Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przystanek Szczekociny - reaktywacja?
#16
Nie znam specyfiki demograficznej Szczekocin, ale zapewne największe zainteresowanie jest dojazdem do miasta, w których są większe zakłady pracy/ szkoły, pewnie w grę wchodzi ranny i popołudniowy dojazd/powrót do w/w.
Dobrym przykładem pomyślnych efektów starania się o takie zatrzymanie pociągu są Garbce na linii 271. Przez wiele lat pociągi przejeżdżały tam bez zatrzymania, jednak po kilku pismach, prośbach ustawiono drewnianą wiatę przystankową, chyba 3 lampy oświetleniowe i powstał p.o. dla kilku pociągów REGIO.
Nie wiem, w których to było roku, ale wiem za to, że w Garcach wsiada do REGIO wiele osób jadących do Wrocławia.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#17
Tak pokrótce, gmina ma jakieś 10tyś mieszkańców plus gminy ościenne w sumie około 50tyś mieszkańców. Najbliższy dworzec jest oddalony o około 35km.
Teraz kilka słów o pociągach, w związku z tym, że plk 64 jest używana tylko od Kozłowa do Psar nie kursują przez Szczekociny pociągi PR. Składy jakie przez nas "przelatują" ;-) to PKP IC(Ic,Ex,TLK), PR(IR, REx). Nas interesują TYLKO IR i TLK nawet nie pytamy o inne gdyż ich nie potrzebujemy :-) Na początek po cztery/sześć zatrzymań dziennie w 5,7 może 6 Smile
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#18
Gmina jak i moja, tyle że stację mamy bliżej, 12 km (Rawicz). Ale nieważne, nie o mojej gminie tu mowa.

Ja bym jednak celował w iR, bo z TLK może być problem - wiadomo, że polityka IC stawia raczej na ucinanie relacji, a nie ich przedłużanie czy zwiększanie liczby zatrzymań danego pociągu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#19
No właśnie ja na początku też tak myślałem. Dlatego mamy pisma i obietnice od PR, że IR na 100% zatrzymają. Parę tygodni temu zadzwoniłem, mimo wszystko, do PKP IC i nie zgadniesz..... oni też by byli zainteresowani i cała akcja im się spodobała. Obiecali wysłać pisma itp, dlatego w tym tekście w Dzienniku Zachodnim powiedziałem, że teraz kolej na ich krok. Tak żeby im przypomnieć i pospieszyć Wink
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#20
Czyli można by pomyśleć o połączeniu IR Częstochowa - Kraków przesz Szczekociny. Ale znów te tory do Koniecpola...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#21
Remont 64(Kozłów-Starzyny) ma się skończyć około 2013/14, więc wtedy zostanie kłopot tylko z odcinkiem Koniecpol- Częstochowa. PR rozważa przeniesienie niektórych składów jadących Częstochowa-Zawiercie-Kraków na naszą linię. Jest to spowodowane tym, że remont Kraków-Katowice(i okolice) ma się wkrótce rozpocząć. Łącznica Starzyny/Psary-Koniecpol ma tylko 9km, więc powieszenie ponownie kabla nie będzie jakimś mega kłopotem.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#22
Dziś czas przejazdu z Częstochowy do Krakowa (132km) jest nie do przyjęcia. Ciekawe, czy przez Szczekociny wyszłoby szybciej.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#23
Z Krakowa do Koniecpola przez Szczekociny było by około 1h15min, do tego dochodzi około 1h z Koniecpola do Częstochowy i wychodzi 2h15min. Jeśli byłby to pociąg przyspieszony PR(ew. IR) i po remoncie, czyli Częstochowa-Koniecpol-Szczekociny-Kozłów-Miechów-Kraków to może nawet w 2h(1h50min) by dało rade Smile No i dystans to 149,123km. Teraz Częstochowa Os-Zawiercie-Kraków jedzie najszybciej 2h35min. Problem z tym, że trasa przez Koniecpol nie zahacza miast wielkości Myszkowa czy Zawiercia.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#24
No właśnie, więc nie ma się co spodziewać kokosów, ale na przykład Wzorem innych IR można pomyśleć nad IR w piątki odjeżdżającego z Krakowa do Częstochowy, a w niedziele w odwrotnej relacji. Studiujących w Krakowie częstochowian nie brakuje.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#25
Troszkę dłuższa relacja np. Łódź-Koniecpol-Kraków-Przemyśl? Na odcinku Łódź-Czewa-Koniecpol-Kraków jako przyśpieszony a dalej zwykły osobowy? Sama Częstochowa-Kraków to za mało.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#26
http://www.rynek-kolejowy.pl/22184/Spot ... ludnie.htm

Coś ruszyło.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#27
No tak się składa, że jestem współorganizatorem tej konferencji. Na początku tematem rozmowy miały być tylko KDP (tzw mały y-grek). Dopiero po naszych interwencjach i telefonach rozszerzono temat rozmowy o plk 64, również to MY zaprosiliśmy osoby odpowiedzialne za ten remont. W pierwotnym planie nie były one przewidziane.

Tak mi wpadło do głowy, abstrahując od sedna, czy połączenie Kraków-Kozłów-Szczekociny-Koniecpol-Włoszczowa-Kielce(czas koło 1h50min-2h15min i oczywiście kilka innych stacji po drodze) ma Waszym zdaniem sens?
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#28
Cytat:Tak mi wpadło do głowy, abstrahując od sedna, czy połączenie Kraków-Kozłów-Szczekociny-Koniecpol-Włoszczowa-Kielce(czas koło 1h50min-2h15min i oczywiście kilka innych stacji po drodze) ma Waszym zdaniem sens?

Raczej nie ma sensu. Z Krakowa do Kielc jest szybciej "naturalną"drogą. A nie wiem czy po drodze zebrałoby się odpowiednia liczba pasażerów.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#29
Czyli zostaje klasyczne połączenie na Koniecpol-Częstochowę ew. Kozłów-Kraków. Troszkę szkoda bo myślałem, że da się coś więcej(bardziej urozmaiconego) wyciągnąć z 64-ki. Może szaleńcze Kraków-Kozłów-Szczekociny-Włoszczowa-Zawiercie-Myszków-Częstochowa 8-)
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#30
Hehe już trochę obaj baśnie zaczynamy pisać Wink Oby ogólnie Wam wypaliła ta inicjatywa.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Reaktywacja połączeń pasażerskich na linii numer 411 Stargard-Pyrzyce - PETYCJA Mykolej 1 2 924 13.06.2017, 02:37
Ostatni post: vulcan
  Prędkość pociągu przejeżdżającego przez przystanek/stację wizzair98 4 5 472 02.02.2013, 19:14
Ostatni post: mixer
  Przystanek Wrocław Stadion - falstart? mikrobart 25 10 126 10.12.2011, 18:46
Ostatni post: Tomasz K.
  Stary/nowy przystanek w Tarnowie? kris123 0 2 953 07.06.2011, 20:40
Ostatni post: kris123
  Jakuszyce - reaktywacja - sukces? Virakocha 5 4 768 22.08.2010, 10:18
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.