrownie. Ja wiem, bo taki kierunek studiów mam.
Taki może mały offtop. W 2008 roku w Niemczech doszłoby do blackoutu w całym kraju podczas mistrzostw świata w PN, bo ludzie w przerwie meczu nagle postanowili załączyć sobie czajniki. Porównajmy teraz moc czajnika do lokomotywy. Jest ona nieporównywalna, więc przy stanie naszej sieci przeciążenie jej niewielką ilością mocy może spowodować jej destabilizację, dlatego też KDP ma posiadać oddzielne źródło zasilania na niespotykanym w Polsce poziomie napięcia, gdyż jak każdy wie obecnie mamy 3kV stałe, a nie ponad 15 kV zmienne, jak na Zachodzie Europy.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Po Twoim stylu wypowiedzi śmiem twierdzić że elektroenergetykę zgłębiasz w gimnazjalnej ławce... Po co i na co chcesz wyłączyć napięcie po przejeździe pociągu? Wykaż oszczędności.
Cytat:Porównajmy teraz moc czajnika do lokomotywy.
Porównajmy ilość czajników do ilości lokomotyw elektrycznych...
Cytat:dlatego też KDP ma posiadać oddzielne źródło zasilania na niespotykanym w Polsce poziomie napięcia, gdyż jak każdy wie obecnie mamy 3kV stałe, a nie ponad 15 kV zmienne, jak na Zachodzie Europy.
Transformatory polikwidowali, czy jak? Przekształtniki pokradli?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Posiadasz jakieś wykształcenie elektryczne, że wypisujesz takie rzeczy?
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
To, że infrastruktura energetyczna Polski jest przestarzała i w złym stanie to rzecz powszechnie znana. Niestety niewiele się o tym mówi - wiadomo, jakie bzdury bywają w polskich mediach tematami numer 1. Tak naprawdę prawie całą infrastrukturę przesyłową, a także większość elektrowni postawiła zła komuna - łatwo więc się domyśleć, że to wszystko jest po prostu stare. Potrzeby energetyczne naszego kraju małe nie są, rosną i rosnąć raczej będą. Trudno mi sobie wyobrazić budowę niesamowicie prądożernej KDP bez poczynienia specjalnych inwestycji w infrastrukturę energetyczną - chyba, że w międzyczasie zostanie wybudowana elektrownia atomowa.
Nie wyobrażam sobie pociągów KDP z silnikiem Diesla .
Absurd KDP polega nie tylko na sztucznym szumie medialnym wokół planów tej inwestycji i wydatkach na lanie wody z tym związane. Absurd KDP polega również na...niewielkiej przydatności ewentualnej inwestycji. Nie wiem, jakie pieniądze ma pochłonąć budowa Y, ale jestem skłonny podejrzewać, że podobne do modernizacji większości używanych linii w Polsce do możliwości osiągania na nich prędkości rzędu 120-160 km/h i elektryfikacji wielu kilometrów linii w ramach bonusu.
Z ewentualnej KDP korzystać będzie garstka najbogatszych. Z obecnie wlekących się pociągów na wielu liniach korzysta masa osób. Na co lepiej wydać publiczne pieniądze - pytanie retoryczne :-)
Jaro
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ooo.. nareszcie jakaś rzeczowa i merytoryczna wypowiedź w tej sprawie.
Średni wiek polskich bloków energetycznych przekracza 30 lat, sprawność każdego bloku nie dochodzi często do 50% w elektrowniach konwencjonalnych i 85% w elektrociepłowniach, ale jak wiemy z tych drugich sieci kolejowej nie da się zasilać.
O ile sieć przesyłowa na najwyższym napięciu (NN) jest może jeszcze jako utrzymana, o tyle już WN, SN, nN to porażka. Widać to na wsiach jak wyglądają słupy i same przewody w przęsłach, więc gadanie o tym, że wystarczy dać kilka transformatorów czy przekształtników to kpina.
Oczywiście media nie wspominają o tym wszystkim. Tylko osoby, które siedzą w temacie widzą drugie a może i następne dno. Koszty samego wybudowania linii trzeba będzie pewnie liczyć w setkach mln euro. Podobno odcinek Wrocław - Ostrów/Kalisz ma kosztować wg wstępnych planów 100-120 mln euro (1km = ok 12 mln euro), zatem wystarczy dodać kolejne odległości to może nawet w mld wejdziemy. Ale już nikt nie doliczy całej reszty. A za takie pieniądze polską kolej można by stawić na nogi. Byłoby tak jak wspominasz, czyli przywrócenie chociaż tych 120 km/h na większości tras, a założę się, że i na nowy tabor by starczyło. W Polsce nie potrzeba specjalnych torów, aby odcinek z Warszawy do Wrocławia/Poznania pokonać szybciej niż teraz.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Cytat:Pytasz o Cetrans? Bo jeśli o niego chodzi to już działa.
Nie. Pisałem o pomyśle KDP. Niestety ja cały czas popieram swoje zdanie z pierwszego posta w tym temacie
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
pitagoras23 napisał(a):O ile sieć przesyłowa na najwyższym napięciu (NN) jest może jeszcze jako utrzymana, o tyle już WN, SN, nN to porażka. Widać to na wsiach jak wyglądają słupy i same przewody w przęsłach, więc gadanie o tym, że wystarczy dać kilka transformatorów czy przekształtników to kpina. Rozumiem, że z tych wiejskich linii zamierzasz zasilać KDP. Jeśli nie... to co nas (do jasnej anielki) obchodzi stan sieci energetycznej kraju. Od wsi Pcim Górny do wsi Psim Dolny przegnity jest rurociąg kanalizacyjny. Koszta jego wymiany też należy wciągnąć w KDP? A może jak ten rurociąg pęknie to będzie to wina złych ministrów, którzy wolą KDP budować, zamiast zapewnić setkom ludzi bezproblemowy odpływ g*wien? Weź się chłopie zastanów co wypisujesz, bo, pomijając fakt bzdurności idei KDP, się kompromitujesz...
Cytat:Posiadasz jakieś wykształcenie elektryczne, że wypisujesz takie rzeczy?
Nie, (autocenzura), właśnie piątą klasę skończyłem
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Posiadasz jakie¶ wykszta³cenie elektryczne, ¿e wypisujesz takie rzeczy? Tak dla Twojej wiadomo¶ci, zarówno kolega rustsalz oraz ja, posiadamy wykszta³cenie elektryczne, mamy tak¿e trochê praktyki w zawodzie.
Proponujê, aby¶ faktycznie zrobi³ to:
rustsaltz napisał(a):Po co i na co chcesz wy³±czyæ napiêcie po przeje¼dzie poci±gu? Wyka¿ oszczêdno¶ci.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Skoro macie wiedzę elektryczną to skorzystajcie sobie z prawa Ohma i sami zauważycie, jakie oszczędności będą z wyłączania napięcia.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
To może mam propozycję, jak idziesz spać albo wyjeżdżasz z domu wyłącz korki, wiesz jakie oszczędności?
Żadna z światowych linii KDP nie korzysta z rozwiązania które nam podałeś. KDP choć uważam że jest w Polsce niepotrzebne, to i tak wiem że będzie budowane przez specjalistów którzy doskonale wiedzą o co chodzi, zatem rozwiązania zasilania KDP pozostaw im. Kolejna sprawa na wiosnę rusza budowa elektrowni węglowej "północ" która będzie znajdowała się pod Tczewem. Pracę ma rozpocząć w 2016 roku. Do 2020 prace ma rozpocząć również elektrownia atomowa. Kilka pociągów dużej prędkości na pewno nie zachwieją polskiego systemu energetycznego ;-)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Może żadna nie korzysta, ale jakieś oszczędności się poczyni.
Ja w tę całą elektrownię atomową nie wierzę, bo społecznie nadal jest ciężko z poparciem szczególnie po wydarzeniach w Fukushimie. Jeśli wybudują jakiś nowy blok energetyczny to tylko z korzyścią dla całego kraju. W chwili obecnej każda wielka nowa inwestycja wymaga ogromnych pieniędzy.
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem specjalistą i do tego nie aspiruję, więc mi tego nie zarzucaj. I tak samo nie mów, co mam robić w domu, bo ja sam wiem, co mogę i powinienem zrobić, aby oszczędzać energię.
|