Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Niby 10 grudnia ma być dzień otwarty, ale nic nie jest jeszcze zaklepane.
Nowy materiał z tunelu.
Przejazd tunelem liniami 458/17 tam i powrót, w peronach widać siódemkę PKP IC.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Zdecydowanie muszę się tam wybrać, jak już wszystko będzie działać
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Strasznie szkoda, że nie doinwestowano w zachodnią głowicę. Teraz przy okazji budowy dalszej części tunelu (a przetarg w toku) będzie to stanowiło problem większy, a już sam fakt istnienia takiej głowicy dałby szansę na obrót składów klasycznych. Ewentualnie na przedłużeniu torów od skrajnych peronów można było dać krótkie tory odstawcze dla lokomotyw (zdaje się, że miejsce jest) - wtedy też takie akcje byłyby ułatwione. A tak - EZT lub zdanie się na łaskę PLK - wpuści skład i zaraz za nim loka, czy nie wpuści...
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
No tak. Tylko po zbudowaniu tunelu do Kaliskiego, podobnie jak w W-wie pociągi na wschód będą ruszały z Kaliskiego przez Fabryczny, a pociągi na zachód z Fabrycznego przez Kaliski...
Jednak tymczasowo rzeczywiście same "tramwaje" na Fabrycznym to jest problem. IMHO...
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
W głowicy zachodniej nie było sensu układać infry, bo za moment trzeba by ją zdejmować. Przestrzeń tam musi być "wolna" w czasie przebijania się TBMa. Z Fabrycznej będą kursować składy wagonowe - IC Łodzianin i 3 pary szczytowych TLK. (latem dojdzie jeszcze weekendowy Lazur do Trójmiasta) W ostatnich dniach PLK i IC testowały organizacje manewrów dla składów wagonowych na tej stacji, a skierowanie jednostek Flirt i Dart ma inne podłoże - chęć wykorzystania możliwości infrastruktury z Łodzi do Warszawy.
Zasady manewrów w zasadzie się nie będą różnic jak na starym dworcu, z tym, że za lokomotywę manewrową będzie robić elektryk.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Oprócz dworca kolejowego jest szykowany tam i dworzec autobusowy. No i się szykuje masakra podobna do Krakowa:
Liczba postów: 469
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Teraz właśnie na Fabrycznej przydałyby się loki typu EM10.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Siódemki będą robić za lokomotywy manewrowe.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Ależ jestem szczęśliwy! Łódź zasłużyła na to po latach kolejowych upokorzeń i marginalizacji. Ostatnie wielkie miasto bez nowego\zmodernizowanego dworca kolejowego przeszło do przeszłości. Walczymy dalej, teraz czas na tunel przez miasto.
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Tunel jest już pewny, przetarg rozpisany. Warto zauważyć, że te kilka kilometrów nowej linii będzie oddziaływać w promieniu co najmniej 150 km, spowoduje to ogromny wzrost opłacalności połączeń z Warszawy do Wrocławia przez Łódź, Ostrów Wlkp., Oleśnicę itd. i niewielki, ale odczuwalny zysk czasowy. Równocześnie z tunelem będą modernizowane linie 272 i 14, tak więc może będzie też uruchomiony pociąg z Poznania do Warszawy przez Jarocin, Pleszew, Sieradz, Zduńską Wolę, Łódź Fabryczną, Skierniewice.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Odzwiedziłem ten dworzec. Zdziwiła mnie duża pustka. Jest jeden kiosk i żadnej restauracji. Są składy wagonowe. Perony to jak kopia Centralnego. A o górze na razie trudno coś powiedzieć, bo oprócz kas i paru automatów nic tam nie ma. Wejście przypomina to od nowego zachodniego tylko jest kilkakrotnie większe.