Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie znam specyfiki demograficznej Szczekocin, ale zapewne największe zainteresowanie jest dojazdem do miasta, w których są większe zakłady pracy/ szkoły, pewnie w grę wchodzi ranny i popołudniowy dojazd/powrót do w/w.
Dobrym przykładem pomyślnych efektów starania się o takie zatrzymanie pociągu są Garbce na linii 271. Przez wiele lat pociągi przejeżdżały tam bez zatrzymania, jednak po kilku pismach, prośbach ustawiono drewnianą wiatę przystankową, chyba 3 lampy oświetleniowe i powstał p.o. dla kilku pociągów REGIO.
Nie wiem, w których to było roku, ale wiem za to, że w Garcach wsiada do REGIO wiele osób jadących do Wrocławia.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Gmina jak i moja, tyle że stację mamy bliżej, 12 km (Rawicz). Ale nieważne, nie o mojej gminie tu mowa.
Ja bym jednak celował w iR, bo z TLK może być problem - wiadomo, że polityka IC stawia raczej na ucinanie relacji, a nie ich przedłużanie czy zwiększanie liczby zatrzymań danego pociągu.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Czyli można by pomyśleć o połączeniu IR Częstochowa - Kraków przesz Szczekociny. Ale znów te tory do Koniecpola...
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Remont 64(Kozłów-Starzyny) ma się skończyć około 2013/14, więc wtedy zostanie kłopot tylko z odcinkiem Koniecpol- Częstochowa. PR rozważa przeniesienie niektórych składów jadących Częstochowa-Zawiercie-Kraków na naszą linię. Jest to spowodowane tym, że remont Kraków-Katowice(i okolice) ma się wkrótce rozpocząć. Łącznica Starzyny/Psary-Koniecpol ma tylko 9km, więc powieszenie ponownie kabla nie będzie jakimś mega kłopotem.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Dziś czas przejazdu z Częstochowy do Krakowa (132km) jest nie do przyjęcia. Ciekawe, czy przez Szczekociny wyszłoby szybciej.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
No właśnie, więc nie ma się co spodziewać kokosów, ale na przykład Wzorem innych IR można pomyśleć nad IR w piątki odjeżdżającego z Krakowa do Częstochowy, a w niedziele w odwrotnej relacji. Studiujących w Krakowie częstochowian nie brakuje.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Troszkę dłuższa relacja np. Łódź-Koniecpol-Kraków-Przemyśl? Na odcinku Łódź-Czewa-Koniecpol-Kraków jako przyśpieszony a dalej zwykły osobowy? Sama Częstochowa-Kraków to za mało.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
No tak się składa, że jestem współorganizatorem tej konferencji. Na początku tematem rozmowy miały być tylko KDP (tzw mały y-grek). Dopiero po naszych interwencjach i telefonach rozszerzono temat rozmowy o plk 64, również to MY zaprosiliśmy osoby odpowiedzialne za ten remont. W pierwotnym planie nie były one przewidziane.
Tak mi wpadło do głowy, abstrahując od sedna, czy połączenie Kraków-Kozłów-Szczekociny-Koniecpol-Włoszczowa-Kielce(czas koło 1h50min-2h15min i oczywiście kilka innych stacji po drodze) ma Waszym zdaniem sens?
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Czyli zostaje klasyczne połączenie na Koniecpol-Częstochowę ew. Kozłów-Kraków. Troszkę szkoda bo myślałem, że da się coś więcej(bardziej urozmaiconego) wyciągnąć z 64-ki. Może szaleńcze Kraków-Kozłów-Szczekociny-Włoszczowa-Zawiercie-Myszków-Częstochowa 8-)