Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Na zabytkowym pojeździe mam specjalnie zamawiać czerwone prostokątne długie tabliczki z białymi liczbami, jak to by miało wyglądać na kabinie parowozu i kto ma za to zapłacić?
Bo przecież nie umieszcze byle jak namalowanych liczb jak to ma miejsce obecnie na lokomotywach innych przewoźników kolejowych.
Druga sprawa to możliwość oznaczenia na dwa lub więcej sposobów tego samego typu drezynki, zależnie od interpretacji tego nowego oznaczenia (nie mówiąc już o tym że na DLce taki numer nie można by było umieścić bo nie ma na niego po prostu miejsca).
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
O ile mi wiadomo, pojazdy zabytkowe mogą stosować stare oznaczenia, przynajmniej jeśli chodzi o umieszczanie ich na taborze. Wiem, że wagony Bh w starym malowaniu dołączane do osobowych w Wolsztynie również spełniały przesłanki do tego.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wszystkie pojazdy mogą zachować stare oznaczenia, w sposób nie kolidujący z nowymi.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Ostatnio tworząc skrypt dla numerów NVR, natrafiłem na pewną ciekawostkę.
Np. SM42-202 ma oznaczenie 98 51 8 620 269-5 co sugeruje że jest to lokomotywa manewrowa, lecz na przykład już SM42-1215 - 92 51 3 620 056-3 już nie jest lokomotywą manewrową, ale jednak oznaczenie SM42 wskazuje na lokomotywę manewrowa. Gdzie tu logika?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Sprawdź sobie na MD Kolejowa Klatka.
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Gołym okiem można stwierdzić że jest to następstwo modernizacji NEWAG-u. Wszystkie lokomotywy do numeru 1200 mają w oznaczeniu nowym ósemki, NEWAG-owskie czyli powyżej 1200 mają '2' i '3'. Widocznie jest to wina parametrów technicznych.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jak wiadomo z nowymi oznaczeniami jest zamieszanie, ale to co się dzieje to już burdel.
Na przykład lokomotywa TEM2-218 jest oznaczona serią 762 co wskazuje na lokomotywę manewrową. Natomiast TEM2-274 jest oznaczona serią 362 co wskazuje na lokomotywę liniową! Gdzie tu logika? Skoro dwie identyczne lokomotywy są oznaczone różnymi seriami.
Kolejny przykład ET40, ET41, ET42 to trzy zupełnie inne serie różniące się konstrukcyjnie, natomiast wszystkie należą do serii 316. Identyczna sytuacja jest z lokomotywami spalinowymi gdzie ST43, ST44 należą do serii 363, mało tego do tej serii zakwalifikowano również serię ST45.
Jestem za wprowadzeniem nowych oznaczeń, bo i tak trzeba to zrobić gdyż w starych oznaczeniach PKP powoli kończą się zakresy. Jednak oznaczenia należy wprowadzać z głową, by moc odróżnić podstawowe typy lokomotyw od siebie, albo przynajmniej rodzaj zasilania. Bo dla przykładu seria 316 i 363, pierwsza cyfra z przodu tak na proste rozumowanie wskazuje na to sam typ, lecz prawda jest inna 316 to lokomotywa elektryczna a 363 spalinowa. Można to rozpoznać lecz dopiero po drugiej cyfrze. Mało tego np grupa 300 nie musi wskazywać na lokomotywę bo seria 312 może być EZT. Całą sytuację można by nieco uprościć dodając do numeru serii drugą cyfrę NVR, w ten sposób powstały by czterocyfrowe oznaczenia lecz pozwoliło by to bez problemu na odróżnienie elktryków, spalinówek oraz EZT od siebie.
Elektryk 316 - 1316
Splinówka 356 - 2356
EZT 312 - 3312
Jak wy oceniacie ten cały system?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Może spróbujemy sami rozwinąć stary system PKP, następnie taką propozycję wysłać gdzie trzeba. Może mogło by się udać?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Obawiam się, że to niemożliwe - system nowych oznaczeń narzuca nam chyba UE.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Tak, racja ale stare oznaczenia mogą pozostać. Może ktoś w unii pójdzie po rozum do głowy zmieni te oznaczenia na bardziej przejrzyste.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Można by do "starych opcji" dodawać 1xx, 2xx, wtedy zakresy będą nieograniczone. Oczywiście w szynobusach nie przejdzie
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL