08.03.2012, 21:34
To gdzie oni właściwie są już z tą modernizacją? Jest gdzieś jakiś harmonogram modernizacji?
Modernizacja linii 271 (E59) Wrocław Główny - Poznań Główny
|
08.03.2012, 21:34
To gdzie oni właściwie są już z tą modernizacją? Jest gdzieś jakiś harmonogram modernizacji?
08.03.2012, 21:42
Modernizacja nie idzie regularnie - zamkniętych jest wiele torów, na razie nic nie dzieje się na wrocławskich stacjach. Pęgów ma już nowe perony, Osola także, Żmigród rozkopany, most w Żmigrodzie i w Korzeńsku połowicznie rozebrany, etc. etc. Dzieje się bardzo wiele, to cieszy oko.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
09.03.2012, 02:05
Wszystkiego nie rozkopią przecież robią stopniowo odcinkami po torze gdzieś trzeba mieć możliwość krzyżowania, w Obornikach jest punkt przeładunkowy i chyba w Rawiczu o ile dobrze kojarzę. :-)
09.03.2012, 09:48
W Rawiczu zawsze jest masa sprzętu, podkładów, szyn itp., to na pewno jednak z "baz" robotników. Widuję też wagony z podkładami w Skokowej, potem w Obornikach. Żmigród nie jest w stanie teraz przyjąć niczego poza pociągami pasażerskimi, ma chyba czynne tylko dwa tory (lub nawet jeden).
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
09.03.2012, 16:43
Domio napisał(a):Ciekawe czy na E59 zastosują 4-stawną SBL ? Jak już zabudują SBL, to na pewno 4- stawną. Tylko nawet nie wiem w którym etapie to zrobią. O modernizacji E65 można się dowiedzieć wiele na forum SSC również. Ja od siebie wrzucę aktualny przebieg prędkości dla jednego z Ex/EIC z Wrocławia do Poznania:
09.03.2012, 22:20
Ciekawe tylko czy na czas zdążą z tą modernizacją ? Tak sie składa, że niedawno miałem okazję jechać z Wrocławia do Poznania i muszę powiedzieć, iz trochę się zdziwiłem patrząc na tempo prac. Niemal wszędzie jakieś wykopy, a końca nie widać. Swoją drogą czy ktoś wie na kiedy jest planowany koniec modernizacji tej linii ?
09.03.2012, 23:14
^^ odcinek Wrocław - Rawicz jeżeli chodzi o szlaki to może do końca 2012 roku zrobią.
Natomiast na całość tego odcinka (ze stacjami, sygnalizacją, elementami okołotorowymi) mają czas do 30 czerwca 2014 r. Rawicz - Poznań trochę później. NA odcinek Poznań - Czempiń dopiero otwarto oferty. Czas realizacji odcinka: do 28 miesięcy od daty podpisania umowy.
10.03.2012, 10:36
Nie mogłem dokopać się do harmonogramu prac - ciekawi mnie, kiedy ruszą Osobowice, Popowice, Mikołajów, kiedy zaczną budowę p.o. Osobowice Cmentarz. Posiada ktoś takie informacje?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
10.03.2012, 11:03
Yhm... No myślałem, że jest to trochę bardziej zaawansowane. ;/ A odcinek Rawicz - Czempiń? Wiadomo coś?
14.03.2012, 03:12
mikrobart: A jest w planach modernizacji budowa przystanku na Cmentarz ? Mikołajów i Popowice ruszą na końcu zapewne, w sumie na Osobowicach jest teraz te 120 km/h więc najpierw robią te najbardziej zniszczone odcinki np. Skokowa - Oborniki - Pęgów - Szewce
14.03.2012, 19:23
Robić będą wszystkie odcinki. W dokumentacji budowa p.o. Osobowice Cmentarz jest ujęta, więc wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie ku realizacji założeń.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
17.03.2012, 10:47
Jak się okazuje, każdy z 3 torów przy podg. Grabiszyn będzie miał oddzielne przęsło:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/56,357 ... erzyc.html
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
17.03.2012, 10:55
17.03.2012, 11:44
Modernizacja nieobejmuje tego odcinka, zerknij na dokumentację projektową.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
08.05.2012, 19:49
E–59 to kolejowa magistrala o dużym znaczeniu dla regionu zachodniopomorskiego - Szczecina, Świnoujścia i Zespołu Portów. Umożliwia najkrótszy tranzyt koleją ze Skandynawii na Południe Europy (Ystad- Świnoujście/ Szczecin- Poznań- Wrocław- Międzylesie/ Lichkov ). Niepokoi jednak jej postępująca degradacja techniczna na poszczególnych odcinkach.
W drugiej połowie lat 90. XX w. zdołano z wielkim trudem, po wielu namowach, negocjacjach i politycznych naciskach, zmodernizować odcinek E- 59 ze Szczecina do Krzyża. Zdołano też poprawić parametry odcinka Dąbie - Świnoujście (prace jeszcze trwają), dzięki czemu na znacznej długości linii przywrócono prędkość do 100-120 km/ h. Znacznie gorzej wygląda natomiast sytuacja na odcinku Krzyż - Poznań, którego utrzymaniem zajmuje się Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu. Ostatni generalny remont (wymiana obu torów na odcinku Krzyż - Poznań) miał miejsce w drugiej połowie lat 80. ub. wieku. Wtedy też w ramach testów eksperymentowano z maksymalnym skróceniem czasu przejazdu ówczesnego ekspresu "Chrobry". Od tego czasu na odcinku Krzyż - Poznań ograniczano się do bieżących prac utrzymaniowych. W latach 90. odwlekano decyzje remontowe, czekając na całościową modernizację magistrali. Skończyło się na wykreśleniu inwestycji z POIiŚ w obecnej perspektywie. źródło: Rynek kolejowy Ruch na tej linii jest ogromny, a czasy jak można przeczytać coraz dłuższe. O ile z Poznania do Wrocławia coś się dzieje, o tyle tu jest masakrycznie. Dodatkowo ta linia nie ma alternatyw, więc jeżeli zacznie się remont to sporo pociągów wyleci. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Modernizacja linii Warszawa - Lublin | wołodyjowskiIC | 4 | 5 554 |
23.10.2018, 14:34 Ostatni post: vulcan |
|
Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków - Rzeszów | Adams | 140 | 68 495 |
26.03.2018, 13:13 Ostatni post: Adams |
|
Modernizacja linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno-Toruń | krankeze | 1 | 3 194 |
13.06.2017, 03:02 Ostatni post: vulcan |
|
Modernizacja linii 1 i 139 na obszarze GOP | rustsaltz | 0 | 3 584 |
29.01.2016, 13:51 Ostatni post: rustsaltz |
|
Modernizacja linii 190 | Adams | 40 | 17 068 |
28.07.2015, 11:41 Ostatni post: hutterdm |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
14 gości |