Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacja linii 271 (E59) Wrocław Główny - Poznań Główny
#76
To gdzie oni właściwie są już z tą modernizacją? Jest gdzieś jakiś harmonogram modernizacji?
Odpowiedz

#77
Modernizacja nie idzie regularnie - zamkniętych jest wiele torów, na razie nic nie dzieje się na wrocławskich stacjach. Pęgów ma już nowe perony, Osola także, Żmigród rozkopany, most w Żmigrodzie i w Korzeńsku połowicznie rozebrany, etc. etc. Dzieje się bardzo wiele, to cieszy oko.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#78
Wszystkiego nie rozkopią przecież robią stopniowo odcinkami po torze gdzieś trzeba mieć możliwość krzyżowania, w Obornikach jest punkt przeładunkowy i chyba w Rawiczu o ile dobrze kojarzę. :-)
Odpowiedz

#79
W Rawiczu zawsze jest masa sprzętu, podkładów, szyn itp., to na pewno jednak z "baz" robotników. Widuję też wagony z podkładami w Skokowej, potem w Obornikach. Żmigród nie jest w stanie teraz przyjąć niczego poza pociągami pasażerskimi, ma chyba czynne tylko dwa tory (lub nawet jeden).
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#80
Domio napisał(a):Ciekawe czy na E59 zastosują 4-stawną SBL ?

Jak już zabudują SBL, to na pewno 4- stawną.
Tylko nawet nie wiem w którym etapie to zrobią.
O modernizacji E65 można się dowiedzieć wiele na forum SSC również.
Ja od siebie wrzucę aktualny przebieg prędkości dla jednego z Ex/EIC z Wrocławia do Poznania:

[Obrazek: lutypanoramawrocpoz.th.jpg]
Odpowiedz

#81
Ciekawe tylko czy na czas zdążą z tą modernizacją ? Tak sie składa, że niedawno miałem okazję jechać z Wrocławia do Poznania i muszę powiedzieć, iz trochę się zdziwiłem patrząc na tempo prac. Niemal wszędzie jakieś wykopy, a końca nie widać. Swoją drogą czy ktoś wie na kiedy jest planowany koniec modernizacji tej linii ?
Odpowiedz

#82
^^ odcinek Wrocław - Rawicz jeżeli chodzi o szlaki to może do końca 2012 roku zrobią.
Natomiast na całość tego odcinka (ze stacjami, sygnalizacją, elementami okołotorowymi) mają czas do 30 czerwca 2014 r.
Rawicz - Poznań trochę później. NA odcinek Poznań - Czempiń dopiero otwarto oferty. Czas realizacji odcinka: do 28 miesięcy od daty podpisania umowy.
Odpowiedz

#83
Nie mogłem dokopać się do harmonogramu prac - ciekawi mnie, kiedy ruszą Osobowice, Popowice, Mikołajów, kiedy zaczną budowę p.o. Osobowice Cmentarz. Posiada ktoś takie informacje?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#84
Yhm... No myślałem, że jest to trochę bardziej zaawansowane. ;/ A odcinek Rawicz - Czempiń? Wiadomo coś?
Odpowiedz

#85
mikrobart: A jest w planach modernizacji budowa przystanku na Cmentarz ? Mikołajów i Popowice ruszą na końcu zapewne, w sumie na Osobowicach jest teraz te 120 km/h więc najpierw robią te najbardziej zniszczone odcinki np. Skokowa - Oborniki - Pęgów - Szewce
Odpowiedz

#86
Robić będą wszystkie odcinki. W dokumentacji budowa p.o. Osobowice Cmentarz jest ujęta, więc wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie ku realizacji założeń.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#87
Jak się okazuje, każdy z 3 torów przy podg. Grabiszyn będzie miał oddzielne przęsło:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/56,357 ... erzyc.html
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#88
@mikrobart

Będzie SBL na odcinku Wrocław Główny-podg Grabiszyn czy dalej półsamoczynna blokada :?:
Odpowiedz

#89
Modernizacja nieobejmuje tego odcinka, zerknij na dokumentację projektową.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#90
E–59 to kolejowa magistrala o dużym znaczeniu dla regionu zachodniopomorskiego - Szczecina, Świnoujścia i Zespołu Portów. Umożliwia najkrótszy tranzyt koleją ze Skandynawii na Południe Europy (Ystad- Świnoujście/ Szczecin- Poznań- Wrocław- Międzylesie/ Lichkov ). Niepokoi jednak jej postępująca degradacja techniczna na poszczególnych odcinkach.

W drugiej połowie lat 90. XX w. zdołano z wielkim trudem, po wielu namowach, negocjacjach i politycznych naciskach, zmodernizować odcinek E- 59 ze Szczecina do Krzyża. Zdołano też poprawić parametry odcinka Dąbie - Świnoujście (prace jeszcze trwają), dzięki czemu na znacznej długości linii przywrócono prędkość do 100-120 km/ h. Znacznie gorzej wygląda natomiast sytuacja na odcinku Krzyż - Poznań, którego utrzymaniem zajmuje się Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu. Ostatni generalny remont (wymiana obu torów na odcinku Krzyż - Poznań) miał miejsce w drugiej połowie lat 80. ub. wieku. Wtedy też w ramach testów eksperymentowano z maksymalnym skróceniem czasu przejazdu ówczesnego ekspresu "Chrobry". Od tego czasu na odcinku Krzyż - Poznań ograniczano się do bieżących prac utrzymaniowych. W latach 90. odwlekano decyzje remontowe, czekając na całościową modernizację magistrali. Skończyło się na wykreśleniu inwestycji z POIiŚ w obecnej perspektywie.

źródło: Rynek kolejowy

Ruch na tej linii jest ogromny, a czasy jak można przeczytać coraz dłuższe. O ile z Poznania do Wrocławia coś się dzieje, o tyle tu jest masakrycznie. Dodatkowo ta linia nie ma alternatyw, więc jeżeli zacznie się remont to sporo pociągów wyleci.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacja linii Warszawa - Lublin wołodyjowskiIC 4 5 554 23.10.2018, 14:34
Ostatni post: vulcan
  Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków - Rzeszów Adams 140 68 495 26.03.2018, 13:13
Ostatni post: Adams
  Modernizacja linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno-Toruń krankeze 1 3 194 13.06.2017, 03:02
Ostatni post: vulcan
  Modernizacja linii 1 i 139 na obszarze GOP rustsaltz 0 3 584 29.01.2016, 13:51
Ostatni post: rustsaltz
  Modernizacja linii 190 Adams 40 17 068 28.07.2015, 11:41
Ostatni post: hutterdm

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
16 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.