01.04.2020, 21:14
Wątek ten założyłem, aby dowiedzieć się coś ciekawego o taborze kolejowym, którym pełnił służbę na polskich liniach kolejowych i został sprzedany za granicę jako używany lub nowo fabryczny skonstruowany specjalnie dla zagranicznego operatora. Od lokomotyw parowych, spalinowych i elektrycznych, aż po elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne i wagony osobowe, czy towarowe. Myślę, że ten wątek może ułatwić niektóre tematy maszyn jak i uważam, że można na pytania o sprzedanym taborze za granicę tutaj rozmawiać i zadawać pytania.
W sumie mam kilka pytań odnośnie tego tematu:
1. Ile używanych w Polsce lokomotyw serii T448p, TEM2 (SM48), ST43 i ST44 zostało sprzedanych z Polski za granicę ?
2. Czy były jakieś SU45 i SM42 i pochodne (SP42 lub SU42), które trafiły za granicę (chodzi mi lokomotywy używane, a nie nowo wyprodukowane) ?
3. Czy były jakieś używane na PKP wagony (ewentualnie przez prywaciarzy), które trafiły za granicę ?
4. Co wiadomo o polskich lokomotywach, które rzekomo miano sprzedać do Kosowa (terytorium Serbii) ?
W sumie mam kilka pytań odnośnie tego tematu:
1. Ile używanych w Polsce lokomotyw serii T448p, TEM2 (SM48), ST43 i ST44 zostało sprzedanych z Polski za granicę ?
2. Czy były jakieś SU45 i SM42 i pochodne (SP42 lub SU42), które trafiły za granicę (chodzi mi lokomotywy używane, a nie nowo wyprodukowane) ?
3. Czy były jakieś używane na PKP wagony (ewentualnie przez prywaciarzy), które trafiły za granicę ?
4. Co wiadomo o polskich lokomotywach, które rzekomo miano sprzedać do Kosowa (terytorium Serbii) ?