Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oznaczenia taboru trakcyjnego - wykaz
#46
Myślę ze to dobry pomysł. Do tego można wydłużyć zakresy.

01 - 14 -układ osi Bo`Bo`, prąd stały 3kV - zmienić zakres 01-19
20 - 34 -układ osi Co`Co`, prąd stały 3kV - zmienić zakres 20 - 39
40 - 49 -inny niż wyżej wymieniony układ osi lub system zasilania - zmienić "na inny niż wyżej wymieniony układ osi zasilanie 3kV"

Do tego dodać:

50 - 69 -układ osi Bo`Bo`, lok wielosystemowy
70 - 89 -układ osi Co`Co`, loko wielosystemowy
90 - 99 -inny niż wyżej wymieniony układ osi lok wielosystemowy.

Dodatkowo każdy pojazd musiał być mieć z góry nadane polskie oznaczenie z UTK podobnie jak rejestracja samochodu, pozwoliło by to wyeliminować obecną samowolkę. Ale wyobraźnia mnie poniosła ;-)
Odpowiedz

#47
No, tylko teraz znowu się przyzwyczajać, że EU44 to EU50, EU54 to EU51, a jedynie EU47 (wymysł KM) zostanie na swoim miejscu.

Wystarczyło się trzymać normy.
Odpowiedz

#48
Lepiej zmienić kilka serii niż całość.

[ Dodano: 2011-08-30, 11:27 ]
Oni nie nie wiedzą o tym błędzie? Trochę się pogubiłem, kto wymyślił serię EU47 KM czy PLK, słyszałem że to PLK.
Odpowiedz

#49
KM. Tak, jak ER75 też zrobiło KM. A to oznaczenie jest również z powietrza.
Odpowiedz

#50
Ja słyszałem o wersji "elektryczny regionalny", choć prawdę mówiąc, R oznacza skład roboczy, ale o tym wiedzą nieliczni, więc i urzędnik KM mógł przegapić Wink. 75 w oznaczeniu jak najbardziej pasuje.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#51
przem710 napisał(a):01 - 14 -układ osi Bo`Bo`, prąd stały 3kV - zmienić zakres 01-19
20 - 34 -układ osi Co`Co`, prąd stały 3kV - zmienić zakres 20 - 39
40 - 49 -inny niż wyżej wymieniony układ osi lub system zasilania - zmienić "na inny niż wyżej wymieniony układ osi zasilanie 3kV"
To zrobiono w roku 1969. Niestety większość stron internetowych podaje informacje nieaktualne.

Najpierw była norma RN-58/MK-0001, ta pierwotna. Strony internetowe zazwyczaj podają zasady oznaczania właśnie na podstawie tej normy. Następnie zmieniono jej numer na BN-66/9310-02, bez zmiany treści. A następnie wprowadzono nową normę BN-69/3500-07, która wprowadzała następujące zmiany w stosunku do poprzedniej:
  • dodano oznaczenie liczbowe „50” do grupy „lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną i sterowaniem wielokrotnym”,
  • dodano „autobusy szynowe i doczepy” z oznaczeniem SA,
  • zlikwidowany przedziały liczbowe dla prądu przemiennego i powiększono w ten sposób przedziały prądu stałego,
  • kilka kosmetycznych zmian.

Natomiast moje zmiany, które bym proponował, to:
  • wprowadzenie zasady, że zmiana ilości członów przeprowadzana w normalnych warunkach eksploatacyjnych nie wpływa na zmianę oznaczenia,
  • likwidacja oznaczenia ER75 i zmiana na inne (jak ktoś już zauważył, R – roboczy, np. SR71),
  • likwidacja serii ST40s i zmiana na ST44s,
  • wprowadzenie zasady, że kolejny podtyp dostaje ten sam numer serii (oznaczenie przeznaczenia pojazdu, pozostawanie tego samego numeru przy modernizacji oraz przedziały numerów to już zależnie od konkretnego przypadku) – tak jak to zrobiono z serią SA105
  • likwidacja grupy autobusów szynowych i przydzielenie ich do spalinowych wagonów i zespołów trakcyjnych; człony oznaczane tak jak w ezt albo tak jak w lok. wieloczłonowych (zależnie od konkretnej serii), po wyczerpaniu zakresu do 89 dalsze pojazdy od numeru 101,
  • w przypadku wyczerpania się zakresu serii 40-50 należy powiększyć zakres do 35-50.
Wprowadzenie rozgraniczenia pomiędzy spalinowy wagon/zespół trakcyjny a autobus szynowy było błędem. Po likwidacji liczba serii SA z obecnych 23 spadłaby do 11 serii SN.
Odpowiedz

#52
http://www.rynek-kolejowy.pl/26929/EU47 ... XXy_KM.htm

Proszę, nawet sprawą zainteresował się rynek kolejowy, tyle że to i tak nic nie zmieni. Samowolka pełna gębą gdzie jest UTK?
Odpowiedz

#53
UTK nic tu nie zrobi.
Czemu? Bo przewoźnik ma prawo sam wstawić swoje oznaczenia...
No i KM w myśl tej zasady to robi.
W myśl tej samej zasady E6ACT na przykład nie ma przypisanej serii ETxx...
Odpowiedz

#54
Oczywiście masz rację, ale uważam że pewne oznaczania powinny być ujednolicone dla wszystkich przewoźników, chociażby tak jak w Niemczech.

A co gdy naprawdę za kilka lat pojawi się prawdziwa seria EU47, będziemy dublować?
Odpowiedz

#55
przem710, chcesz ujednoliconego ? ;-D
Cytat: 91 51 5 170 002-7

Gdy się pojawi faktyczna EU47 to się jej wpisze XXXX (zamiast X wpisz co chcesz).
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#56
Ta, dzięki to już wolę fałszywe EU47. Nawet to nie jest ujednolicone kilka postów wcześniej pisałem na przykładzie TEM2.
Odpowiedz

#57
Nie może być EU11, gdyż EU11 jest już zarezerwowane dla jednosystemowych lokomotyw E189, swego czasu używanych przez Przewozy Regionalne. Poza tym numer numer „11” teoretycznie mógłby być jeszcze używany dla lokomotyw ET11 (ob. seria 130). No i dla starych EU11 z Pafawagu, gdyby w końcu ktoś wykorzystał możliwość ich odkupienia.
Pierwszym wolnym jest numer 12, choć nie wiadomo czy i on nie został zarezerwowany. Potem mamy ET13 i dalej od 14 wszystko wolne.

EU47 zupełnie bez sensu, pomijając że to lokomotywa jednosystemowa. EU44 to Husarze, EU45 to dwusystemowe E189. A gdzie numer 46?
Odpowiedz

#58
Gdzieś wyczytałem że EU46 oznaczyli w papierach Traxxy dla Pol-Miedź.
Odpowiedz

#59
Co niektórzy wymyślą coraz to bardziej zaskakujące, odkrywcze a zarazem budzące niepokój oznaczenia taboru. Szkoda że w Polsce nie dają nagród za absurd roku, bo tym razem ta nagroda trafiła by w rączki Pana Bronka.

Przedstawiam 3E-093, a było już tak dobrze z EU07-093 po co to zmieniać.

http://www.gmfk.pl/cpg144/albums/userpi ... C06617.JPG
Odpowiedz

#60
Najlepsze jest jak zmienili to oznaczenie, widzia³em j± przemykaj±c± w czwartek przez £ód¿ Kalisk±. O ile ta w±tpliwej jako¶ci "nalepka" na czole jest naklejona w miarê równo, to ju¿ na boku wygl±da to tak jakby¶ kto¶ chcia³ zrobiæ sobie ¿art...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Oznaczenia poziomów utrzymania taboru kolejowego? qwe878 2 5 294 28.11.2014, 19:33
Ostatni post: qwe878
  Oznaczenia taboru trakcyjnego i ich normy DamianT 30 14 241 27.10.2014, 12:07
Ostatni post: rustsaltz
  Oznaczenia rodzaju napraw taboru przem710 2 3 979 02.10.2011, 11:18
Ostatni post: mikrobart
  Ile docelowo miały liczyć serie taboru trakcyjnego Mariusz W. 1 3 397 20.09.2011, 08:38
Ostatni post: przem710
  Struktura sieci komputerowej pojazdu trakcyjnego? dannn23 3 4 322 25.11.2010, 22:09
Ostatni post: Obleśny Szczur

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.