Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Solaris] Nowy projekt autobusu klasy MEGA
#16
rustsaltz napisał(a):Podejrzewam, że poza trzecim światem i czwartym Bangladeszem wszędzie jest to rozwiązanie prowizoryczne albo autobusy jeżdżą po autostradach.
Nic bardziej mylnego... Zurych, Hamburg, Amsterdam, Göteborg. Można wymieniać i wymieniać.

Mariusz W., w wielu miastach tworzone są specjalne linie obsługiwane autobusami dwuprzegubowymi. Wbrew pozorom manewrowanie takim autobusem nie jest dużo trudniejsze niż jazda tradycyjnym "przegubowcem". Choć fakt, że trzeba poświęcić więcej uwagi.
Odpowiedz

#17
A z tego co mi wiadomo projekt jest przygotowywany głównie pod Hamburg Tongue Mają zastąpić VanHoole AGG300 lub być dodatkowym wzmocnieniem.
Odpowiedz

#18
MateuszG napisał(a):]Nic bardziej mylnego... Zurych, Hamburg, Amsterdam, Göteborg. Można wymieniać i wymieniać.
A czy te autobusy jeżdżą tam po centrum między kamienicami?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#19
Tak. Oto kilka przykładów:
1. http://phototrans.pl/14,649566,0,Hess_K ... 2C_63.html
2. http://phototrans.pl/14,612696,0,Hess_K ... 2C_66.html
3. http://phototrans.pl/14,609913,0,NAW_He ... 5_155.html

I "osiedlowa" uliczka: http://phototrans.pl/14,708124,0,Hess_K ... C_191.html
Odpowiedz

#20
Swoją drogą ciekawe jak to jest prowadzić taki długi autobus Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#21
Rozmawiałem z kierowcą samochodów ciężarowych, który w krajach skandynawskich jeździł zestawami 25,25 m. Mówił, że przy zestawie «samochód ciężarowy + doczepiane siodło + naczepa» nie ma większej różnicy, bo zaczep jest umieszczony na samym końcu ramy na tylnym zwisie, który trochę zachodzi. Dla zobrazowania, chodzi o taki zestaw: [Obrazek: adf4c347843c7a90m.jpg]
Jeszcze lepiej, kiedy siodło jest na własnej osi, ale doczepione na sztywno (wobec tego musi mieć oś skrętną):
[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcTZi537E0PUd4Arh89lsCf...jBaqFgckUj]
Wtedy siodło zachodzi jeszcze bardziej. Ale powyższe rozwiązanie raczej nie jest stosowane w Europie.
Najgorzej się jeździ zestawami z dwoma zwykłymi naczepami, potrafi bardziej ścinać zakręty, dlatego czasami niweluje się to stosując siodło doczepiane, ale z osiami skrętnymi.
Jedynie z cofaniem jest problem i trzeba nabrać większej wprawy. Na początku to w ogóle nie wychodzi. Ale w przypadku dłuższych autobusów w codziennym użytkowaniu nie ma cofania, więc problem odpada, ale pojawia się inny. Kierowca w autobusie musi kontrolować też wnętrze. I właśnie z tego powodu mój drugi znajomy, kierowca autobusów miejskich, woli jeździć nieprzegubowymi autobusami, bo cały czas widzi całe wnętrze.
Biorąc pod uwagę, że przegub w autobusie jest na końcu tylnego zwisu, technika jazdy poza jakimiś ostrzejszymi zakrętami raczej nie jest jakaś szczególna.
Odpowiedz

#22
DamianT napisał(a):Swoją drogą ciekawe jak to jest prowadzić taki długi autobus Smile
Pewnie podobnie, jak to:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Havana.jpg
;-D
Odpowiedz

#23
ET40, Rozmieszczenie (w poziomie) miejsc prawie jak w szynobusach albo Elfach i innych takich Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#24
MateuszG napisał(a):Tak jest w Polsce. I ten przepis powinien już dawno zostać zmieniony. Na zachodzie Europy wygląda to trochę inaczej.
Nie za bardzo inaczej. Również tam tak długie autobusy wymagają zezwoleń.
Mariusz W. napisał(a):Biorąc pod uwagę, że przegub w autobusie jest na końcu tylnego zwisu, technika jazdy poza jakimiś ostrzejszymi zakrętami raczej nie jest jakaś szczególna.
Technika i stabilność jazdy mogą się trochę różnić w zależności od tego, w jaki sposób producent zrealizował dwuprzegubowość. Dominującym układem są osie skrętne w dwóch ostatnich członach (wcześniej Ikarus, teraz Van Hool, Volvo i jak widać po wizkach - Soalaris), gdzie każdy kolejny człon zachodzi nieco mocniej. Patrząc na Van Hoole wydaje się to nieco mniej stabilne rozwiązanie (w środku solidnie trzęsie), nie wiadomo jak będzie z utrzymywaniem prostej linii gdy mechanizmy skrętnych kół się nieco zużyją, bliżej nieznana jest stabilność takiego rozwiązania na śniegu itp. Nieco inną droga poszedł Hess - u nich oś w środkowym członie jest stała, ale ma większy zwis między nią a 3 członem, dzięki czemu ten ostatni mocniej wychodzi na zewnątrz, a w połączeniu ze skrętną osią do wewnątrz zachodzi w takim samym stopniu jak poprzednia oś. Suma sumarum to jakby klasyczny przegub z doczepką.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SOLARIS sm31-131 10 7 337 03.04.2018, 11:43
Ostatni post: Adams
  [Wrocław] Kolejny pożar autobusu loony 17 8 703 10.04.2013, 09:07
Ostatni post: Mika
  Kierowca autobusu zmarł w czasie jazdy Adams 5 4 639 01.10.2012, 17:00
Ostatni post: Scotty
  Wypadek autobusu Sindbad w Miluzie psim 4 4 180 13.09.2012, 11:59
Ostatni post: psim
  [Warszawa] Testy elektrycznego autobusu kazio 0 3 141 10.07.2012, 18:09
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.